۳۸۸۶۴
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

تصاویری از ۱۰ مکان شگفت انگیز کره زمین

مکان های شگفت انگیز زیادی در جای جای دنیا از جمله کشور خودمان وجود دارد، اما در این گزارش تصویری سعی کرده ایم که ۱۰ مکان طبیعی و کمتر دیده شده را به شما معرفی نماییم. دربازدید از این عجایب زیبا با ما همراه باشید!

تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

برترین ها:

تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

1. آینه آسمان

Salar de Uyuni در آندس در کشور بولیوی قرار دارد و بزرگ ترین دشت نمک دنیاست. این مکان در واقع دریاچه نمکی بوده که در حال حاضر خشک شده و دشت بسیار عجیبی از نمک ساخته است. این دشت در حال حاضر 50 تا 70 درصد ذخیره لیتیوم دنیا را در خود دارد. البته این مکان به این دلیل مشهور نیست. هنگام بارش باران این دشت به بزرگ ترین آینه زمین تبدیل می شود. شما می توانید عکس آسمان را در این دشت شور و زیرپای خود ببینید و احساس کنید روی آسمان قدم بر می دارید. هر ساله گردشگران بسیاری به این دشت سفر می کنند و زیباترین عکس های خود را در آنجا می گیرند.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۲. دره بزکوهی، ایالات متحده

دره بزکوهی قطعا یکی از زیباترین مکان های دنیاست و عکس های بی شماری از این منطقه گرفته شده است. این دشت در ناواجولند در آریزونا قرار دارد. البته دو دره Antelope جدا از هم در این منطقه وجود دارد. نام دره بالایی Tse' bighanilini به معنای «مکانی که آب در میان صخره ها جریان دارد» است و دره دیگر، Hasdestwazi، به معنای «صخره های پیچاپیچ» است. این دره ها از فرسایش تخته سنگ ها و ریزش آب ها به وجود آمده اند و گذشت زمان لبه های این صخره ها را گرد و نرم کرده و زیباترین منظره دنیا را شکل داده است.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۳. تپه های شکلات، فیلیپین

با اینکه این تپه ها سرسبز هستند اما در فصل های خشک، چمن ها به رنگ قهوه ای تغییر رنگ می دهند و شبیه شکلات می شوند. این تپه ها در فیلیپین قرار دارند و حدود ۱۳۰۰ عدد هستند. شکل آنها همچنان مثل یک راز می ماند. فرضیه های مختلفی در مورد این تپه ها وجود دارد. از جمله این فرضیه ها می توان به واکنش آتشفشانی زیر اقیانوسی، فرسایش سنگ های آهک اشاره کرد. البته اخیرا نیز گفته می شود، در اثر تخریب آتشفشان، بلوک های سنگی بزرگی از آن بیرون پرتاب شده و این تپه ها را ساخته است.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۴. دروازه جهنم، ایسلند

این جزیره کوچک که در انتهای زمین قرار دارد منبعی از شگفتی های زیاد است. دلیل آن آتشفشان های متعددی است که در آنجا قرار دارند.

با اینکه نام این کشور ایسلند است اما انفجارهای بی شماری در آنجا رخ می دهد. دروازه جهنم یا به قول خود ایسلندی ها ناماسکار، در واقع تشکیل شده از تعدادی آتشفشان فعال است که همچون توصیف جهم به طور دایم در خروش و فوران است. اگر از این منطقه دیدن کنید، برخلاف نام آن که دروازه ای برای جهنم است با منظره ای بسیار زیبا مواجه خواهید شد.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۵. برج های یخی، آنتارکتیکا

Mount Erebus، گرم ترین منطقه در قاره بسیار سرد قطب شمال است و تنها آتشفشان فعال این منطقه را در خود جای داده است. ارتفاع ۳۷۹۴ متری قله این کوه به طرزجالبی از صدها برج یخی پوشیده شده است که به طور دایم از آنها بخار به آسمان بلند می شود. وقتی این بخارها در بالای برج ها یخ می زنند، باعث بلندتر و پهن تر شدن این برج های یخی جالب می شوند. این برج ها اصولا در حدود ۲۰ متر بلندی دارند. در سال ۱۹۷۷ میلادی یک شرکت هوایی از نیوزیلند سفری بدون وقفه از آکلند به قطب شمال را برنامه ریزی کرده بود که می شد به واسطه آن این برج ها را دید. اما به دلیل سقوط یک هواپیما در سال ۱۹۷۹، دیگر از این گونه پروازها وجود ندارد.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۶. جنگل سنگ ها، ماداگاسکار

جنگل سنگ ها یا به قول محلی ها، مکانی که نمی توانید پابرهنه در آنجا راه بروید، در پارک ملی Tsingy de Bemaraha در ماداگاسکار واقع شده است. نوع شکل گیری سنگ های اینجا به گونه ای است که به هر دو صورت عمودی و افقی دچار فرسایش شده اند و جنگلی بسیار عجیب و آن دنیایی ساخته اند. این جنگل جزو میراث جهانی است زیرا گونه های در معرض خطر متعددی در خود دارد. درختان این منطقه سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۷. صخره مواج ، استرالیا

نام صخره مواج از فرم شکل این صخره گرفته شده است که همچون یک موج بزرگ اقیانوسی است که می خواهد هر چه جلوی رویش قرار دارد را از بین ببرد. این صخره زیبا در نزدیکی شهر Hyden در استرالیا قرار دارد. در سال ۱۹۵۱ دیوار حائلی ساخته شد که وظیفه آن نگه داشتن آب در سد بود. این مکان اهمیت فرهنگی زیادی برای اهالی آن منطقه دارد به طوری که هر سال یک بار جشنواره صخره مواج در آنجا برگزار می شود. در نزدیکی این صخره، دو صخره دیدنی دیگر به نام های هیپوز یوآن و هامپز نیز وجود دارند.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۸. غار فینگال، اسکاتلند

منظره بسیار زیبا و نفس گیر غار فینگال در اسکاتلند این حس را به بیننده منتقل می کند که گویا فردی آن را ساخته است. ستون های شش ضلعی به هم پیوسته از سنگ بازالت در طول سال های طولانی، هنگامی که گدازه های داغ به شکل قالب های شش ضلعی تغییر شکل داده اند، شکل گرفته اند. مشابه این غار بسیار زیبا در ایرلند شمالی و اولوا در اسکاتلند نیز وجود دارد.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۹. موج، ایالات متحده

«موج» به اندازه دیگر مکان های دیدنی ایالت متحده مشهور و شناخته شده نیست. اما منظره واقعا زیبا و نفس گیری دارد. این مکان در آریزونا در نزدیکی مرز اوتاه قرار گرفته است. این صخره ها از تلماسه های ۱۹۰ میلیون ساله زمین شناختی ساخته شده اند. متاسفانه، با وسیله نقلیه نمی توان به این منطقه رفت. برای دیدن این تپه باید حدود ۳ مایل پیاده روی کنید. اما مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.


تصاویری از 10 مکان شگفت انگیز کره زمین

۱۰. حفره آبی بزرگ

حفره آبی بزرگ در Belize، یکی از بزرگ ترین مکان های مناسب غواصی در دنیاست. این حفره گرد بزرگ حدود ۴۵۰ متر عمق دارد. کارشناسان در رابطه با شکل این حفره می گویند که این دایره بزرگ در طول میلیاردها سال از زمانی که عمق اقیانوس بسیار کمتر از این بوده، شکل گرفته است. سپس این چاله بزرگ با آب پر شد و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شگفتی های زمین شناختی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریحانه

      مجله جان ببخشیدا ببخشیدا ولی اینارو دیروز توی من و تو دیدم !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • mohsen

        che eshkali dare az majale ham bebinim!?

    • استار

      واي خيلي باحال بودن، همه شون واقعا از عجايب بودن ممنونم مجله!

    • زهرا خانوم

      واقعا جالب و هیجان انگیز بودن .مرســـــــی مجله جان:)

    • لاله

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج