۳۸۸۹۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

تجاوز گروهی به یک زن، هند را بهم ریخت

با ادامه اعتراضات به تجاوز گروهي به يک زن ۲۳ ساله در هفته گذشته، پليس هند اعلام کرد که برگزاري تجمعات اعتراضي در مرکز دهلي‌نو ممنوع است.

روزنامه مردم سالاری: با ادامه اعتراضات به تجاوز گروهي به يک زن ۲۳ ساله در هفته گذشته، پليس هند اعلام کرد که برگزاري تجمعات اعتراضي در مرکز دهلي‌نو ممنوع است.

پليس امروز (يکشنبه، ۲۳ دسامبر) اعلام کرد که در محدوده کاخ رياست‌جمهوري در مرکز دهلي نو، محدوديت رفت‌وآمد اعمال مي‌شود و از تظاهرکنندگان خواست تا در بخش ديگري از شهر تجمع کنند.

تجاوز دسته‌جمعي به يک دانشجوي ۲۳ ساله، افکار عمومي هند را ناآرام کرده است. اين واقعه روز يکشنبه ۱۶ دسامبر در يک اتوبوس و در برابر پسر همراه اين دانشجو روي داده و شش مرد مست پس از بارها تجاوز به قرباني، او را با يک ميله آهني نيز به سختي مجروح کرده‌اند.

براساس اعلام پليس، اين زن براي نزديک به يک ساعت مورد تجاوز قرار گرفته است.متجاوزان سپس قرباني و پسر همراه او را از اتوبوس در حال حرکت بيرون انداخته‌اند. دختر جوان به بيمارستان منتقل شده و شرايط جاني او هم‌چنان وخيم گزارش مي‌شود.

از زمان اين واقعه تاکنون، همه روزه اجتماعات مختلفي از سوي مردم خشمگين در شهرهاي هند براي مجازات عاملان اين تجاوز برپا مي‌شود. در آخرين مورد، هزاران نفر از مردم دهلي‌نو روز شنبه دست به راهپيمايي زدند. اين تظاهرات در پي تلاش گروهي از معترضان براي ورود به مقر رياست جمهوري به خشونت گراييد.

پليس به روي تعدادي زن و مرد که قصد شکستن موانع موجود را داشتند، گاز اشک‌آور پرتاب کرد و در ادامه به روي آنها آب پاشيد. پاره‌اي از تظاهرکنندگان خشمگين نيز با سنگ به ماموران پليس حمله کردند. شرکت کنندگان در اين تجمع خواستار اعدام پنج نفري هستند که به ظن ارتکاب تجاوز هفته گذشته دستگير شده‌اند.

پليس هنوز نفر ششم را پيدا نکرده است.تظاهرکنندگان شعار اجراي عدالت و به دار آويختن متجاوزان را مي‌دادند. آنها هم‌چنين خواهان تدابيري در سراسر هند براي تامين امنيت زنان شده و از مقامات دولتي ‌خواستند که مجازات تجاوز جنسي را تشديد کند و در پيگرد متجاوزان کوشاتر باشد.

خبرگزاري‌ها مي‌نويسند که بيشتر تظاهرکنندگان روز شنبه دانشجويان و زنان بوده‌اند. برخي والدين فرياد مي‌کشيدند که جرات بيرون فرستادن دختران خود از خانه را ندارند. آنها از سياستمداران و نمايندگان مي‌خواستند که امنيت را به شهر بازگردانند. دولت هند از تظاهرکنندگان خواسته که آرامش خود را حفظ کنند.

معاون وزير کشور هندوستان به شبکه محلي «سي‌ان‌ان» گفته که راه بررسي موضوع تجاوز و اعتراض به آن، گفتگو است نه هجوم به ساختمان‌هاي دولتي و خراب کردن موانع سر راه. دختر ۲۳ ساله‌اي که مورد تجاوز قرار گرفته، دانشجوي پزشکي است و يکشنبه شب همراه پسري از دوستان خود سوار يک اتوبوس غيردولتي شده است.

کمي بعد از سوار شدن، مردان حاضر در اتوبوس به دختر حمله مي‌کنند و پسر همراه او را به شدت کتک مي‌زنند. کس ديگري براي دفاع از آنها در اتوبوس حضور نداشته و راننده نيز همکار متجاوزان بوده است. نشريه «تايمز آو اينديا» چند روز پيش مقاله‌اي در اين زمينه با عنوان «شرم بر شهر» منتشر کرد و نوشت که دهلي‌نو، پايتخت تجاوز شده است.

بنا بر آمار رسمي، در سال گذشته ۵۷۲ مورد تجاوز جنسي در دهلي‌نو ثبت شده است. پليس هندوستان مي‌گويد که به طور ميانگين در هر ۱۸ ساعت، يک زن مورد تجاوز جنسي در دهلي‌نو قرار مي‌گيرد. ميانگين ثبت مزاحمت‌ها و آزارهاي جنسي ديگر هر ۱۴ ساعت يک‌ بار عنوان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الي

      خدا لعنتشون كنه اين حيوونهاي كثيف رو

    • بهروز

      اگه خدایی ناکرده این اتفاق ایران افتاده بود حتما سریع دستگیر و اعدام میشدن

    • محمدد

      آدم مست هیچی حالیش نیس.
      چقدر بده که هنوزم بعضیا نمیفهمند و با دیدن اینجور چیزا بازم راحت مست میکنند

    • خردادي

      آفرين به مردم هندكه خواستاراشد مجازات يعني اعدام براي اين جنايتكاران شدند زيرا بااين عمل قبيح وشيطاني خود ارزش انساني يك زن روزيرسوال بردند واز لحاظ روحي وجسمي اون دختربيچاره روبه هم ريختن . اونايي كه زن هستند ميتونن اوضاع وخيم اون دختررودرك كنن كه روح وروانش چه جوري از اين به بعد به هم ميريزه . متاسفم واقعا!

    • بدون نام

      میدونییدآمارتجاوزدرایران سالیانه چقدراست؟این آمارتنهاآماری است که گزارش شده وبقیه ی تجاوزهابه خاطرآبروگزارش نمیشود!بیشتر بیندیشیم تازه درایران هم که مسئله مستی وجودندارد!!!

    • بهداد

      آنچه بیش از هرچیز دیگر تحسین برانگیز است واکنش مردم هند نسبت به اتفاق است، چنین واکنش هایی نشان دهنده این است که جامعه آنها هنوز به بیماری بی تفاوتی دچار نشده و هنوز مردم به شرافت و آبروی خود و هم وطنان خود احترام می گذارند. آنها به جای اینکه از کنار این اتفاق ساده رد شوند یا بگویند به ما چه، و یا انگشت اتهام را به سمت قربانی ماجرا یعنی آن دختر دانشجو بگیرند و بگویند اشکال از خودش بوده، به خیابان ها آمده اند تا اعتراض کنند.

    • سیاوش

      چه می کنه این هند!!!

    • خردادي

      بهدادبه نكته خوبي اشاره كرد. توايران اگه براي يه دختر يه اتفاقي بيوفته كه حيثيتش زيرسوال بره بقيه مردم به محض شنيدن قضاوت ها وپيش داوري هاي نابه جا مي كنن ومشكل روبه خوددخترربط مي دن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا میگن دختره مشکل داشته

    • بدون نام

      لعنت بر شراب خوار

    • رضا

      آفرین به مردم هند

    • نظرک

      خدایا....شرمنده

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه.اینجور مواقع همیشه زنان که قربانی میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج