۳۸۹۴۵۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

غافلگیری دیگری از بیل گیتس!

در اقدامی عجیب و جالب، بیل گیتس جدید ترین سرمایه گذاری خود را در زمینه تولید سوخت ارزان قیمت از خرده چوب ترتیب داده است. به نظر می رسد این میلیاردر سرشناس به زمینه انرژی علاقه مند شده باشد.

وب سایت کلیک: در اقدامی عجیب و جالب، بیل گیتس جدید ترین سرمایه گذاری خود را در زمینه تولید سوخت ارزان قیمت از خرده چوب ترتیب داده است. به نظر می رسد این میلیاردر سرشناس به زمینه انرژی علاقه مند شده باشد.
غافلگیری دیگری از بیل گیتس!

این سرمایه گذاری در یک شرکت بیوتکنولوژی صورت گرفته است که فعالیت آن در زمینه تبدیل بیومس به زیست سوخت و زیست پلاستیک (بیوپلاستیک) است.

بیومس یا زیست توده در واقع بقایای بخش هایی از درختان قطع شده است که در صنعت استفاده نمی شوند، مثل شاخه ها و سر درختان. معمولا از این بخش ها برای سوزاندن جهت تولید برق استفاده می شود. اما در دهه اخیر اهمیت بیومس برای تولید انرژی به روش های پاک تر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

این شرکت که "رنماتیکس" (Renmatix) نام دارد، از نوعی فناوری اختصاصی استفاده می کند که با عنوان "فرایند پلنتروز" (Plantrose Process) شناخته می شود. در این فرایند، بیومس طبیعی، شامل خرده چوب، کود طبیعی و گیاهان معین، را داخل یک خمره تحت فشار از آب می ریزند تا بلور های طبیعی آن را استخراج کنند.

سپس این بلور ها می توانند برای ساخت سوخت زیستی (biofuel) به کار روند. پتانسیل انرژی این واحد های زیست سوخت معادل و یا حتی بیشتر از گازوییل است! در بسیاری از موارد، هزینه تولید انرژی به این روش به اندازه گازوییل است، با این تفاوت که میزان کربن تولید شده در آن کمتر است.

بیل گیتس در این باره گفته است: برای اقدام درباره تغییرات آب و هوایی، نیاز داریم تا زیر ساخت هایی را در زمینه تولید انرژی توسعه دهیم به طوری که گازهای گلخانه ای کمتری آزاد کرده و از نظر قیمت هم رقابتی باشند. شرکت رنماتیکس از نوعی فرایند ابتکاری استفاده می کند که روشی جالب برای رسیدن به این هدف است.

سرمایه گذاری ۱۴ میلیون دلاری بیل گیتس، به همراه توافق مجوزی که با شرکت نفت و گاز "توتال" فرانسه به امضا رسیده است، به شرکت رنماتیکس این اجازه را می دهد که یک میلیون تن از این بلورهای طبیعی را که "شکر سلولوزی" نامیده می شوند، در کارخانه شیمیایی خود تولید کند.

بر اساس گزارش رنماتیکس از این صنعت، با این حجم از شکر سلولوزی و پتانسیل انرژی، می توان ۱۲۰ میلیارد لیوان پلاستیکی تجزیه پذیر تولید کرد و یا یک میلیون ماشین را به اندازه ۲۰۰۰ مایل (یعنی حدود ۳۲۰۰ کیلومتر) راند.

مایکل همیلتون، مدیر عامل رنماتیکس در این باره می گوید: سرمایه گذاری بیل گیتس کمک می کند تا اقدامات این شرکت تا چندین سال آینده تضمین شود. همچنین به طرز ایده آلی، هزینه نهایی را برای تولید سود آور تر این نوع از منبع انرژی کاهش می دهد.

همیلتون در مصاحبه با بیزنس اینسایدر گفته بود که: بیل گیتس انرژی و آگاهی زیادی را به شرکت ما وارد کرد. نتیجه تلاش های او نه ماه پیش در بیست و یکمین "کنفرانس احزاب" پاریس (COP۲۱) دیده شد که نشان دهنده تعهد او به پیشبرد چنین ابداعاتی در زمینه تولید انرژی است به طوری که شرکت هایی مثل ما بتوانند تاثیر گذار بوده و گسترش یابند.

نشست احزاب، در واقع بزرگ ترین نشست بین المللی سیاسی است که در فرانسه برگزار می شود و به عنوان بخشی از فعالیت های سازمان ملل، در نشست بیست و یکم به توسعه راهکارهایی در زمینه تولید انرژی های پاک اختصاص یافته بود.

بیل گیتس در بیست و یکمین نشست احزاب در پاریس در دسامبر سال ۲۰۱۵، چهره ای برجسته بود. این رویداد یک واقعه تاریخی بود که در آن ۱۹۵ کشور برای طرح پیشنهادی مبنی بر محدود کردن و یا جلوگیری از اثرات تغییرات آب و هوایی کره زمین توافق کردند. در این رویداد، بیل گیتس تعهد داد تا ۳۰ نفر از ثروتمند ترین و قدرتمند ترین افراد دنیای تجارت و فناوری، برای سرمایه گذاری در این استارتاپ همکاری کنند تا بتوانند روند اثرات تغییرات آب و هوایی را کند کرده و یا به طور کامل جلوی آن را بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج