۳۹۰۰۶۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

خواندنی ها با برترین ها (۹۶)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از ادبیات ایتالیا، پژوهشی درباره ی شایعه، تحلیلی روانکاوانه از عشق و رنج و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از ادبیات ایتالیا، پژوهشی درباره ی شایعه، تحلیلی روانکاوانه از عشق و رنج و... آشنا شوید.
شایعه
  • ژان نوئل کاپفرر
  • ترجمه ی خداداد موقر
  • نشر شیرازه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (96)
اگر شایعه را آنچنان که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است، یعنی نه به منزله امری اسرارآمیز بلکه به مثابه نوعی رسانه گروهی که تابع منطق خاص خود است در نظر بگیریم، آن گاه می توان در جستجوی شیوه عملکرد آن برآمد. از این طریق می توانیم به پرسش هایی که در مورد شایعه وجود دارد بهتر پاسخ دهیم. پرسش‌هایی از این دست که شایعه چگونه پدید می‌آید؟
چرا در روز خاص و در میان گروهی خاص ظاهر می‌شود؟ و نیز به تحلیل این مسائل بپردازیم که چرا شایعات عمدتا حاکی از بداقبالی هستند و اینکه پیامی که می‌رسانند تابع چه قوانینی است؟ در پشت پیام ظاهری شایعه چه پیام‌های دیگری نهفته است و چرا توان ما در مهار شایعه کمتر از توانایی مان در تحدید سایر انواع پیام‌هاست؟ کتاب حاضر با ارائه الگوهای مختلف از شایعه و از طریق مثال های متنوع، سعی در یافتن پاسخی به این پرسش‌ها و سایر پرسش‌هایی در مورد شایعه دارد که نویسنده آن را قدیم‌ترین رسانه گروهی می‌نامد.


من و تو

  • نیکولو آمانیتی
  • ترجمه ی محیا بیات
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (96)
«نیکولو آمانیتی» از نویسندگان مهم معاصر ایتالیاست. او رمان «من و تو» را در ۲۰۱۲ منتشر کرد که با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شد و «برناردو برتولوچی» کارگردان بزرگ هموطنش سال بعد نسخه‌ی سینمایی رمان را ساخت. رمان درباره‌ی رابطه‌ی عاطفی خواهر و برادری‌ است که ناچار می‌شوند طی یک اتفاق عجیب چند روزی با هم در یک مکان کوچک، در زیر زمین خانه‌ی پدری‌شان زندگی کنند. خواهر بزرگ‌تر از برادر است و سال‌ها دور از خانه بوده و حالا دزدکی و از سر ناچاری بازگشته است و پسر نیز برای فرار از چیزی به این مکان پناه آورده است...

روایتی پرماجرا و کشش‌دار در رمان وجود دارد که باعث می‌شود خواننده به راحتی با آن همراه شود و این دو قهرمان را که یکی‌شان در آستانه‌ی سقوطی کامل قرار دارد تعقیب کنند. آمانیتی تلاش کرده از پس رابطه‌ی نه چندان گرم این دو، فرایندی بسازد که در آن شاهد زایش مفاهیمی نو هستیم... مفاهیمی که برآمده از تنهایی مشترک و تلخی هستند که سرنوشت این دو قهرمان را رقم می‌زنند.


کتاب رنج و عشق

  • خوان داوید نازیو
  • ترجمه ی محمدعلی جعفری
  • انتشارات دنیای اقتصاد
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (96)
برخلاف درد جسمانی که از زخم حاصل می شود، درد روانی بدون آسیب جسمی رخ می دهد. علت در لفاف حفاظتی اگو به نام بدن قرار دارد آن را درد جسمانی می نامیم. اگر علت بیرون از بدن در فضای غیر جسمانی پیوند عمیق عشق باشد، آن درد را روانی می نامیم. بنابراین، پیشاپیش اولین تعریف درد روانی یا درد عشق را به این شکل ارائه کرده ایم که تاثیری است ناشی از گسست بی رحمانه پیوندی که مرا به شخص یا چیزی که دوست دارم مربوط می کند. این گسست شدید و ناگهانی، دردی به و جود می آورد که به شکل گسیختگی روح و شیون خاموشی احساس می شود که از درون فوران می کند.

دستاورد خوان داوید نازیو در کتاب عشق و رنچ خلا بزرگی را در پژوهش های روانکاوانه می پوشاند و نقش مهمی در فهم ما از روان بشر ایفا می کند.


کتاب قهرمانان

  • ویلیام مین
  • ترجمه ی مرجان رضایی
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (96)
قهرمان کیست؟ پاسخ دادن به این پرسش همیشه آسان نیست. در بعضی از داستان هایی که در پی می آید، کارهای قهرمانان چندان چشمگیر نیستند کارهایی نیستند که همیشه از مردم خوب یا شجاع یا ستودنی سر می زنند. در حقیقت، درباره ی بعضی از قهرمانان باید بگویم بهتر است آنها را الگو قرار نداد...

در این کتاب همه گونه قهرمانی از چهارگوشته جهان گردآمده اند. بعضی از قهرمانان سرشناس هستند...

این مجموعه ی غریب از داستان ها را ویلیام مین، که البته خودش هم نویسنده ی قهرمان کتاب های پافین است انتخاب و ویرایش کرده است.


زبان شناسی اجتماعی (درآمدی بر زبان و جامعه)

  • پیتر ترادگیل
  • ترجمه ی دکتر محیط طباطبایی
  • نشر آگاه
  • چاپ دوم: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (96)
این کتاب یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه زبان شناسی اجتماعی است که به منظور آشنا کردن کسانی نوشته شده است که در زبان شناسی و جامعه شناسی تخصصی ندارند، ولی علاقه مند به زبان و جامعه هستند. این کتاب را پیتر ترادگیل، یکی از محققان سرشناس تالیف کرده است.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج