۳۹۰۶۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

ثروت خانواده ‌هاشمی‌رفسنجانی چقدر است؟

ثروت خانواده ‌هاشمی‌رفسنجانی چقدر است؟ این سوالی است که بواسطه شایعه‌‌های ادامه‌دار در سالیان پس از انقلاب در اذهان برخی اقشار جامعه شکل گرفته است.

روزنامه آرمان: ثروت خانواده ‌هاشمی‌رفسنجانی چقدر است؟ این سوالی است که بواسطه شایعه‌‌های ادامه‌دار در سالیان پس از انقلاب در اذهان برخی اقشار جامعه شکل گرفته است.

برخی آن چنان به این شایعات دامن می‌زنند که گویی آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی مالک نیمی از تهران است و برخی به سادگی سازندگان این شایعات می‌خندند. آیت‌الله هم با‌تجربه‌ای که از این شایعه‌پراکنی‌ها دارد، سکوت را بر هر پاسخی ترجیح می‌دهد.

در این میان، فرزندان آیت‌الله هستند که علاوه بر خنده به این دروغ‌ها، پاسخ‌هایی را جهت تنویر افکار عمومی به آرمان داده‌اند تا با انتشار آن، نشان دهند که نیت شایعه‌سازان چه بوده است.

محسن‌ هاشمی فرزند ارشد آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی به انتقاد از شایعه‌هایی که در مورد ثروت این خانواده مطرح است، پرداخت. او معتقد است هر تجارت سودآور و پول‌سازی که در کشور انجام می‌شود را نباید به نام خانواده‌ هاشمی تمام کرد.

بحث‌های زیادی در مورد ثروت پدر شما مطرح است. آیا واقعا این اندازه ثروتمند هستید؟

شایعات در این باره بسیار است. مثلا زمانی که كیش و مناطق آزاد درحال شكوفایی بود، حمایت از سرمایه‌گذاران لازم بود اما هرگونه حمایتی باعث تشدید شایعات می‌شد. تولید،احتیاج به حمایت داشت‌. محصولات و كالاهای مورد نیاز جامعه باید به‌اندازه كافی تولید و در دسترس قرار می‌گرفت.

لوازم خانگی، خودرو، سیمان، فولاد، آلومینیوم، لوازم بهداشتی، پزشكی و مواد غذایی و... تا به بازار می‌آمد، شایعات آن هم اوج می‌گرفت. علتش هم سیاست دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید‌كنندگان بود. لذا حمایت‌هایی‌ كه می‌شد باعث شبهه و در نتیجه شایعه و مورد استفاده گروه‌های چپ و راست افراطی قرار می‌گرفت. این مساله مهم و اثر‌گذار، شایعات را تشدید می‌كرد.

مثلا چه شایعاتی؟

فعالیت‌های بدون شناسنامه بعضی از ارگان‌ها و بنیادها در رواج این شایعات موثر بود. برخی نهادها و بانك‌های خصوصی و دولتی و شركت‌های سرمایه‌گذاری بانك‌ها و‌... در ساخت و ساز، ایجاد واحدهای اقتصادی و تجاری فعالیت چشم‌گیر و دهن‌پركنی داشتند.

متاسفانه هر فعالیت در چشم و موفقی چون معلوم نبود كه متعلق به كیست در توده و عوام ایجاد شبهه و شایعه می‌كرد. البته فقط برای ما نبود. نسبت به دیگران هم گفته می‌شد. ولی آنچه در مورد ما مطرح می‌شد، بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت.

برای مثال فعالیت‌های بانك‌های خصوصی و صندوق‌های قرض‌الحسنه و اعتباری كه عمدتاً از طریق ارگان‌های وابسته به دولت و نهاد‌های دیگر. تاسیس و حمایت می‌شدند بعضا به ما نسبت داده می‌شد كه دروغ بود‌. برخی بانك‌ها و موسسات مالی، همه و همه به نحوی با شایعه به ما نسبت داده می‌شد‌. زیرا هنوز هم خیلی از مردم از مالكیت بانك‌ها باخبر نیستند‌.

این شایعات تا چه حد سبب ناراحتی خانواده شما شد؟

متاسفانه آنچه پدر خانواده ما را بیشتر از هر چیز رنجاند، استفاده برخی برای تخریب پدر بود.

از سوی دیگر فاطمه‌هاشمی هم این شایعات را قبول ندارد و در مورد میزان دارایی‌های خانواده آیت‌الله‌ هاشمی چنین گفت:

در مورد ثروت خانواده شما شایعات زیادی مطرح است. مثلا می‌گویند شما در خارج از کشور هم اموال زیادی دارید.

اینها دروغ است. فائزه هنوز یک بار هم پایش به کانادا نرسیده است، می‏گویند اتوبان‏های کانادا مال فائزه است. اثبات کردن این حرف‏ها که کاری ندارد. چرا کسی به طور مستند اثبات نمی‏کند؟

اصلا دارایی خانواده‌ هاشمی چقدر است؟

ما خیلی پولدارتر از این بودیم. پدر من حدود یکصد قواره زمین در سالاریه قم داشت و همه را داد به طلاب و نیازمندان. یک مقداری از آنها را هم به ما داد. وضع ما هم بد نیست، به هر حال همسر من دندانپزشک است و بقیه خانواده هم همه تحصیلکرده و دارای مشاغل خوب هستند.

برخی برج‌های تهران را هم می‌گویند که برای خانواده شماست. در این مورد چه می‌گویید؟

این هم دروغ است. الان این همه برج‏های آن چنانی که در شهر ساخته می‏شود، از آن کیست؟ ببینید آیا یکی از آنها مال خانواده‌ هاشمی هست؟ بروید ببینید ته آن سرمایه‌ها به کجا می‏رسد. یک دانه از این برج‏ها را اگر آمدند و گفتند مال ماست، ما دو دستی تقدیم خودشان می‏کنیم.

واکنش آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی به این شایعات چیست؟

پدر من سرمایه انقلاب است. همانطور که پدر من در زمان جنگ این کشور را نجات داد، رفت و با حضرت امام (ره) صحبت کرد و گفت دیگر نمی‏توانیم ادامه دهیم، همانطور که بعد از جنگ کشور را اداره کرد، امروز هم می‏تواند به بهبود شرایط کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین 71

      به قول یاس چی بگم!

    • فرهاد

      یه جور تیتر زدید من فکر کردم از دیوان محاسبات استعلام گرفتید.. نگو از پسر خاندان هاشمی سوال شده!!

    • بدون نام

      ار من هم درباره مال و اموال بابام بپرسید چیزی غیر از این نمی گم! وثیقه 10 میلیاردی هم حتما با کمک مردم جمع شده!

    • ناشناس

      ماده ای از اصل 44 قانون اساسی مبنی بر قانون بررسی از کجا آوردی در دوران ریاست ایشان حذف شد و از نظر ایشان قانونی که حتی امام خمینی هم از آن تبعیت می کرد را غیر شرعی عنوان کردند. چرا؟؟

    • زهرا خانوم

      کاشکی بجای سرک کشیدن ونظر دادن درباره ی زندگی بقیه, یکم هم به خودمون واندوخته های آخرتمون توجه میکردیم.هرکسی مسوول کارهای خودشه وهیچ کسی رو توقبر دیگری نمیذارن وخدا خودش جواب اعمال هرکسی رو میده.پس بهتره کسی حرص اینکه کی چیکارکرده وچی داره رو نخوره.به ما چه!!؟؟؟!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با کلمات بازی نکنید
        مسولین حکومت اسلامی باید در تحصیل مال و صرف آن داری شرایط خاصی باشند که به طور کاملا مشهود این خاندادن از آن بی بهره اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج