۳۹۱۱۶۶
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال دیدار اوباما و روحانی در نیویورک

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان ملل گفت:‌‌ هر سال امکان دیدار آنها بوده و ما همیشه آمادگی داریم که ملاقات بین آنها پیش بیاید.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان ملل گفت:‌‌ هر سال امکان دیدار آنها بوده و ما همیشه آمادگی داریم که ملاقات بین آنها پیش بیاید.

سحر نوروز زاده که به تازگی به سمت سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است گفت: من در گروه سیاستگذاری وزیرخارجه آقای کری و مسئول تیم ایران هستم.

نوروز زاده درباره کارش می‌گوید:‌ کار من این است که تحقیقات مختلفی را برای سیاستگذاری طولانی مدت و استراتژیک انجام می دهم و گزارش آن را به وزیر خارجه ارائه می دهم.

احتمال دیدار اوباما و روحانی در نیویورک

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در ادامه درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست سران سازمان ملل نیز گفت:‌‌ همانطور که می دانید در سال ۲۰۱۳ یکبار تماس تلفنی در حاشیه نشست سازمان ملل بین دو رئیس جمهور انجام شد.

وی معتقد است طرف ایرانی هنوز آمادگی دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا را ندارد و به گفته نوروز زاده، آمریکا این مساله را درک می کند.

برجام

سحر نوروز زاده در بخشی از مصاحبه خود به برجام نیز اشاره کرده و در این باره می‌گوید: برای برجام یک کمیسیون مشترک داریم که وظیفه آن نظارت بر اجرایی شدن برجام است. ملاقات های مختلفی گاهی در حد وزیر برگزار می شود و این نشان دهنده این است که برجام برای همه این کشورها اهمیت دارد.

در هفته‌های اخیر برخی مقام‌های ایران از جمله حسن روحانی، آمریکا را به کوتاهی در اجرای برجام متهم کردند اما سحر نوروز زاده می گوید آمریکا خدماتی را برای بانک‌های جهانی ارائه می دهد تا آنها را از بی خطر بودن معامله با ایران بعد از برداشتن تحریم‌ها مطمئن کند.

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در ادامه می‌گوید: آمریکا همه تعهداتش را بر اساس برجام انجام داده است و به دنبال این هستیم تا مردم ایران نیز منفعت اقتصادی برجام را در زندگی روزمره‌‌اشان احساس کنند، به خاطر این هم است که تیم‌های مختلف به سراسر دنیا فرستاده‌ایم تا به بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی توضیح دهند تا چه درهای تجاری با ایران بعد از اجرایی شدن برجام باز شده است.

وی در ادامه گفت: باید یادمان باشد که فقط ۸ ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد و حدود ۱۰ سال بود که جامعه بین‌المللی نگرانی‌های شدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران داشتند، ولی حتی در همین ۸ ماه هم اتفاق‌های اقتصادی مهمی اتفاق افتاده، منجمله فروش نفت ایران بیش از ۲ برابر شده، با صدها بانک نیز ارتباط برقرار کرده‌اند و قراردادهای زیادی منعقد کرده‌اند ولی خب، این یک شروع است ولی شروع مثبت و مهمی است.

نوروززاده در ادامه افزود: تا موقعی که ایران به تمام تعهدات هسته‌ای پایبند باشد ما هم کاملا به تعهدات خود بر اساس برجام پایبند خواهیم بود. و قبلا هم اشاره کرده‌ایم که هر لایحه‌ای که سعی در جلوگیری از اجرایی شدن برجام باشد دولت وتو خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید خوشبین بود

    • بدون نام

      چرا که نه...

    • نجفی

      اگر منطق حاکم بر گفت وگو باشد چرا که نه

    • mzekri

      بهتر است ملاقاتی بین دو رییس‌جمهور انجام شود .

    • تورج خاکی فیروز

      سلام
      بنده امیدوارم که رئیس های جمهوری امریکا و ایران دیداری داشته باشند و مشکلات خود را از نزدیک با هم درمیان بگذارند و جهت برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

    • بدون نام

      با سلام و خسته نباشید بنظرم اگر ارتباط برقرار شود مشکل خاصی وجود نداره
      چون هم قاره آفریقا و آسیا و اروپا و آمریکا و خاورمیانه هم به دلیل اینکه کشور ایران یه کشور بزرگ و با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است
      همچنان از نظر اقتصادی و اجتماعی و فکری و سیاسی و فرهنگی و هنری و ادبی و غیره میباشد
      باید این ارتباط برقرار شود
      ایران یه کشور بزرگ است

    • بدون نام

      یه نصیحت...به آمریکا جماعت هیچوقت اعتماد نکنید
      پس هر کی به این دیدار خوشبینه تو فضای وهم و توهم روح مدرنیسم گیر افتاده

      پاسخ ها

      • غــــــــــــــــــــــــــز ل

        نمی خواهیم که دست دوستی به آمریکا بدهیم که بخواهیم بهش باور داشته باشیم می خواهیم بر پایه راههایی رو به گسترش رو باز کنیم و برای اینکار باید با آمریکا روبرو بشویم و برای آینده ی ایران هر کاری بایسته و شایسته است م یکنیم و به پیش می رویم

    • مسعود

      تا چند سال پیش وزرای خارجه هم به هم دست نمیدانید ولی الان خواسته های دو طرف به راحتی چانه زنی میشود به نظرم اشکالی ندارد پای خود را یک پله بالاتر بگذاریم.

    • محسن

      ملاقات اگه بشه چه شود عالی ... اما روحانی ریسک نمیکنه ملاقات یا حتی دست دادن با اوباما به حتم رد صلاحیت ایشون رو برا انتخابات در پیش داره ...

    • م ح

      به نظر
      همش فیلم

    • بدون نام

      دولت ایران فقط داره خودشو گول میزنه وگر نه هیچی تو این حرفها نیست وتا همیشه تحریم ها هستند

    • بدون نام

      به نظرم اوباما چه گفتگو باهش بشه یا نشه فرقی نمیکنه چون تصمیم گیرنده ریس جمهور اینده امریکاست تازه رییس جمهور امریکا هم هیچ کارست این اسراییل که امریکا رو کنترل میکنه پس ملاقات معنایی نداره.

    • عادل

      هر دیداری که به صلح جهانی کمک کند
      ارزشمند است

    • علی رجایی

      ازنظرکلی ونظراکثریت جامعه ایرانی هرملاقاتی که بتواندراهگشای مشکلات بین ایران وامریکا باشد بسیارعمل پسندیده ایست ولی افسوس که اگر چنین ملاقاتی انجام بگیرد ان تعدادمعد‌ود وانگشت شمار که هیچوقت. درفکرپیشرفت کشور نبوده ونیستندازقبل ازچنین اتفاقی که هنوزرخ نداده است تریبون هارااماده برای انتقاد هااماده کرده اند که اگربخواهیم درصدمخالفین را بسنجیم یک نظر کوتاه بهمین نظرسنجی کاربران درهمین قسمت بما نشان میدهد که چنددرصد موافق ومخالف داریم از حدود بیست نفر نظردهنده فقط دونفر مخالف هستند که تکلیف اینها روشن است گرچه نظرهرشخصی برای مامحترم است اما ...

    • mahmood

      مشکلی بامذاکره نداریم اماسخن رهبراین راثابت کرده که امریکاقابل اعتمادنیست میخاددل مردم رابدست بیاره تغیردموکراسی بده

    • جمیل

      سلام. آمریکا. ودولتمردان شان ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند. والسلام.

    • بدون نام

      چرا که نه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج