۳۹۱۳۲
۲۵ نظر
۵۱۳۸
۲۵ نظر
۵۱۳۸
پ

گفت‌وگو با بازيگر «من مادر هستم»

گپی با امیرحسین آرمان پس از فیلم جنجالی

اميرحسين آرمان بازيگر جوان سينماي ايران، بازيگري كه چند سالي است بر پرده‌هاي سينما ظاهر شده است، بازيگري كه دورنماي خوبي از فعاليت‌هاي هنري وي به چشم مي‌خورد. آرمان را با چهره‌اي آرام بر پرده سينما‌ها مي‌شناسيم.

روزنا مه ایران : «اميرحسين آرمان» بازيگر جوان سينماي ايران، بازيگري كه چند سالي است بر پرده‌هاي سينما ظاهر شده است، بازيگري كه دورنماي خوبي از فعاليت‌هاي هنري وي به چشم مي‌خورد، مي‌گويد از آن دست بازيگران نيست كه سينما او را انتخاب كرده باشد يا او سينما را بلكه معتقد است هردو با هم منتخب يكديگرشدند و مي‌گويد كه با تخصص در كار دكوراسيون، مسلط بودن به زبان انگليسي و آموختن علم روانشناسي، بازيگري را پيشه حرفه‌اي خود كرده است و اميد دارد دراين وادي خوش بدرخشد. آرمان را با چهره‌اي آرام بر پرده سينما‌ها مي‌شناسيم.

گپی با امیرحسین آرمان پس از فیلم جنجالی

چهره‌اي آرام برخلاف صدايش كه پر از شور است وجواني، شور و اشتياقي كه نويد روزهاي روشن را مي‌دهد، روزهاي روشني كه نقش آفريني‌هاي همين اولين‌هاي راهش خبر از موفقيت آينده را مي‌دهد. صدايش از پس فاصله به گوش مي‌رسد، فاصله‌اي دور از پايتخت، جايي حوالي شهر لاهيجان، همان جايي كه براي بازي در فيلم «ساكن خانه چوبي» آخرين كار حسينعلي ليالستاني رفته است.

درپس صدايش صوت امواج دريا است... در فاصله مكاني دور به گفت‌و‌گو با اميرحسين آرمان نشستيم كه مي‌توان او را از جمله بازيگران خوب امروز و آينده دانست.

«دختر بچه‌اي شش ساله است، علاقه زيادي به دايي‌اش دارد و دايي او به جبهه مي‌رود‌... فيلم داستان تنهايي‌هاي دختر پس از عزيمت دايي‌اش به جبهه است.فيلمي كه ژانر دفاع مقدس ندارد و حول‌وحوش جنگ نمي‌گذرد، دنياي خاص خود را دارد كه بايد ديد.دراين فيلم نقش دايي دختر شش ساله را بازي مي‌كنم»

اين‌گونه از روايت آخرين كار خود مي‌گويد؛ همان فيلمي كه او را به شمال كشور كشانده است و مي‌گويد كه احتمال رسيدن فيلم به جشنواره فيلم فجر زياد است. فيلمي كه نقشي متفاوت از تمام نقش هايش را در آن بازي كرده است. آرمان بازيگر جوان خوش آينده سينماي ايران با گفتن از آخرين كار خود برمي‌گردد به روزهاي نخست به همان روزي كه تصميم قاطع گرفت كه گذشته از همه تخصص‌هايش بازيگر شود.

ازچه سالي وچه شد كه نام اميرحسين آرمان ميان نام بازيگران نام آشناي كشور قرار گرفت؟

سال۱۳۸۱ بود. با شركت در كلاس‌هاي مرحوم مصطفي اسكويي فن بازيگري را آموخته و سال ۸۳ بود كه به‌طور حرفه‌اي وارد عرصه سينما شدم. «ازدواج به سبك ايراني » كاري از حسن فتحي نخستين فيلمي بود كه در آن نقش‌آفريني كردم.

اميرحسين آرمان درحالي از «ازدواج به سبك ايراني» اولين كار سينمايي خود مي‌گويد كه نگاهي به كارهاي او درهشت سال فعاليت هنري نشان مي‌دهد سال ۸۵ «هدف اصلي » سال ۸۶ «صدسال به اين سالها» سال ۸۷«امشب شب مهتابه» سال ۱۳۸۸ «بيداري رؤياها» و «برف روي شيرواني داغ» سال ۱۳۸۹ در دو فيلم «يه حبه قند» و «من مادر هستم» سال ۹۰ نيز در فيلم « دوباره باهم » نقش‌آفريني كرده است ودر حال حاضر در فيلم «ساكن خانه چوبي» مشغول بازي است كه همه به نوعي از كارهاي خوب سينما بوده و نمايانگر اين است كه با تمام جواني درعرصه هنر هفتم آرمان مي‌داند كه چگونه انتخاب كند.

گپی با امیرحسین آرمان پس از فیلم جنجالی

آموختن آكادميك بازيگري چقدر در موفق بودن يك بازيگر مؤثراست؟

كشش به سوي اين حرفه اگر در ذات فرد باشد با به بالفعل شدن منجر به موفقيت مي‌شود. تكنيك بازيگري آموختن، به حتم به بهبود نقش آفريني كمك مي‌كند ولي لزوم كار نيست و بي‌آموزش نيز مي‌توان بازيگر موفقي بود كه نمونه از اين دست بسيار است.

بين علاقه و توانايي تفاوت بسياري است.داشتن قدرت بازيگري و توان آن ركن اصلي است كه بايد به آن رسيد، وقتي به اين نقطه رسيدي آسوده نقش‌آفريني مي‌كني و با مخاطب ارتباط برقرارخواهي كرد و به مرور اين جنس از نقش‌آفريني و ارتباط با مخاطب عميق‌تر و سريع‌تر نيز مي‌شود كه رسيدن به مرز دلچسب بودن از ديد تماشاگر از آمال هر بازيگري است كه نشان از قدرت بازيگري وي دارد.

آرمان درحالي از تكنيك‌هاي آموزشي بازيگري مي‌گويد كه معتقد است به خاطر فرد خاص يا ديده شدن بازيگر نشده است بلكه هميشه در وجودش حس خوبي نسبت به حرفه بازيگري داشت كه درنهايت آن را به هدف مبدل كرد و به آن رسيد.رسيدني كه درابتداي راه خوب گام برداشته است و اگر چنين ادامه دهد نام آشناتر از اين كه اكنون است در سينما خواهد بود.

وقتي مقابل دوربين قرار مي‌گيريد چگونه غرق نقشي مي‌شويد كه شما نيست ولي چنان ساده برخورد مي‌كنيد كه گويي شما هماني هستيد كه در فيلم است؟

بايد نقش را شناخت واين شناخت با مطالعه شكل مي‌گيرد. مطالعه مردم كه به اصل مردم شناسي برمي‌گردد. مطالعه توانايي‌ها كه به قدرت خود و شناخت ازخود داريد و بايد خود را به دقت از توان جسمي و كلامي و... درآينه خوب نگاه كرد تا نقش خوب آفريد، نقشي كه ارتباط با مخاطب را راحت برقرار كند.

گپی با امیرحسین آرمان پس از فیلم جنجالی

مطالعه ديگر چگونه مواجه شدن با نقش است، اين‌كه چگونه به نقش بنگري و ازچه زاويه‌اي به دنياي آن ورود داشته باشي كه طبيعي‌ترين بازيگري را شكل‌دهي كه به دل تماشاگر بنشيند در اين فضا نحوه فيلمبرداري و كارگرداني نيز نقش مؤثري دارد و اين سه ضلع مثلث كه از بازيگر شروع شده و با تأثيرات هدايت كارگردان و تجهيزات فيلمبرداري به هم متصل مي‌شود ستون‌هاي يك هنرآفريني موفق است.

آرمان اين‌گونه از چگونگي نقش آفريني‌هاي خود مي‌گويد همان نقش‌هايي كه تاكنون تكراري درآنها ديده نشده است و حتي مي‌گويد در دو فيلمي كه نقش سرباز را بازي كرده است و هنوز فرصتي براي اكران عمومي آنها ايجاد نشده است نيز تنها لباس سرباز برتن دارد و نقش دو انسان متفاوت را بازي كرده است كه به استدلال وي هر سربازي يك فرد جدا از سربازديگري است كه كاراكتر خاص خود را دارد.

زماني به جشنواره فجر نمانده است در اين جشن بزرگ سينما شاهد چه بازي‌هايي از اميرحسين آرمان خواهيم بود؟

با بازي در فيلم «ساكن خانه چوبي» در جشنواره فيلم فجر خواهم بود.

جشنواره فجر جشن سينماگران ايران است دراين جشن بزرگ يك سال تلاش سينماگران ايران به نمايش درمي آيد. دراين جشن بزرگ سينماگران دور هم جمع مي‌شوند فيلم‌ها را نگاه مي‌كنند و كمي در حال و هواي سينماي قديم فرو مي‌روند. سينمايي كه زياد هم از تغيير شكل آن نمي‌گذرد، ازهمان روزهايي مي‌گويم كه مقابل گيشه سينماها تماشاچيان در صف‌هاي طويل پشت سرهم مي‌ايستادند تا بليت خريده و راهي سالن‌هايي شوند كه فيلم‌هاي ايراني بر پرده آن به نمايش درآمده بود سينمايي كه دراين چند سال اخير از تب و تاب افتاده ولي بي‌رمق همچنان ادامه راه مي‌دهد.

چرا گيشه‌ها كم فروش شدند و تماشاچيان مشتاق بي‌اشتياق؟

بايد ريشه‌اي نگاه كرد تا ريشه‌اي مشكل حل شود. كمبود سوژه‌هاي اثرگذار، تعداد كم سينماها، بي‌توجه‌اي به خواسته مردم و... باعث كم شدن صف كشيدن‌هاي مردم براي ديدن يك فيلم سينمايي است درحالي كه سابقه نشان داده است اگر فيلم خوب ساخته و اكران شود مردم با همان اشتياق براي ديدن مي‌آيند و ركود فروش گيشه‌ها از بين مي‌رود. اين‌كه فيلم‌هاي مناسب براي اكران با مانع مواجه مي‌شوند يكي ديگر از مشكلات سينماي امروز است.

گپی با امیرحسین آرمان پس از فیلم جنجالی

وي اين‌گونه از فروش گيشه‌هاي سينماهاي ايران مي‌گويد و درادامه به اعتقاد اميرحسين آرمان اين جوان بازيگر موفق سينماي كشور، اگر فيلم كلاه قرمزي و بچه ننه پرفروش‌ترين فيلم امسال محسوب مي‌شود تنها به دليل نوستالژيك بودن فيلم و وجود يك سوژه ناب نبود بلكه درهمه دنيا و در تمام سينماهاي جهان فيلم كودك پرفروش است. آرمان مي‌گويد اگر فيلمسازي كم شود ولي با كيفيت و خوب باشد و اكران‌ها دچار گره نشود روزگار خوش سينما باز خواهد گشت.

ازميان سينما و تلويزيون كدام براي «آرمان» هدف است؟

براي تلويزيون تاكنون تنها يك كار انجام دادم و آن «كلاه پهلوي» بود كه آن نيز از جنس كار تلويزيوني نبود و كارگردان آن نيز سينمايي بود. تاكنون به صورت جدي به تلويزيون فكر نكرده‌ام ولي درهاي ورود به اين دنيا را نبسته و شايد روزي با حضوري بيشتر دراين فضا كاركردم.

نقطه اوج ازديدگاه كنوني «آرمان» به عنوان يك بازيگر جوان كه با انتخاب‌هاي سنجيده تاكنون موفق جلوه كرده است چيست؟

هرفردي دردنياي حرفه‌اي خود ايده‌آلي دارد و مقصودي، وقتي كه پا دراين عرصه هنري گذاشتم هدفگذاري‌هايي كرده بودم كه به‌هم‌ريختگي دوسال اخير سينما نقطه‌هاي تعيين شده‌ام را تغييرداد ولي اين به‌هم ريختگي ريتم و كند شدن مسير رشد باعث تغيير مسيرم نشد بلكه موجب شد مقاوم‌تر به سوي هدف حركت كنم و آن رسيدن به جايگاه خوب بازيگري در نگاه مردم والبته خودم است كه تا خود از خود راضي نباشي موفقيت به سوي تو حركت نمي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      من که این بازیگر تا حالا تو تلوزیون ندیدم اما امیدوارم موفق باشه

    • مونا

      خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی جذاب و خوشتیپه...اوج کلاسه فقط در سینما بازی میکه

    • دیانا

      چه چهره معصوم و نازی داره...بازیش هم خوبه..

    • بدون نام

      در بازیگری فقط شهرت حرف اول رو میزنه...چرا امیرحسین آرمان اینقدر دور از دسترسه؟

    • الهامم امیرحسین

      امیرجان چشات سگ داره.یعنی ی برق خاصی توچشاته.خوشم میاد ازت صادقانه.جذاب خوشتیپ،تو دل برو...

    • مهتاب

      یه جذابیت خاصی داره اصن قیافش اول ادمو جذب میکنه بعد میفمیم بازیشم خوبه...لاکردار

    • mana

      چه چهره معصومي داره.بااينکه قيافش خيلي سادست ولي دوست داشتنيه.بازيشم خوبه ،حداقل ازخيليابهتره.به نظرم درحقش کوتاهي شده.مسئولين پيگيري کنن لطفا!

    • مهشید

      عالی بازیگر مهشریع

    • بدون نام

      انشالله همیشه موفق باشی امیر حسین جان .ما پشتت هستیم

    • مهران و محمدعلی جعفری از ارومیه

      تاهستم ازنیمازرگرزاده مجری محبوب صداوسیمای ارومیه همایت میکنم،امیرحسین خوشتیپ مثل زرگرزاده

    • anosha

      بازيگرِ فوق العاده ايه.هم خوشگل و هم خوشتيپ وهم مهربون
      واقعا عاليه....دوس داشتني هم هست

    • سعید

      سلام اقای ارمان صدای شما عالی بود

    • بدون نام

      از وقتی تو فیلم کیمیا دیدمشون مشتاق دیدار شون شدم،

    • پری

      سلام اقای امیر حسین ارمان من یکی از طرف دارهای پایبندتون هستم که همیشه به فکرتونم و کانالتون رو تو تلگرام دنبال میکنم شما یه بازیگر خیلی جذاب هستین و من خیلی دوستون دارم

    • مهسا

      اره سرور همه ی پسراس

    • بدون نام

      خوشگل.

    • بدون نام

      نازززززززززززه

    • بدونا مم

      عالیه خیلی غیر قابل توصیفه امید وارم موفق باشه


      هر جا که هستی موفق باشی ...........

    • بدونا مم

      عالیه خیلی غیر قابل توصیفه امید وارم موفق باشه


      هر جا که هستی موفق باشی ...........

    • سونیا

      تو پسرا تکه

      یعنی هیچ پسری به اندازه ی اون خوش تیپ و جزاب و ............. نیست

    • آرزو

      من آرزو دارن که یک روز آقای آرمان ببینم


      آرزو می کنم که هر جا هستید موفق باشید آقای آرمان

      پاسخ ها

      • نازنین

        سلام من‌دخترخاله‌ی‌امیرحسین‌ارمانم
        !امیرجانم‌خودتو‌نگران‌نکن

    • امید

      ننناااازززهههه

    • فاطمه امیر

      خیلی خوشتیپی امیرحسین عشقی

    • بدون نام

      امیر حسین تو بهترین بازیگری عزیزم ایشالا همیشه موفق باشی امیدوارم یه روز ببینمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج