جاباما
۳۹۱۷۶۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تشخیص احساسات با امواج بی سیم

محققین در موسسه فناوری علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ماساچوست (CSAIL) راهی یافتند که احساسات را با استفاده از امواج بی سیم تشخیص دهند.

وب سایت کلیک: محققین در موسسه فناوری علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ماساچوست (CSAIL) راهی یافتند که احساسات را با استفاده از امواج بی سیم تشخیص دهند.

تشخیص احساسات با امواج بی سیم
فادل ادیب، محقق دکتری می گوید "شما همیشه در محاصره امواج بی سیم توسط وای فای، تلویزیون و سایر موارد هستید. این سیگنال ها با بدن انسان در تعامل هستند و زمانی که شما حرکت می‌کنید، امواج در محیط اطراف شما تغییر می کنند. چیزی شبیه به چرخش آب در اطراف شما زمانی که در استخر شنا می‌کنید. با استخراج و تحلیل این سیگنال ها و تعامل آن‌ها با افراد، می توانیم به جزییات دقیقی در مورد نحوه تنفس و ضربان قلب دست یابیم."

ایده پشت این کار این است که فناوری حاضر برای ردیابی احساسات مانند دوربین های شناسایی چهره است که به دنبال حالت های خاص می گردد و همیشه قابل اعتماد نیست. اما با استفاده از رادیو سیستم EQ می توان با دقت ۸۷ درصد فهمید یک فرد هیجان زده، شاد، عصبانی و یا غمگین است.

با تحلیل انعکاس امواج بی سیم از بدن افراد، EQ-Radio قادر است ضربان قلب را با دقت ECG در آزمون کاردیولوژی قلب تعیین کند. این پروژه در کنفرانس بین المللی شبکه ارتباطی و محاسبات سیار در اکتبر ارائه می شود. همچنین برنامه هایی برای استفاده تجاری از این فناوری وجود دارد.

ادیب می گوید "برخی کاربردهای این فناوری می تواند برای محیط هوشمند باشد. برای مثال، اگر شما در پایان یک روز سخت و طولانی به خانه برمی‌گردید، خانه شما با استفاده از امواج بی سیم احساسات شما را درک خواهد کرد. اگر بداند شما خسته اید، می‌تواند برای شما موسیقی آرامش بخش و نور ملایم پخش کند."

دیگر استفاده بالقوه برای این دستگاه می تواند به عنوان فناوری تشخیصی برای تشخیص افسردگی باشد و یا یک ابزار هنری برای فیلم سازان در ارزیابی تاثیر تبلیغات بر افراد باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج