جاباما
۳۹۱۷۷۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تبدیل لایتنینگ اپل کیفیت صدا را کم‌ می‌کند

همانطور که می‌دانید اپل جک ۳.۵ میلی‌متری را از آی‌فون حذف کرد و هدفون موبایل جدیدش را با پورت لایتنینگ(پورت شارژر) عرضه کرده است. این حرکت اپل با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد زیرا اشکالات فراوانی هم داشت.

وب سایت آی تی ایران: همانطور که می‌دانید اپل جک ۳.۵ میلی‌متری را از آی‌فون حذف کرد و هدفون موبایل جدیدش را با پورت لایتنینگ(پورت شارژر) عرضه کرده است. این حرکت اپل با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد زیرا اشکالات فراوانی هم داشت.
تبدیل لایتنینگ اپل کیفیت صدا را کم‌ می‌کند
مشکل اول این است که زمانی که موبایل شما در حال شارژ شدن است، نمی‌توانید به موسیقی گوش کنید، مشکل دیگر بالا رفتن استهلاک پورت لایتنینگ است چون کاربران مدام هدفون را وصل و جدا می‌کنند. از این موضوعات که بگذریم آزمایش‌های جدید نشان داده که تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری در آی‌فون 7 کیفیت صدا را کاهش می‌دهد. یعنی گوش دادن موسیقی با هدفون‌های معمولی اپل در آی‌فون 6 اس کیفیت‌ بهتری نسبت به گوش دادن موسیقی با تبدیل در آی‌فون 7 دارد.

به گزارش وب‌سایت BGR، اپل با حذف ورودی 3.5 میلی‌متری در آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس، آداپتور مخصوصی را در جعبه گوشی‌های جدید قرارداده تا کاربران با استفاده از این وسیله جانبی همچنان بتوانند از هدفون‌های 3.5 میلی‌متری قدیمی خود استفاده کنند. علاوه بر این، کابران می‌توانند از هدفونی که در جعبه آی‌فون قرارگرفته استفاده کنند. با همه این تمهیدات کاربران هنوز هم نارضایتی‌هایی از این تصمیم اپل دارند که البته در برخی موارد این شکایت‌ها به‌جاست که در بالا به آنها اشاره کردیم.
تبدیل لایتنینگ اپل کیفیت صدا را کم‌ می‌کند

وب‌سایت آلمانی Heise در بررسی جدید کیفیت پخش موسیقی را در زمان استفاده از آداپتور ۳.۵ میلی‌متری به لایتنینگ در آی‌فون ۷، با کیفیت خروجی در زمان استفاده از ورودی ۳.۵ میلی‌متری در آی‌فون ۶S مقایسه کرده است. در نتیجه‌گیری این بررسی عنوان شده که استفاده از آداپتور موجود در جعبه آی‌فون‌های جدید، محدوده دینامیکی خروجی صدا را در هنگام پخش فایل‌های موسیقی ۲۴ بیتی، تا ۴.۵ دسی‌بل(A) کاهش می‌دهد. برای آی‌پد ایر این مقدار تا ۳.۸ دسی‌بل(A) کاهش می‌یابد. این عملکرد در هنگام استفاده از فایل‌های موسیقی ۱۶ بیتی بیشتر از این‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این صورت، محدوده دینامیکی برای آی‌فون و آی‌پد به ترتیب تا ۱.۸ دسی‌بل(A) و ۳.۱ دسی‌بل(A) کم می‌شود.

درنظر داشته باشید که این افت کیفیت توسط اکثر افراد قابل تشخیص نیست. البته کسانی که گوش موسیقایی قوی دارند تفاوت را در زمانی که به فایل‌های صوتی با کیفیت ۲۴ بیتی پخش می‌شود می‌توانند متوجه شوند. با این تفاسیر در پخش موسیقی از سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و یا گوش‌دادن به فایل‌های MP۳ متوجه تفاوت نخواهید شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج