۳۹۱۸۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۵ ایالت تعیین‌ کننده در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

رسانه انگلیسی در گزارشی درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به بررسی «۵ ایالت تعیین‌کننده» در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و عملکرد کنونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پرداخت.

خبرگزاری فارس: رسانه انگلیسی در مطلبی با عنوان «انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا: ۵ ایالتی که درباره رسیدن ترامپ یا کلینتون به کاخ سفید تصمیم‌گیر خواهند بود» به بررسی تاثیر ۵ ایالت تعیین‌کننده در انتخابات پرداخت.

در یادداشت «آی بی تایمز» انگلیس این سوال مطرح شده که «نامزدها، کدام یک از ایالت‌های تعیین کننده را برای جنگیدن انتخاب خواهند کرد؟».

در این مطلب آمده است: «تعداد معدودی از ایالت‌های سرنوشت‌ساز، احتمالا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دیکته خواهد کرد. در حالی که تقریبا ۱۱ ایالت تاثیرگذار در انتخابات امسال وجود دارد اما برخی از آنها از تعداد بسیار بالاتری از آرای هیات الکترال برخوردار هستند که این یعنی نامزدها در چند ایالت معدود مهم برای پیروزی مبارزه خواهند کرد».

در ادامه گزارش کامل این رسانه را می‌خوانیم:

ایالت‌های تعیین کننده محتمل اینها هستند: کلرادو، فلوریدا، آیووا، میشیگان، نوادا، نیو همپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین. اگرچه ایالتهای با تعداد بیشتر آرای الکترال عبارتند از فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و اوهایو.

فلوریدا

فلوریدا با داشتن ۲۹ آرای هیات الکترال، یک ایالت تعیین کننده و حساسی در انتخابات آمریکا بوده است و این ایالت، سومین ایالت بزرگ از منظر تعداد رای محسوب می‌شود. دو ایالت بزرگ کالیفرنیا(با ۵۵ هیات الکترال) و تگزاس(با ۳۸ هیات الکترال) ایالت‌های مطمئن دموکرات هستند و ایالت‌های جمهوریخواه به طور خاص فشار مضاعفی برای پیروزی بر آرای فلوریدا می‌آورند.

در انتخابات ۲۰۱۶ و با توجه به جدیدترین نظرسنجی سی‌ان‌ان/او‌آر‌سی، رای دهندگان فلوریدا تاکنون به نظر می‌رسد که حامی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه باشند و او با ۴ درصد در تقابل رو در رو با کلینتون پیش است و در تقابل چهارنفره ترامپ، کلینتون، گری جانسون و جیل استاین، ترامپ سه درصد از دیگران پیش است.

(گری جانسون، نامزد حزب آزادیخواه و جیل استاین نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هستند).

علی رغم رقابت‌های نزدیک در چندین ایالت تعیین کننده، پیشبینی انتخاباتی موسسه فایو ترتی ایت(Five Thirty Eight) نشان می‌دهد که پیروزی کلینتون همچنان در انتخابات ۸ نوامبر محتملتر از پیروزی ترامپ است و احتمال پیروزی او را ۶۱ درصد در برابر ۳۸.۹ درصد ترامپ قرار می‌دهد.

خوب با این اوصاف، نامزدهای ریاست جمهوری برای پیروزی احتمالا انرژی خود را صرف چه ایالت‌هایی خواهند کرد؟ اینجا ما ایالت‌های تعیین کننده را شرح می‌دهیم.

اوهایو

از نظر تاریخی، اوهایو به عنوان مهمترین ایالت تعیین کننده کشور محسوب شده و این اوهایو ایالتی است که به عنوان یک پیشبینی کننده برای چگونگی پیش رفتن انتخابات‌ها در نظر گرفته می‌شود.

هیچ یک از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری بدون اوهایو نتوانسته پیروز شود و با توجه به تنوع آرا، این ایالت به عنوان ملاک و سنجشی برای اینکه بقیه کشور چطور رای خواهند داد، درنظر گرفته می‌شود.

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که عملکرد ترامپ بهتر است و او بنا بر نظرسنجی ریل کلیر پالیتیکس(Real Clear Politics) حدود بیش از ۵ درصد از کلینتون پیش است که میانگین آن در کل نظرسنجی‌ها ۱.۲ درصد است.

میشیگان

یک ایالت مطمئن دموکرات برای تقریبا سه دهه بوده و میشیگان برای آخرین بار در سال ۱۹۸۸ به یک نامزد جمهوریخواه رای داد. خوب چرا باید این ایالت تاثیرگذار تغییر یابد؟ جواب دو کلمه است: دونالد ترامپ

میشیگان که در دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ یک ایالت جمهوریخواه بود، بعد از آنکه ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات سال جاری شد، به سمت یک ایالت بالقوه تعیین کننده سوق یافته است.

با توجه به تعداد بالای کارگران صنایع و رشد پایین اقتصادی، اینطور برداشت می‌شود که ترامپ بتواند پیروزی در ایالتی را که از وضع موجود خسته شده، به دست آورد البته به امید به اینکه نامزد حزب جمهوریخواه بتواند افراد طبقه کارگر که معمولا رای نمی‌دهند را به صحنه بیاورد.

البته تاکنون کلینتون در میشیگان پیش است و محتمل است که برای نباختن آرا در آن، یک جنگ بزرگ در این ایالت به راه بیاندازد. او از مزیت به طور میانگین ۵.۲ درصدی پیشتازی در برابر ترامپ برخوردار است.

پنسیلوانیا

پنسیلوانیا ایالتی است که کلینتون مایل خواه بود که به آن بچسبد چرا که ساکنان آن در سراسر دهه ۹۰ تا به امروز به دموکرات رای داده‌اند.

با توجه به آنکه ازنظر تاریخی این یک ایالت تعیین کننده درنظر گرفته می‌شود و دارای ۲۰ هیات الکترال است، به نظر می‌رسد که کلینتون شاید درصدد اطمینان یافتن از یک پیروزی دیگر برای دموکراتها در پنسیلوانیا باشد جایی که در ان او به طور متوسط با بیش از ۶ درصد از ترامپ جلو است.

البته نامزد جمهوریخواه به آرامی در حال بیشتر کردن آرای خود در برابر دموکراتها است و محتمل است که ترامپ بر رقابتش در این ایالت به عنوان جایی که احتمال برنده شدن در آن وجود دارد، بیافزاید.

کارولینای شمالی

کارولینای شمالی اکنون رقابت شدید و بسیار نزدیکی در این ایالت وجود دارد و بنا بر میانگین نظرسنجی‌های ریل کلیر پالیتیکس، کلینتون با تنها ۰.۶ درصد از ترامپ جلو است.

با توجه به نتایج آخرین انتخابات که در آن جمهوریخواهان با تنها ۲ درصد در آن پیروز شدند، به نظر می‌رسد که کارولینای شمالی یک ایالت تعیین کننده خواهد بود اما در حال حاضر هیچ نشانی از اینکه آرای آن به کدام سمت می‌رود وجود ندارد.

در انتخابات ۲۰۱۲ بنا بر گزارش پایگاه ۲۷۰ تا پیروزی(۲۷۰toWin)، کارولینای شمالی از نظر نزدیکترین رقابت، بعد از فلوریدا دومین ایالت بود و این موضوع بار دیگر کارولینای شمالی را برای نامزدهای امسال به یک ایالت تعیین کننده مهم تبدیل کرده است. در مجموع در این ایالت، ۱۵ هیات الکترال وجود دارد و در نتیجه پیروزی در آن، کمک قابل ملاحظه‌ای برای روز انتخابات در اختیار نامزد قرار می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج