۳۹۲۳۸۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دفاع روسف از لولا داسیلوا

رییس‌جمهور سابق برزیل تنها چند هفته پس از استیضاحش تحت پیگرد قرار دادن لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا به اتهامات فساد را حمله دیگری به دموکراسی برزیل دانست.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور سابق برزیل تنها چند هفته پس از استیضاحش تحت پیگرد قرار دادن لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا به اتهامات فساد را حمله دیگری به دموکراسی برزیل دانست.

حمایت دیلما روسف، رییس‌جمهور سابق برزیل از لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا، رییس‌جمهور اسبق کشورش یک روز پس از آن صورت گرفت که یکی از قضات فدرال در حکمی اعلام کرد که لولا دا سیلوا باید به خاطر اتهامات فساد و پولشویی محاکمه شود؛ حکمی که از بازگشت سیاسی یکی از نیروهای برتر باقیمانده جناح چپ آمریکای لاتین بر سر قدرت جلوگیری خواهد کرد.

محکوم شدن لولا دا سیلوا فرصت‌های وی را برای نامزد شدن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ میلادی و بازگشت حزب چپ‌گرای کارگران به قدرت از بین می‌برد.

روسف گفت: برزیل زمان سختی را طی می‌کند روندی که در حال حاضر پیش گرفته شده نقض نظام‌مند قانون اساسی است. آنها نخست به من حمله کردند و در حال حاضر قصد حمله به لولا را دارند.

دادستان‌ها لولا دسیلوا را به گرفتن رشوه از یک شرکت ساختمانی در ازای قراردادهایی با کمپانی بزرگ نفتی پتروبراس متهم می‌کنند.

محققان اعلام کردند که کمپانی OAS یک آپارتمان ساحلی در شرق گواروجا در استان سائوپائولو را برای سیلوا و همسرش خریداری و آن را طبق سلیقه‌شان تزیین و تجهیز کرده است.

این در حالی است که این سیاستمدار هرگونه اقدام اشتباه را رد کرده و می‌گوید من صاحب این واحد آپارتمانی نیستم و تنها از آن بازدید کردم.

سیلوا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میلادی ریاست جمهوری برزیل را بر عهده داشت همچنان یکی از مدعیان محبوب برای ریاست جمهوری است که در نظرسنجی ژوئیه سال جاری میلادی برای انتخابات ۲۰۱۸ میلادی پیشتاز بود. این در حالی است که نام وی در رسوایی فساد ذکر شده بود.

روسف هرگز شخصا نامش در برنامه بازپرداخت شرکت پتروبراس اعلام نشده اما بسیاری وی را به تلاش در حفاظت از سیلوا متهم کرده‌اند. بخش اعظم این فساد در جریان سیزده سال ریاست جمهوری سیلوا و روسف صورت گرفته است.

تحقیقات در خصوص میلیاردها دلار بازپرداخت شرکت پتروبراس منجر به زندانی شدن چندین تاجر و سیاستمدار شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج