۳۹۲۵۵
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

یک خبر خوش درباره گران شدن اینترنت!

مصوبه افزايش ۵۰ درصدي نرخ پهناي باند اينترنت فعلا اجرا نمي شود و شرکت ارتباطات زيرساخت نيز بايدقيمت اينترنت را براساس تعرفه قبلي محاسبه کند و مجاز به اجراي مصوبه جديدنخواهد بود.

روزنامه خراسان: مصوبه افزايش ۵۰ درصدي نرخ پهناي باند اينترنت فعلا اجرا نمي شود و شرکت ارتباطات زيرساخت نيز بايدقيمت اينترنت را براساس تعرفه قبلي محاسبه کند و مجاز به اجراي مصوبه جديدنخواهد بود.

معاون سازمان تنظيم مقررات بااعلام اين مطلب گفت : در پي نارضايتي گسترده شرکت هاي فعال در حوزه اينترنت، اين مصوبه در حال حاضر در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات روند اصلاح را طي مي کند و تا زماني که اصلاح و ابلاغ نشود، افزايش ۵۰ درصدي تعرفه اينتر نت اجرايي نخواهد شد . وي تصريح کرد:اينترنت فعلا گران نمي شود و شرکت ارتباطات زيرساخت نيز بايد قيمت اينترنت را براساس تعرفه قبلي محاسبه کند و مجاز به اجراي مصوبه جديد نخواهد بود.

کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ۲۸ آبان امسال در جلسه شماره ۱۵۳ خود که رياست آن را رضا تقي پور وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات به عهده داشت، تعرفه اي براي فروش پهناي باند اينترنت شرکت ارتباطات زيرساخت مصوب کرد که به گفته شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت در کشور اين تغيير نرخ، افزايش حدود ۵۰ تا ۷۰ درصدي را در نرخ اينترنت تمام شده شرکت هاي اينترنتي به همراه خواهد داشت و باعث افزايش قيمت حداقل ۵۰ درصدي اينترنت براي کاربران نهايي خواهد شد.

اين مصوبه نارضايتي گسترده شرکت هاي فعال در حوزه اينترنت را به دنبال داشت تا جايي که رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور، طي نامه اي به معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات خواستار لغو افزايش قيمت پهناي باند اينترنت شد. در اين نامه آمده است اجراي مصوبه مذکور موجب تحميل هزينه هاي گزافي به تمام شرکت هاي اينترنتي و در نتيجه کاربران نهايي خواهد شد. ضمن آن که در حال حاضر، شرکت ارتباطات زيرساخت که ۱۰۰درصد دولتي است و به طور انحصاري پهناي باند اينترنت را وارد کشور مي کند، تنها بخشي از هزينه هاي پهناي باند مذکور را به صورت ارزي به تامين کنندگان پهناي باند بين الملل پرداخت مي کند. در حالي که بخش عمده هزينه هاي شرکت ارتباطات زيرساخت، هزينه بالاسري داخلي است و ارتباطي با افزايش قيمت ارز ندارد.

نارضايتي گسترده شرکت هاي فعال در حوزه اينترنت

حسن رضواني معاون سازمان تنظيم مقررات در گفت و گو با خراسان با بيان اين که مصوبه کميسيون تنظيم مقررات مبني بر افزايش ۵۰ درصدي نرخ پهناي باند اينترنت به دنبال اظهار نارضايتي شرکت هاي فعال در حوزه اينترنت در حال حاضر در کميسيون تنظيم مقررات روند اصلاح را طي مي کند، تصريح کرد : اجراي اين مصوبه نيازمند اصلاحاتي است و تا نهايي شدن اين اصلاحات نرخ پهناي باند اينتر نت وبه تبع آن قيمت اينترنت براي کاربران نهايي، مانند تعرفه قبلي محاسبه خواهد شد و شرکت ارتباطات زيرساخت نيز بايد براساس تعرفه قبلي عمل کند و مجاز به اجراي مصوبه جديد نخواهد بود.

وي با اشاره به جزئيات اين مصوبه تصريح کرد : بر اساس مصوبه شماره ۱۵۳ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، نرخ پهناي باند اينترنت از حدود ۳۷ ميليون تومان به ازاي هر لينک STM۱ که معادل ۱۵۵ مگابيت بر ثانيه پهناي باند است به ۵۴ ميليون و ۸۲۶ هزار تومان افزايش پيدا مي کند اما با اين حال اين مصوبه هنوز ابلاغ نشده و بناست اصلاحاتي روي آن انجام و سپس اجرايي شود .

وي با اشاره به موارد اصلاحي در اين مصوبه گفت : يکي از موارد اين مصوبه حذف تخفيف ۲۰ درصدي نرخ پهناي باند براي شرکت هاي اينترنتي بود که اعتراض هاي زيادي به دنبال داشت که به احتمال قوي در فرآيند اصلاح مصوبه بار ديگراعمال خواهد شد و به نظر مي رسد با اضافه شدن اين بند، کاربر نهايي نيز از يک تخفيف نهايي حدود ۵ درصدي برخوردار شود . رضواني يادآور شد : شرکت ارتباطات زيرساخت تا اطلاع ثانوي ملزم است که نرخ پهناي باند اينترنت را مانند نرخ هاي گذشته يعني به ازاي هر لينک STM۱ حدود ۳۷ ميليون تومان براي شرکت هاي اينترنتي توزيع و محاسبه کند .

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات همچنين در گفت و گو با مهر با بيان آن که اين مصوبه براساس نظرات اخذ شده از فعالان صنف اينترنت بارديگر در حال بررسي است، گفت :در اين مصوبه جديد، تمام تخفيف هاي در نظر گرفته شده مربوط به مصوبه شماره ۴۹ کميسيون تنظيم مقررات در تاريخ ۸ مهر سال ۸۷ و مصوبه شماره ۸۶ اين کميسيون در ۱۶ خرداد سال ۸۹ که مربوط به تخفيف هاي ۲۰ درصدي نرخ پهناي باند به شرکت‌هاي اينترنتي در ۲ مرحله بود، حذف شد.با اين وجود و با افزايش بالغ بر ۲۶ ميليون توماني نرخ هر STM۱ که براي توزيع اينترنت به توزيع کنندگان - شرکت هاي PAP، شرکت مخابرات ايران، اپراتورهاي وايمکس و ديگر اپراتورها - سپرده مي شود قيمت اينترنت که تا پيش از اين روند نزولي داشت با احتساب هزينه هاي داخلي انتقال پهناي باند، براي نخستين بار طي ۱۴ سال اخير با افزايش قيمت ناگهاني و حدود ۵۰ درصدي به کاربران ايراني ارائه خواهد شد. پيش از اين قرار بود اين مصوبه از اول آذرامسال در صورتحساب مشترکان نهايي - شرکت هاي ارائه کننده اينترنت- اجرايي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه نفر

      این اینترنت دیگه گرون نشه . برا من که اینترنت . از هر جهت ( علمی ، درسی ، کاری ، تفریحی ، کسب اطلاعات و... ) از نون شبم واجب تر شده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درست میگی یه نفرجون .اعتیادهم میاره .منم به اینترنت معتادم

    • ابوذر

      والا دیگه دارم شاخ در میارم! تو همه ی دنیا اینترنت خیلی سرعتش بیشتر و ارزونتر میشه روز به روز اما اینجا بر عکسه!!!

    • نسرین

      من که دوماهه هزینه جدید و میدم اصلا تو استان ما یک ماه زودتر این مبلغ اعلام شد و گرفتن

      اینکه شما نوشتید من نمیدونم ولی باورش ؟؟؟؟

    • پوریا

      این کجاش خبر خوبه اگه دقت کنین نوشتین یک خبر خوش در مورد گران شدن اینترنت

    • ali 1372

      چه خبره این شاتل مزخرف ترافیک رایگانه شب رو پولی کرده 3 هزار تومن مگی سر گنج قارون نشستیم ما این همه پول بابت ترافیک بهشون میدیم اون وقت که بخوان بجای اینکه به ما تسهیلات بدن ...بدترش میکنن........... فقط بلدن جیب مردم رو با حیله خالی کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج