۳۹۳۵۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قطب مهم اقتصادی ایران از نگاه چینی‌ ها

معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شهر &#۰۳۹;شن جن&#۰۳۹; چین گفت : جزیره کیش به رغم وسعت کم ،ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شهر 'شن جن' چین گفت : جزیره کیش به رغم وسعت کم ،ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود.

هیاتی اقتصادی از شهر 'شن جن' چین روز شنبه در نشستی با مدیران اقتصادی ، سرمایه گذاری ، بازرگانی ، صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با ظرفیت ها و فرصتهای سرمایه گذاری جزیره کیش آشنا شدند.

'لی شین وی 'معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شن جن ، این شهر را نوپا و جوان با قدمتی ۳۶ ساله عنوان کرد و گفت : به رغم جوانی در طی این مدت پیشرفت های زیادی داشته است .

وی با بیان اینکه نقاط مشترکی بین شن جین و کیش وجود دارد اظهار کرد : جزیره کیش شباهت زیادی به هنگ کنگ دارد.

لی شین وی با تاکید بر ظرفیت های زیاد جزیره کیش اظهار داشت : شرایط سیاسی حاکم و وجود تحریم ها مانعی برای پیشرفت بیشتر بوده است ، امروز زمان سختی ها گذشته و به هر دلیلی راههای پیشرفت باز و شرایط بهتری برای توسعه کشور ایران و جزیره کیش فراهم شده است .

معاون دبیر کل شهرداری شن جن با بیان اینکه به نظر می رسد فعالیت های صورت گرفته در جزیره کیش با تمرکز بر حفظ محیط زیست انجام شده اظهار کرد : وجود هوای پاک و سالم کیش نشان از این موضوع دارد .

وی تصریح کرد : مسئولان در شهر شن جن نیز تلاش دارند تا از فعالیت صنایع آلاینده کم و فعالیت های علمی و تکنولوژی مبتنی بر محیط زیست را جایگزین آن کنند.

*کیش می تواند به قطب اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود/ نگاه ارتباطی باید بین المللی باشد

شین وی با بیان اینکه فاصله تا رسیدن به نهایت پیشرفت کم است و باید با تلاش ،آن را کوتاه کرد گفت : کیش به رغم وسعت کم ظرفیت پیشرفت زیادی دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود .

وی با اظهار اینکه هر جزیره ای قوانین و استانداردهای خاص خود را دارد و بر اساس آن فعالیت می کند افزود : یکی از راه های مهم پیشرفت ارتباط با کشورهای همسایه و نزدیک به جزیره است .

شین وی ساخت و توسعه بنادرو فرودگاه ها و راه های ارتباطی از دیگر موارد مهم در توسعه بر شمرد و افزود : با توجه به حجم گردشگران ورودی به جزیره باید به فکرتوسعه ارتباط باشیم ، انجام این فعالیت ها سبب جذب سرمایه گذار و تجار خواهد شد .

وی به اهمیت سوق الجیشی جزیره کیش اشاره کرد و افزود : اگر نگاه برای ارتباط بین المللی باشد و فعالیت ها در سطح جهانی انجام بگیرد کیش به جزیره ای پیشرفته تبدیل خواهد شد.

شین وی پیشنهاد داد : برای واگذاری طرح های سرمایه گذاری در کیش باید شرکای اقتصادی و تجاری انتخاب کرد که به لحاظ اجرایی و مالی توانمند باشند ، واگذاری فعالیت ها در مساحت ۹۱ کیلومتر مربع به شرکت های کوچک اسراف است در مساحت های کم باید از شرکت های مهم اقتصادی و با تجربه که توانایی سرمایه گذاری دارند بهره گرفت .

معاون دبیر کل شهرداری شهر شن جن تصریح کرد : کیش برای توسعه بیشتر و در بخش فرودگاهی و بندرگاهی و زیر ساختی باید مدل و استانداردی همچون شن جن داشته باشد .

وی برامضا تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در حوزه های بندرگاهی ، فرودگاهی ، ارتباطی ، ماهواره ای و دیجیتالی تاکید کرد و از مسئولان منطقه ازاد کیش خواست تا اطلاعات کامل در مورد نیازهای سرمایه گذاری در اختیار طرف چینی قرار دهند .

وی گفت : برای سرمایه گذاری در طرح های کوچک به صورت مستقیم وارد می شویم اما برای طرح های بزرگ دولت ها تصمیم گیر خواهند بود .

شین وی از آمادگی شرکت های مختلف شهر شن جن برای توسعه فعالیت های فرودگاهی برای هندورابی خبر داد .

* کیش ظرفیت خوبی برای ساخت و توسعه بندر گاه دارد

معاون شرکت ساخت بنادر شهر شن جن این بندر را سومین بندر پرتردد دنیا عنوان کرد و گفت : اولین اسکله ای که از لحاظ استقرار کانتینرها درجهان بیشترین ظرفیت را دارد و هرساله ترددهای زیادی از کشورهای آسیای شرقی به این منطقه صورت می گیرد .

'ایی ' از توانمندی این شرکت در ساخت ، توسعه و بهره برداری بنادر خبر داد و افزود : در توسعه بنادر کشورهای مختلف موفق بوده ایم و توانایی گسترش و اصلاح بنادر قدیمی نیز در این شرکت وجود دارد و می توانیم نظیر بندر خود در ایران هم بندر ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه پیش ازسفر به ایران مطالعه زیادی بر روی مناطق آزاد به ویژه کیش داشته ام افزود : کیش ظرفیت خوبی برای ساخت و توسعه بندر دارد که از این طریق می تواند بسترهای ارتباطی با دیگر کشورها را به خوبی فراهم سازد .

ایی ابراز امیدواری کرد که این شرکت بندری شانسی برای اجرای طرحهای خود در ایران داشته باشد.

* شن جن می تواند نماینده ای برای معرفی کیش و ایران باشد

گوآ جینگ وی، معاون مدیرکل و مسئول بخش سرمایه گذاری و تجارت شهر شن جن با ابراز علاقه برای توسعه روابط کیش و شهر شن جن گفت :جزیره کیش از لحاظ موقعیت شبیه شهر بندری شن جن است و نقاط مشترک زیادی بین این دو وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان دو طرف با هم تبادل اطلاعات داشته باشند افزود : ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سئوالات در بحث معرفی طرح ها و سرمایه گذاری ها هستیم و با کشورهای مختلف تبادل اطلاعات داریم .

جینگ وی اظهار کرد : طرح های عمرانی ، زیر بنایی زیادی توسط چینی ها در کشورهایی همچون دبی وبحرین در حال ساخت است و محصولات الکترونیکی ، ماهواره ای و دیجیتالی چین نیز در این کشورها عرضه می شود ، ۶۷ شرکت از شن جن در بحرین فعالیت می کنند .

وی با ابراز علاقه برای تعامل با کیش و سرمایه گذاری شرکت های چینی در جزیره گفت : شن جن می تواند نماینده ای برای معرفی ظرفیت های ایران به ویژه کیش به خاورمیانه باشد.

مدیر بازرگانی شرکت 'های ترا ' فعال در زمینه تولید ماهواره و تجهیزات دیجیتالی و همچنین معاون شرکت ساخت بنادر شهر شن جن ، مسئول ساخت متروها و راه آهن چین و رئیس شهرک های صنعتی شن جن نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه فعالیت خود پرداختند و برای انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در طرح های جزیره کیش ابراز علاقه کردند .

شهرشن جن در سال ۱۹۷۹ یک بخش در چین بوده که در سال ۱۹۸۰ به شهر تغییر یافته است ،شن جن بزرگترین منطقه آزاد تجاری - صنعتی و مرکز IT چین در مجاورت هنگ کنگ است .

این نشست با حضور مرتضی صیرفی نماینده وزارت خارجه در کیش ، رضا سراج مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ، حمید رضا شیرزاد مدیر سرمایه گذاری ، کاووسی مدیر بازرگانی ، رضا صمدی مدیر صنایع ،اسماعیل موسوی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج