۳۹۳۶۸۹
۳۲ نظر
۵۰۰۴
۳۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تورم باز هم کاهش یافت

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، تورم نقطه به نقطه در شهریور به ۶.۷ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد کاهش یافته است. همچنین تورم ۱۲ ماهه شهریور نیز به ۸.۳ درصد رسید که نشان‌دهنده کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به مرداد است.

خبرگزاری ایسنا: اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، تورم نقطه به نقطه در شهریور به ۶.۷ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد کاهش یافته است. همچنین تورم ۱۲ ماهه شهریور نیز به ۸.۳ درصد رسید که نشان‌دهنده کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به مرداد است.

براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در شهریور ۱۳۹۵ بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ به ۲۳۱.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است. تورم نقطه به نقطه کالاهای مصرفی خانوار شهری معادل ۶.۷ شده است که نسبت به ماه قبل۰.۷ درصد کاهش داشته است. همچنین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸.۳ است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین مرکز آمار گزارش داده است، شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها،‌ دخانیات در شهریور به رقم ۲۷۳.۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه گذشته به عدد ۲۷۱.۲ رسید که نسبت به ماه قبل نیم درصد کاهش یافته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه قبل ۸.۶ درصد افزایش یافته است. نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۶.۷ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش یافته است و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به شهریور سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به ماه گذشته بی‌تغییر مانده است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در شهریور ۱۳۹۵ به رقم ۲۱۶.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشت. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۸.۹ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد سال جاری ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که از گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیشترین تورم ۱۲ ماهه متعلق به گروه سبزیجات است که افزایش قیمت ۱۲.۹ درصدی را تجربه کرده است. در این گروه دومین تورم بالا به ماهی‌ها و صدف‌داران تعلق می‌گیرد که افزایش قیمت ۱۲ ماهه آن‌ها ۹.۹ درصد است. در این گروه همچنین شکر، عسل، شکلات و شیرینی با تجربه تورم ۹.۲ درصدی بالاترین تورم را نسبت به سایرین تجربه کرده است.

همچنین تورم ۱۲ ماهه دخانیات معادل ۷.۳ درصد است. پوشاک و کفش نیز تورم ۶.۷ درصدی و مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها تورم ۱۰.۵ درصدی را تجربه‌ کرده‌اند. همچنین در گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات، بیشترین تورم متعلق به گروه آب، برق و سوخت است که افزایش قیمت ۲۴.۳ درصدی داشته‌اند. تورم آموزش نیز در شهریور معادل ۱۵ درصد و تورم ۱۲ ماهه بهداشت و درمان به ۱۱ درصد رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این امارهارو نمیدونم از کجاشون در میارن وقتی شکر دو دویست میشه پنج تومان گوشت میشه چهل تومن برنج میش پانزده تومن باز بگین تورم هشت درصده

    • بدون نام

      مگه درامد هست که تورم باشه

    • جوکار

      چرااین همه دروغ آشکار نشر میکنند

    • بدون نام

      چرادروغ آشکار چاپ میکنید دم خروس یاقسم حضرت باورکنیم

    • بدون نام

      درود بر روحانی
      تا کور شود هر آن که نتواند دید

    • بدون نام

      آره واقعاتورم تک رقمی شده فقط به چهل درصدقبل تک رقم اضافه شده ممنونیم که خیلی تلاش میکنید تورم راتک رقمی بالاببرید.خسته نباشید

    • بدون نام

      والا ما که احساس نمیکنیم . ضمن اینکه تورم تو یه چیز کمتره تو یه چیز مثل شکر 50 درصده . خوب این به اون در میشه . سرشکن که بکنی میبینی همون 20 -25 درصده

    • بدون نام

      دیگه حرفی برای گفتن نیست.از قیمتها هم میشه فهمید.

    • مهدوی لنگرودی

      وقتی که بانک مرکزی تحت سیطره و حقوق بگیر دولت باشد بطور طبیعی تورم را با خیار و گوجه، مرغ، تخم مرغ ،نان ،شیر،نمک می سنجدو با کالاها و نیازهای اساسی خانوارها نمی سنجند و بخاطر آن است که در شروع سال جدید حقوق کارگران و کارمندان را با نرخ 7-9درصد افزایش دهند و دولت ضرر نکند.

    • سعید

      من نمیدونم یکی منو توجیه کند لطفا : اگر معنی تورم نسبت درآمد به قدرت خرید هست که درآمد مردم عادی اضاف که نشده . کمتر هم شده .. اجناس هم گرون تر شدن پس چطوری اعلام میکنن تورم سیر نزولی داره ؟؟

      پاسخ ها

      • امین

        دوست عزیز خیلی ساده است با درآمد خودشون محاسبه می کنن !

    • خوش خیال

      برنج شد ۱۲ تومان قند وشکر ۵۰ درصد بالا رفت اجاره خونه هم بالاتر و و و حالا هی بگید تورم اومده پایین مثل اینکه یا ما بی سوادیم یا مامورین آمار !!!!!

    • بدون نام

      مرده شور این کلمه رو ببرن که از وقتی یادمونه به جای زندگی کردن فقط این کلمه رو به خوردمون دادن

    • یاسر

      مثل اینکه دست اقایان حساب رسی در خرج نیست باز دورغ این امار وارقام اشتباه شده لطفا در زمانی که جمع بندی میکنید یه سری به فروشگاهای محله بزنید البته اگر مسولین خرید کنند نه رانندهای دست به سینه ان مرغ ان برنج ان روغن ان قند وشکر که 48 درصد گران شده ان و ضع اجارها کجا تورم تک رقمی شده ان هم وضع کرایه های سواری صد البته شما بالا یها چه به سواری تنها چیزی که تک رقمی شده جان ما ملت است که در زیر بار گرانی فشرده شده ایم لطفا در زمان حساب وکتاب عینک نزدیک بین بزنید وکم دورغ بما بگید مگر ما بازیچه یه مشت بی سواد شده ایم تا کی دورغ تا کی ارقام الکی برید بابا شما را چه غم تا این مردم فقیر هستند .................

    • مصطفی

      بس کنین بابا....مردمو چی فرض کردین

    • بدون نام

      من نمیدونم این آمار رو شما از کجا در میارین شاید خودتون موسسه آماری تشکیل دادین. اینقد دروغ تحویل مردم ندین

    • بدون نام

      البته روی کاغذ بله هر لجظه پایین می اید

    • حسین غلامی

      چطور شده که هر روز میگن مرغ و گوشت و بقیه چیزها گرون شده ولی بر عکس گرونی تورم کم شده واقعا آمار عالیه

    • یک هموطن

      دروغ هر چه بزرگتر باشه باورش هم آسونتره. آقایان لطفا با شعور مردم بزرگ ایران بازی نکنید.

    • بدون نام

      مطمئنید این آمارها مال کشور خودمونه ؟

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • اسی

      الـــــــکـــــــی میگـــــــه
      کجا تورم میاد پایین مام بریم اونجا زندگی کنیم؟؟؟؟؟

    • احسان

      مثلا شکر
      ۲ تومن بوده میشه ۶ تومن بعد کلی منت سر مردم میذارن میکنن ۵ تومن میگن تورم پایین اومده
      نمیگن ۳ تومن گرون شده میگن ۱۰۰۰تومن ارزون شده
      حس اینا راجع به مردم حس نگاه عاقل اندر سفیهه

      من ک کمرم شکست زیر بار این تورم خدا انشالله باعث و بانیش رو شرمنده زن و بچش کنه

    • محمد حسین

      با حرف که تورم کاهش نمیابد مشک انست که خود ببوید نه آنکه آمار بگوید آمار و ارقام واقعی جامعه و مردم و بازار و قدرت خرید مردم است نه قدرت خرید مدیران و مسولان و نجومی بگیر آن اینها همه اش حرف و فرمایش است

    • بدون نام

      چه جوری کاهش پیدا.کرد.شکر..گوشت..روغن..برنج..میوه...وهرچیزی رو که فکرشو بکنید حتی خورد رو که میگن در رکود هست گرون شده اونوقت این تورم چه جوری کاهش پیدا کرد؟؟،،؟؟؟؟؟ اینم هشتیمن عجایب دنیا باید به اون هفتا اضافه بشه...

    • بدون نام

      زنده باد روحانی

    • بدون نام

      دو خبر متناقض در یک روز. گرانی بیسابقه برنج - تورم باز هم کاهش یافت ......

    • بدون نام

      بابا انقدر تورمو نیارید پایین ، دیگه رسیده به زیر صفر ، تو رو خدا بسه دیگه ، اینجا داره از بهشت هم بهتر میشه وضعمون ، یه کم هم بزارید برای اون دنیا تو بهشت خوش بگذرونیم ،یهو میریم اونجا میبینیم اینجا بهتر بود حالمون گرفته میشه . همینجوری تورم بره پایین فکر کنم گوشت و مرغ بخریم بهمون پول بدن باهاش .فکر کنم با این وضع باید مرزهامونو ببندیم که خارجی های بدبخت از اروپا و امریکا برای پناهندگی به مرزهامون هجوم نیارن .

    • محسن

      آره خیلی جنسا ارزون شده .خیلی مردم خیلی خوشحالن و هرکی هرچی بخواد میتونه تهیه کنه.خجالت نمیکشین با این آمارای مسخره که به مردم میدین.مردم خودشون دارن همه چی رو لمس میکنن

    • حسام

      دوستان تورم از شهریور ماه پارسال تا امسال حساب میشود ۸.۳ دصر عدد درستی است... اما این که شما میگید گوشت ۴۰ تومن شده خوب این طی ۴
      سال شده یعنی اگه بر حسب ۱۳۹۰ تا امسال نگاه کنیم میشه ۲۳۰ درصد ... رقم قابل توجهی است.
      هرچند تورم صفر هم بشه قدرت خرید تو سال ۹۰-۹۱-۹۲ افت شدید داشت . یعنی گرون هم نشه مردم الانشم قدرت خرید ندارن. الان باس جای تورم تو اخبار دونبال رونق کسب و کار باشیم.
      نظرم دولت تا امروز کند ولی رو ب جلو حرکت کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها خودشون بلدن اسمون وریسمان به هم ببافند لازم نیست شما زور بزنید

    • ایمان

      خدا لعنتتان کند با با این همه دروغ. چرا قیمتا نمیاد پایین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج