۳۹۳۹۴۴
۲۳ نظر
۷۴۰۷
۲۳ نظر
۷۴۰۷
پ

امیر تتلو چگونه معروف شد؟!

امیر تتلو را تقریبا همه می شناسیم. خواننده رپی که به هر دری زد تا از راه قانونی مشهور شود، اما نتوانست و در نهایت تصمیم گرفت راه های مختلفی را برای رسیدن به شهرت انتخاب کند.

هفته نامه چلچراغ - فرنوش ارس خانی: «وقتی امیر تتلو به سمی آخر می زند!»، «عکس امیر تتلو با پیراهن پرسپولیس»، «شوخی با امیر تتلو در برنامه خندوانه»، «جزییات دستگیری امیر تتلو» و... امیر تتلو را تقریبا همه می شناسیم. خواننده رپی که به هر دری زد تا از راه قانونی مشهور شود، اما نتوانست و در نهایت تصمیم گرفت راه های مختلفی را برای رسیدن به شهرت انتخاب کند.
امیر تتلو بعد از این که از موسیقی ناامیدشد، جنجال های زیادی را برای خودش و دیگران به وجود آورد. او با حضور در عرصه های مختلف با همان ظاهر به قول معروف نامتعارف، خودش را در جریانی قرار داد که خیلی زود در تیررس و شلیک مخالفانش قرار گرفت. در این مطلب قصد داریم به راهی که تتلو برای معروف شدن انتخاب کرد، بپردازیم.
 
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!

من یک نابغه ام!

امیر تتلو مثل اغلب خواننده ها از زمان کودکی اعتماد زیادی به صدایش داشته و خودش را یک نابغه می دانسته. او با این که خیلی زودتر از رپرهای ایرانی کارش را شروع کرد، اما هیچ وقت نتوانست به جایگاهی که می خواست برسد. تتلو کارش را به همان شیوه ای آغاز کرد که خیلی از خواننده های امروز برای شنیده شدن صدا و موسیقی شان به شکل زیرزمینی کارشان را شروع کردند.

تتلو در نیمه های دهه 80 ایران را به مقصد دبی ترک کرد. بخش عمده این سفر رسیدن به شهرت بیشتر بود. او در کنسرت های آن ور آبش به شکلی غیرمتعارف به توهین پرداخت، به گونه ای که با افزایش اعتراضات نسبت به کنسرت مبتذل «تتلو»، پس از بازگشت به ایران، بازداشت شد. تتلو چند روز بعد از بازداشتش، با نوشتن ندامت نامه از زندان آزاد شد. او در متن این ندامت نامه، ضمن ابراز پشیمانی، از تلاش برای کسب مجوز از وزارت ارشاد نیز سخن گفته بود.
من یک فوتبالیستم!

او هم مانند خیلی از خواننده های رپ ایرانی، مثل یاس و آرمین تو ای اف ام، غیرمجاز است. تتلو بارها با ترانه هایش نسبت به این مسئله ابزار گله و شکایت کرده. او در طول مدتی که به شکل زیرزمینی فعالیت می کرد، با همان ظاهر همیشگی و عجیب و غریبش به افراد زیادی متوسل شد تا مجوز بگیرد، اما هیچ وقت صدایش قانونی نشد.

تتلو تلاش های فراوانی در طول 11 سال فعالیت خود برای مجوزدار شدن انجام داد، اما با درهای بسته زیادی مواجه شد. او پس از انتشار آلبوم سومش که سعی کرده بود در چهارچوب قوانین باشد، برای مدتی قید خوانندگی و موسیقی را زد. تتلو که به این نتیجه رسیده بود در دنیای موسیقی اضافه است و هر جا می رود بیرونش می کنند، رفت به سراغ فوتبال. او جدی و سخت مشغول تمرینات فوتبال شد و روزی 16 ساعت ورزش می کرد! و آرزویش این بود که روزی پیراهن شماره شش پرسپولیس به او تعلق بگیرد.
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!
من هیچ کس نیستم!

تتلو اما این بار هم شانس نیاورد! هر جا می رفت، او را اخراج می کردند. در تمرینات باشگاه پرسپولیس حاضر شد، اخراجش کردند، در تمرین تیم ستارگان حاضر شد، سرمربی تیم مانع از این کار شد و او را به تمرین راه نداد. او که تقریبا از همه چیز ناامید شده بود و خودش را بدشانس ترین آدم دنیا می دانست، در اینستاگراش و در واکنش به حسین یاریار، سرپرست تیم ملی هنرمندان، پست گذاشت و نوشت: دارم بر می گردم از تمرین هنرمندان! تمرینی که این بار خیلی زود تمام شد، چون دیگه احتیاجی به امیر تتلو نداشت! اون تیمی که من توش بازی می کردم، حتی یک هنرمند هم نداشت! به من گفتن برو جالبه! خیلی جالبه! خدا رو صدهزار مرتبه شکر که دیگه احتیاجی به من ندارن!
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!
کری خوانی در فضای مجازی

تتلو برای مدتی خودش را از همه چیز محروم کرد. تنها دل خوشی او پست گذاشتن در صفحه اینستاگرام و ارتباط با مخاطبان میلیونی اش بود. او از صبح تا شب کارش پست گذاشتن بود. پست های متعدد و جنجالی به او اجازه نداد از دور خارج شود. اینستاگرام برای او به رسانه کری خوانی های او درباره هر مطلب و اتفاق تبدیل شده بود. تتلو هر چقدر در دنیای واقعی با بدشانسی و بی توجهی رو به رو شده بود، اما در دنیای مجازی با طرفداران بسیاری مواجه شد. تتلویی ها یا به بیان بهتر طرفداران امیر خیلی بیشتر از میزان فالوئرهای سوپراستارهایی مثل علی کریمی، محمدرضا گلزار و... شده بودند.

او با کسب سه میلیون فالوئر به یکی از محبوب ترین چهره های فضای مجازی تبدیل شد. میزان حمایت تتلویی ها از امیر تا جایی پیش رفت که هر کس به او چپ نگاه می کرد، مورد هجوم او و طرفدارانش در فضای مجازی قرار می گرفت. هر کس لج او را در می آورد یا به اصطلاح پا روی دمش می گذاشت، طرفدارانش با کامنت گذاشتن در صفحه شخص مخالف با امیر، مورد حمله شدیدی قرار می دادند و او را پشیمان از پست گذاشتن درباره تتلو می کردند.

نمونه مهم این اتفاق، درافتادن با سالومه سیدنیا، مجری شبکه من و تو، با امیر تتلو بود. داستان از آن جا شروع شد که سالومه سیدنیا در پی ساختن برنامه ای برای نوروز 95، دست به انتخاب بدترین آهنگ سال 94 زد که در این میان با آوردن آهنگ انرژی هسته ای امیر تتلو باعث واکنش شدید امیر تتلو و طرفداران تتلویی او شد. تتلویی ها مجری من و تو را در آخر مجبور به حذف عکس انتخاب بدترین آهنگ کردند. اینستاگرام برای تتلو به محفلی برای عقده پراکنی های او تبدیل شده بود.
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!
تتلو فقط اسم منه!

تتلو در دنیای مجازی تقریبا محبوب تر از تتلویی شده بود که می خواست خواننده و فوتبالیست شود. او به درجه ای از محبوبیت رسیده بود که خودش عقیده داشت هیچ کس جز او نمی تواند این قدر طرفدار داشته باشد. از طرفی میزان استفاده از نام او در برنامه ها و سریال های تلویزیونی هم تقریبا یکی از راه های دیده شدن آن کارها بود. نمونه مهم این اتفاق استفاده کمال تبریزی از اسم تتلو روی شخصیت اصلی سریالش، هوشنگ تتلویی بود که به عنوان یک شخصیت ابله در این سریال شناخته می شد.

تتلو بعد از این اتفاق با عصبانیت تتلویی خود واکنش نشان داد و گفت: «تتلو» اسمیه که من ساختم و هیچ جای دنیا نیست! اگه واسه کسی مهم نبود، تو فیلم و سریالشون نمی آوردن! حالا شعور و معرفتشون جوریه که بی احترامی هم می کنن. من اصلا ناراحت نیستم. هرگونه سوءاستفاده از اسمم، نوش جون اونایی که این همه خرج می کنن و سریال می سازن و توش به ما بی احترامی می کنن که به واسطه اسم ما فروششون بره بالا!
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!
می شه کمتر فحش بدی!

خیلی ها تتلو را خواننده رویاپرداز و عصیان گری می دانند که به هیچ یک از آرزوهایش نتوانسته برسد حالا زیپ دهانش را باز کرده و هرچقدر دلش می خواهد، به آدم های محبوب جامعه فحش و ناسزا می گوید. شاید برای همین است که این قدر از طرف مخالفانش و تتلونماها فحش می خورد و در کامنت ها او را مسخره می کنند.

تتلو به خاطر دیده نشدن یا به بیان بهتر کم توجهی ها، فازش با دیگر خوانندگان رپ کمی متفاوت است. اگر ویدیویی او را که در لحظه دستگیری اش منتشر شده، ببینید، متوجه خواهید شد که او جلوی دهانش را حتی جلوی نیروی انتظامی هم نمی تواند بگیرد و به شکل کاملا رک و صریح می گوید که من را ببرید زندانی ام کنید.
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!
روز، خیابان، سکانس دستگیری

ماجرای دستگیری امیر تتلو، تقریبا پیچیده است. چیزی که موضوع را عجیب تر می کند، مشخص نبودن دلیل اصلی دستگیری اوست. معلوم نیست دستگیری او به خاطر استفاده از فحش و ناسزاست یا عکس انداختن با یک بازیکن جنجالی! جالب این جاست که اگر او به خاطر فحش و ناسزا در اینستاگرام بازداشت شده، پس چرا تمام آن هایی که زیر پست ها از الفاظ رکیک استفاده می کنند و کامت می گذارند، بازداشت نمی شوند! از طرفی هم می گویند او به خاطر ارتباطش با هافبک پرسپولیس، محسن مسلمان، بازداشت شده.

مسلمان چند هفته قبل از بازداشت تتلو، به جای حضور در تمرین پرسپولیس، به تماشای بازی تاسیسات دریایی رفت و با تتلو عکسی سلفی گرفت. این عکس با واکنش هایی در فضای مجازی رو به رو شد و هافبک سرخ ها گفت با هماهنگی باشگاه آن روز به تمرینات نرفته است. اما این وسط پای مسلمان هم گیر است، چون چند روز پیش مسلمان هم به کمیته اخلاق احضار شد.

تتلو به خاطر هر دو این اتفاق و خصوصا «تشویق نمودن جوانان به فساد و فحشا» چندین بار به دادگاه احضار شده بود، اما او هیچ کدام از این احضاریه ها را جدی نگرفت. او در آخر به دلیل ویدئویی که منتشر کرده بود و در آن به توهین و هتاکی بازپرس پرونده خود پرداخته بود، به شکل کاملا آشکار و در انظار عمومی بازداشت شد.
امیر تتلو چگونه معروف شد؟!

عمو تتل الان کجاست؟

بعد از دستگیری تتلو، او در حالی در راهروهای دادسرا دیده شد که لباس زرد زندان بر تن داشت و به علاوه با دست بند و پابند تردد می کرد. نکته عجیب به فریادهای بلند او مربوط می شود. این خواننده در حالی که به شدت کتک می زد، عبارات عجیبی در مورد این که هوادار دارد و نمی توانند کاری با او انجام بدهند، به زبان می آورد که توجه همه حاضران را به خودش جلب کرده بود.

در مدت حضور تتلو در دادگاه، چهار نفر از او محافظت می کردند. اما طرف دیگر این ماجرا تتلویی ها هستند. آن ها این روزها حال خوشی ندارند و به شکل زیرزمینی نسبت به بازداشت تتلو واکنش نشان می دهند. آن ها چند روز پیش طی فراخوانی که از طرفداران و دوستداران این خواننده زیرزمینی دعوت کرده بودند تا حضور یابند، در خیابان ۱۵ خرداد مثل امیر دستگیر شدند. آن ها این روزها اینستاگرام امیر را به دست گرفته اند و در آرزوی این هستند که مار زخمی زودتر آزاد شود.

* بخشی از متن ترانه «اینو می دونم که می دونی» امیر تتلو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیر تتلو چگونه معروف شد ؟!
      خب معلومه اوایل با اهنگ های باحالی که می داد بیرون .اما یه دفعه دیوونه بازیش گل کرد ! و الان داره کارای مسخره می ده بیرون و من به شخصه دیگه اهنگاشو گوش نمی کنم

      پاسخ ها

      • شاهین

        اهنگ می دونی چیه ؟ درک هنر داری ؟ تازه و اخیرا امیر تتلو داره کار های قوی می ده

      • ساجد

        من عاشق تتلوام ودوست ندارم بهش توهین بشه والسلام

      • مهرشاد

        وااااای ساجده جون بیا ببرمت خواستگاریش خب

    • بدون نام

      ببین هیشکی کامل نیست منم اخلاق بد دارم صد بار قربونت رفتم یه بارم فحش بد دادم... عمو تتل برا هیشکی خطری نداره یه جوونه مثله ماها که گند زدن به استعدادش یا مجبور بوده زیر زمین بمونه یا بزنه بره از این مملکت، اگه ما هم جای اون بودیم هزار بار رد میدادیم با این همه فشار

    • بدون نام

      یه انسان صادق و رک اما دیوانه و خود بزرگ پندار.

    • بابک

      خداوکیلی این نمونه بارزیک عتیقه است.کیه اصلا..چیه اصلا...ماهاایناروگنده کردیم...اهنگاشوگوش کنیم...فالوش کنیم...ایرادازماست
      ازماست ک برماست

    • کبیرخان

      خانم محترمی که این مطلب رو نوشتی،شما اول باید در مورد مطلبی که می نویسین اطلاعات کامل داشته باشین بعد اقدام کنید.شما نه درباره زیرزمین،نه سبک،نه رپ،نه خود شخص تتلو و نه طرفدارهاش(که به جای تتلیتی میگین تتلویی ها!) اطلاع دارین.شاید حتی 10 تا آهنگ هم در این سبکها گوش نکردین.باید عرض کنم شما هم برای معروف شدن و خوانده شدن مطلبتون از اسم این خواننده استفاده کردین.در مطلب شما اشتباهاتی به وضوح دیده میشه در مورد این خواننده.حداقل دو تا مصاحبه هاش رو می دیدین.
      گرچه فکر نکنم نظرم رو تایید کنید.

    • بی نام

      متاسفانه ما عادت داریم که مطلب ها رو نمی خونیم و از تیتر قضاوت می کنیم...من این مطلب رو تو خود هفته نامه خوندم و پرونده کاملی در مورد تتلو بود. اینجا هم به شکل کلی به حاشیه های این خواننده پرداخته شده و بقیه قسمت های پرونده در اینجا کار نشده

    • بدون نام

      اینم همش ازمشکلات جامعه ماست که یه جوون نمیتونه توش رشد کنه تتلو بهرحال یه استعداده که داره نابود میشه و امثال تتلوها زیادن که هرچی خواستن تو ایران بمونن نشد و مجبور به فرار شدن
      اگه میرفت یه کشوره دیگه الان راحت داشت واسه خودش اهنگ میداد کنسرت میذاشت و عشق حال میکرد اما خواست بمونه....

    • امیر عباس

      امیر تتلو اصلا خواننده نیست فقط بلد چرند بباف

    • Tina

      شما هيچى نميدونى فقط چرند ميبافى تتلو خيلى زحمت كشيد تا بتونه به اينجا برسه ٤ميليون فالور فقط تو اينستا داشته باشه همه كار كرد واسه تتليتى ها حتى اسم تتليتى هارم نميدونى مياى چرت ميگى ببخشيدا معذرت ولى خييييييييييييلى تند رفتى خودتم تحقيق كن دربارش!

    • ali vtnprs

      اقای امیر عباس ک در تاریخ 7/23پست گذاشتی ک تتلو خواننده نیست شما اگه خیلی ادعا داری ی متن رپ بنویس ک توش چرند نباشه... اقای امیر عباس شما مگه در زمینه رپ کار کردی ک سریع واکنش نشون میدی ؟؟؟چند بار تو زندگی استارت ذهنی رو تجربه کردی چندبار خواستی از خودت ی کار بنویسی؟؟؟اصلا اطلاعی از تاریخچه ی رپ داری؟؟رو چ حسابی میگی اهنگای تتلو چرندبافیه؟ خودت اگه میتونی و وجودشو داری ی کار دو دیقه ای رپ بنویس نه بنویس...منی ک می بینی پسته دیس گذاشتم نه ساله در زمینه ی رپ کار کردم ولی شما چی؟؟خواهشن راجبه چیزی ک اطلاع نداری نظر نده اقای تتلو یکم زودجوش و عقده ایه فقط وگرنه خیلی واس کارش وقت و ایده گذاشته من تتلیتی نیسم اما از ادمای جون سختو بی کله خیلی استقبال میکنم بموقعش صدامم همه ی ایران خواهند شنید...

    • ali vtnprs

      من ب بخشی از متن این موضوع شدیدأ معترضم مسعول سایت برترین ها وقتی داشتم متن بالارو میخوندم رسیدم ب این بخش : تتلو هم ماننده بسیاری از خواننده های این سبک همچون یاس و تو ای اف ام غیرمجاز است و... اخه اقا یاسر کجاش غیرمجازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      تیپش ک درسته لحن وطرز بیانشم ک حرف نداره اهنگاشم ک همش حرف دل منو شماس...از اولشم ک بی حاشیه بوده اقا یاسر کجاش غیرمجازه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه داره بهت فشار میادو نمیتونی پیشرفت رپ فارس و ببینی بیخیال رپ شو خودتو درست کن...اقا یاسر ...برکت رپ فارس ...
      اقا یاسر مجازه ولی تتلو و بقیه نیمه مجازن اگه قرارباشه فقط یکنفر مجوز بگیره اون کسی نیس جز اقا یاسر عزیز ک همه چیزشو واس رپ فدا کرده خیلی سعی کردم بعنوان ی رپر با اخلاق بهت هتاکی نکنم ولی دیگه تکرار نشه ب اونی ک خبرای سایت و ثبت میکنه هرکی ک هس بهش سفارش کن متوجه باشه چه متنی منتشر میکنه گرفتی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من از امیرتتلو بدم می آمد اما بعدازشنیدن آهنگ قهرمان به اوعلاقه مند شدم

    • Farzad

      تتلویی ها؟

    • علی

      تتلو یه نابغه ی موسیقی از هرکسی که موسیقی کار کرده و کارای تتلو رو شنیده بهتون میگه یه مثال فقط بزنم تاحالا دقت کردین اهنگهای تتلو هیچ کدوموشون شبیه هم نیستن و هر اهنگ یه ملودی و تنظیم و میکس و مستر خیلی متفاوت با اهنگای دیگ داره خیییییلی سخته این همه اهنگ بدی هیچکدوم شبیه هم نباشد
      واقعا یه مغز فعال میخواد اینهمه شعر گفتن با معنی تازه نصف شعرایی که میگه رو فقط میده بیرون هفته ای یه اهنگ دادن کار هرکسی نیست
      ولی بخاطر فشارایی که روشه رد داده هرکی هم جاش بود رد میداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا یه تیکه از شعر خلسه و ولش کن شبیه هم هست البته بازم هست ولی من یادم نمیاد

    • ساجد

      به نظرمن تتلوهیچ ایرادی نداره کسایی که ایرادمیگیرن خواهشا حاشیه نرین بشینین فک کنین البته به غیرازهواداراش

    • Parviz

      ادم حزب باد و حیله گری هستش. میگفت منم ی بچه کوچیک با ساپورت ببینم تحریک میشم در کل ادم کثیفی هستش

    • بدون نام

      تتلو تنها نیست
      امیر نشون داده همیشه قهرمانه
      امیر برای ایران اهنگ زیاد خوند تا بتونه بلاخره مجوز بگیره
      اما حیف یه ادمایی میرن برج میلاد کنسرت میدن که لیاقت ندارن.مثل گلزار با اون صدایش
      امیرمنصوبی نصب دوسدارم واقعان ایران بهت بد کرد

    • بدون نام

      هرچی باشه تتلو اهنگاش عالیه

    • رضا

      من به شخصه آهنگ های تتلو رو دوست دارم چون خیلی تواناییش در موسیقی زیاده خیلی هم زحمت میکشه همش آهنگ های تتلو رو گوش میدم. ولی از رفتار و کارهاش اصلا خوشم نمیاد خیلی جلف بازی در میاره قیافشو مسخره کرده به همه فحش میده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج