۳۹۳۹۹۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مدیر اف بی آی: وب کم لپ تاپ‌تان رو بپوشانید

مدیر سازمان اف بی آی، جیمز کامی اخیرا توصیه کرده که کاربران وب کم‌های خود را با نوارهای مختلف و به دلایل امنیتی بپوشانند. کامی معتقد است که این تنها یک گام ساده برای کسانی است که به “امنیت اطلاعاتی” خود و دیگران اهمیت می‌دهند.

وب سایت دیجی رو - روح الله صابری: مدیر سازمان اف بی آی، جیمز کامی اخیرا توصیه کرده که کاربران وب کم‌های خود را با نوارهای مختلف و به دلایل امنیتی بپوشانند. کامی معتقد است که این تنها یک گام ساده برای کسانی است که به "امنیت اطلاعاتی" خود و دیگران اهمیت می‌دهند. با این حال کامی اشاره مستقیمی به جاسوسی دولتی نکرده است.

مدیر اف بی آی: وب کم لپ تاپ‌تان رو بپوشانید

در طی برگزاری یک کنفرانس در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی سوالی، کامی در پاسخ به سوالی گفت که این کار در ادارات و سازمان‌های دولتی امری عادی و البته ضروری است، در عین حال گفت: "مراقبت از داده‌ها و حفظ امنیت تا این حد توسط مدیر FBI امری عادی بوده و زیاده روی محسوب نمی‌شود". اگر شما به ادارات دولتی بروید، آنجا را پر از دوربین‌های کوچک و بزرگ خواهید یافت، همه آنها روزنه‌ای برای دیدن شما و اطلاعات مهم‌تان هستند. اگرچه شاید فکر کنید که این مسئله چندان مهم نیست، اما اگر این تصاویر در دست افراد متخصص قرار بگیرد، می‌توانند از آنها اطلاعات زیادی را از شما یا محیط کارتان دریافت کنند.

c4a2348938fb4f229af9700075eaec61-edاما اگر شما نیز ار جرایم اینترنتی آگاهی دارید و سعی دارید از آنها به هر نحوی جلوگیری کنید، بهتر است وب کم‌های خود را بپوشانید و همچنین این کار را به دیگران نیز توصیه کنید. جالب این جاست که مطبوعات و مقامات زیادی چنین هشدارهایی را بارها اعلام کرده‌اند اما مجددا شاهد آن هستیم که کاربران از انجام چنین کار ساده‌ای شانه خالی کرده‌اند.
مدیر اف بی آی: وب کم لپ تاپ‌تان رو بپوشانید

در سال ۲۰۱۰، مدرسه‌ای در پنسیلوانیا دچار اتهامات جنایی شد و مدیران این مدرسه متهم به گرفتن عکس و ویدیو بدون اجازه از طریق وب‌کم‌ها شدند. هریسون، یکی از دانش آموزان دبیرستان بلیک رابینز یک دادخواست مدنی را به FBI ارائه کرد، سپس تحقیقات نشان داد که کارکنان مدرسه در طول دو هفته بیش از ۴۰۰ تصویر - که گاهی در حالت‌هایی نیمه برهنه یا در خواب بوده است - گرفته‌اند. مسئولین مدرسه نیز اعلام کردند که آنها این سیستم را برای ردیابی لپ تاپ‌های سرقت شده به کار بسته‌اند، سیستم در هر ۱۵ دقیقه یک تصویر را بدون اجازه کاربر می‌گیرد. به نظر می‌رسد آنها در این مدت کوتاه بیش از ۵۶،۰۰۰ بار قوانین حریم خصوصی را نقض کرده‌اند.

گذشته از این موارد، همیشه یک بازار پر زرق و برق برای فروش چنین عکس و ویدیوهایی وجود دارد که متاسفانه پس از انتشار تا سال‌ها این تصاویر بر روی وب حضور خواهند داشت. خبرنگار BBC در گزارشی عنوان کرد که در این بازارها هر عکس دختر از طریق وب کم ۱ دلار پرداخت می‌شود در حالی که برای مردان این مبلغ به ۱ دلار در ازای هر ۱۰۰ عکس پرداخت می‌شود، قابل توجه اینکه این گزارش مربوط به ۳ سال پیش است. متاسفانه برنامه‌های که اقدام به ضبط فیلم و عکس می‌کنند چندان گران نبوده و گاها به صورت رایگان نیز در دسترس جاسوسان و هکرها قرار دارند.

how-to-fix-laptop-webcamگزارش BBC به ماجرای دختری می‌پردازد که برنده مسابقات نوجوانان آمریکا در سال ۲۰۱۳ شده بود. یک سال قبل از اینکه او این جایزه را ببرد، پسری با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف وب کم رایانه او را هک کرده و اقدام به گرفتن تصاویر مختلف و بدون اطلاع از دختر نوجوان کرده است. سپس فرد مجرم، دختر ۱۲ ساله را تهدید به انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی کرده و در قبال انجام ندادن چنین کاری تقاضای پرداخت مبلغی را داد. خوشبختانه پلیس فرد مذکور را دستگیر و به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد.
مدیر اف بی آی: وب کم لپ تاپ‌تان رو بپوشانید

این نرم‌افزارهای جاسوسی غالبا از طریق کلیک بر روی لینک‌های غیر مطمئن توسط قربانی بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می‌شوند و به صورت پنهانی و نامحسوس اقدام به عکسبرداری یا فیلمبرداری کرده و برای هکر ارسال می‌کنند. این نوع هک را اصطلاحا فیشینگ می‌نامند که رایج‌ترین شیوه هک آنلاین نیز به شمار می‌رود.

در سال بعد (۲۰۱۴)، اف بی آی به بزرگ‌ترین عملیات سایبری خود تا به امروز دست زد و توانست تعداد زیادی از هکرهای وب‌کم را از ۱۲ کشور مختلف شناسایی و دستگیر کند. اکثر این هکر‌ها از یک برنامه و روش واحد برای به دام انداختن قربانیان خود استفاده می‌کردند. این برنامه قادر است تمامی فعالیت‌های قربانی شامل فشار کلیدهای کیبورد را دنبال کند، در نتیجه هکر می‌تواند به تمامی اطلاعات قربانی مانند شماره حساب بانکی، حساب‌های کاربری در شبه‌های اجتماعی و رمزهای آنها دسترسی پیدا کند. از سوی دیگر این برنامه به صورت پنهانی اقدام به گرفتن تصویر از طریق وب کم و ارسال آنها به هکر در کنار سایر فایل‌های موجود در کامپیوتر می‌کند. این ابزار مخرب توسط چند صد هزار هکر در بیش از ۱۰۰ کشور مختلف استفاده‌ می‌شود و بیش از نیم میلیون کامپیوتر در سرتاسر جهان به آن آلوده شده‌اند.
مدیر اف بی آی: وب کم لپ تاپ‌تان رو بپوشانید

پس از تجربه دلخراش دختر نوجوان، بهتر است همه ما جانب احتیاط را رعایت کنیم و وب‌کم‌ها را با یک نوار ساده بپوشانیم. توجه کنید که در حال حاضر اغلب دستگاه‌های پیرامون ما مجهز به دوربین‌های قدرتمند هستند، موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌ها. بنابراین نهایت دقت را در این زمینه داشته باشید. اگر شما به یک دستگاه با قابلیت اتصال آنلاین دارید، احتمالا آن نیز مجهز به دوربین است و مطمئن باشید کسانی هستند که برای بدست آوردن چند دلار، وقت خود را صرف هک چنین دستگاه‌هایی کنند. اگر از دوربین این دستگاه‌ها به کلی استفاده نمی‌کنید آنهار بپوشانید و اگر در برخی مواقع استفاده می‌کنید، می‌توانید از بازار نوار چسب‌های ملایم را تهیه کرده و بر روی لنز دوربین مورد نظر بکشید یا اینکه در شرایط نامناسب در مقابل دوربین قرار نگیرید.

tape-over-webcamما در دیجی رو به شما توصیه می‌کنیم چنین شرایطی را همیشه در نظر بگیرید و راهکارهای امنیتی ارائه شده را انجام دهید. چنین کارهایی برای هر کسی که به امنیت آنلاین و اجتماعی خود و خانواده اهمیت می‌دهد کاملا ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوه من خیلی وقته این کار رو کردم :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج