جاباما
۳۹۴۲۱۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

چرا آیفون ۷ سر و صدا ایجاد می‌کند؟

هر سال در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون‌های اپل هستیم. اما همیشه آیفون‌های جدید با یک یا چند مشکل، هر چند جزیی، روبه‌رو می‌شوند. امسال نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

وب سایت آی تی رسان - ایمان روستا: هر سال در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون‌های اپل هستیم. اما همیشه آیفون‌های جدید با یک یا چند مشکل، هر چند جزیی، روبه‌رو می‌شوند. امسال نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. بنابر اخباری که قبلا منتشر شده، آیفون ۷ هنگام کار پردازشی زیاد سر و صدایی هیس مانند ایجاد می‌کند. اپل در این زمینه اظهارنظر نکرده است.
چرا آیفون 7 سر و صدا ایجاد می‌کند؟

هنوز علت این سر وصدا مشخص نیست. اما احتمالا این سرو صدا را سخت‌افزار آیفون ۷ ایجاد می‌کند و نه چیپست A۱۰ Fusion. در زیر تلاش می‌کنیم تا علت ایجاد این سر وصدا را مشخص کنیم.

چرا آیفون 7 سر و صدا ایجاد می‌کند؟
در تصویر بالا، برد آیفون ۷ را می‌بینید. قطعاتی که با حاشیه رنگی مشخص شده‌اند، چیپ‌های آیفون جدید هستند. چیپ بزرگ که با حاشیه قرمز مشخص می‌شود، مغز آیفون یا همان A10 Fusion است. چیپی که در بغل آن قرار دارد، مسئول برقراری ارتباطات تلفنی است. چیپ‌هایی که در سمت راست دیده می‌شوند، سیگنالهای مختلفی را تقویت می‌کند.

چیپ‌ها به خودی خود کار نمی‌کنند. آنها نیاز به قطعات خارجی دارند که در اینجا همان بوردی است که می‌بینید. بنظر می‌رسد که این بورد مسئول سر و صدا باشد.

چرا آیفون 7 سر و صدا ایجاد می‌کند؟

تصویر بالا پشت همان بوردی را نشان می‌دهد که در بالاتر دیدید. در این تصویر، خازن‌های بورد را می‌بینید. خازن‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. خازن‌ها صدایی تولید نمی‌کنند. در حقیقت، طراحی آنها به گونه‌ای است که نمی‌توانند سر و صدا ایجاد کنند.

اما نوعی از خازن‌ها وجود دارند، که ممکن است هنگام عبور الکتریسیته بلرزند. این خازن‌ها، با نام خازن‌های سرامیکی کلاس ۲ شناخته می‌شوند. زمانی که الکتریسیته در این خازن رفت و آمد می‌کند، کمی لرزش ایجاد می‌شود. اگر جریان الکتریسته بالا باشد، احتمال دارد که این لرزش به اندازه‌ای زیاد شود که سر و صدایی قابل شنیدن توسط گوش انسان ایجاد کند. احتمال می‌رود که علت سر و صدای آیفون ۷ هنگام پردازش زیاد همین باشد.

این تحلیل‌ها با استفاده از شواهد و قراین بدست آمده و ممکن است دقیقا علت سرو صدا نباشد. هر چند برخی آزمایش‌های محدود نشان می‌دهد که بورد هیچ سر و صدایی ایجاد نمی‌کند. اگر این تئوری درست باشد، خبر بدی برای صاحبان آیفون ۷ خواهد بود، چون عیب سخت‌افزاری را نمی‌توان با آپدیت نرم‌افزاری مرتفع کرد. البته اگر از قاب ضخیم‌تری استفاده کنید، ممکن است سر و صدا کمتر شود، اما باز هم توسط میکروفون آیفون شنیده شده و بر روی تماس‌های صوتی و تصویری تاثیر می‌گذارد.

خوشبختانه اپل گفته که آیفون‌های پر سر و صدا را تعویض می‌کند، پس اگر به فروشگاه اپل دسترسی دارید، در تعویض آیفون ۷ خود تعلل نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خخخخخ اینم از آیفون جدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج