جاباما
۳۹۴۲۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان آغاز به کار کرد

اواسط تیرماه امسال بالاخره پس از ۵ سال عملیات ساخت و ساز، چین ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را به پایان رساند.

وب سایت تک شات: اواسط تیرماه امسال بالاخره پس از ۵ سال عملیات ساخت و ساز، چین ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را به پایان رساند.

بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان آغاز به کار کرد

این تلسکوپ رادیویی که (FAST (Five-Hundred Meter Aperture Spherical Radio Telescope نامیده شده، و در منطقه ای بین تپه های کوهستانی گوئیژو واقع شده ، از امروز رسماً کار خود را آغاز کرده است.

هزینه ساخت این تلسکوپ ، 1.2 میلیارد یوان معادل 180 میلیون دلار بوده و جالب است بدانید که به قدری بزرگ است که رصدخانه آرسیبو در پورتوریکو در برابر آن بسیار کوچک است. تنها بزرگی بازتابنده آن برابر با اندازه 30 زمین فوتبال است.

هدف از ساخت و توسعه تلسکوپ FAST، اکتشاف در فضا و جستجو برای علایم زندگی هوشمند عنوان شده است.

دولت چین اخیراً با سرمایه گذاری در پروژه های فضایی و نظامی سعی دارد آن ها را به عنوان نماد پیشرفت این کشور مطرح کند. علاوه بر این، این کشور قصد دارد در سال 2020 میلادی یک ایستگاه فضایی را که به طور دایم در حال چرخش است بسازد و در نهایت یک ماموریت سفر به ماه را نیز تدارک ببیند.

وو ژیانگ پینگ، مدیرکل انجمن نجوم چین، اعلام کرده که درجه بالای حساسیت در تلسکوپ FAST باعث می شود تا ما راحت تر به دنبال زندگی هوشمند در خارج از این کهکشان باشیم.

تولید بزرگ ترین تلسکوپ جهان از سال 2011 میلادی آغاز شد و 10 هزار نفر از مردمی که تا فاصله 5 هزار کیلومتری از محل ساخت آن زندگی می کردند، در ماه فوریه مجبور شدند خانه های خود را به جای دیگری منتقل کنند تا فضای بهتری برای نظارت بر ساخت این تلسکوپ ایجاد شود. دولت چین پیش تر اعلام کرده بود که دلیل اصلی انتخاب این منطقه برای ساخت تلکسوپ FAST این بوده که هیچ منطقه شهری در اطراف آن وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج