۳۹۴۶۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طنز؛ وقتی جمعیت کشور ۴۰ نفر اعلام می‌شود!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان نوشت:

سایت سرشماری کشور به محض استفاده از دسترس خارج شد و این نشان می‌دهد که ما چه برنامه‌ریزی کلانی را برای آمارگیری اتخاذ کرده‌ایم. یعنی در حال حاضر اطلاعات این سایت، از اطلاعات پروین خانم همسایه ما که آمار تمام اهالی محل، ساعت ورود و خروج، میزان اجاره‌بها و اجاره‌های عقب افتاده، پایان دوره بیمه ثالث ماشین اهالی محل،میزان مهریه دختر آقای عیوضی و... را دارد نیز کمتر است. البته سایت سرشماری در نهایت درست شد و زمانی که ما خواستیم اطلاعات‌مان را وارد کنیم، با پیغام«ظرفیت مراجعه به سایت تکمیل است» روبه رو شدیم.
یعنی از اینجا به بعد اگر شما هم مانند بنده با این عبارت مواجه شده‌اید، اضافه هستید. پس از این اتفاق پدرم وارد اتاق شد و گفت«خاک بر سرت، صد بار گفتم همیشه زود دیر میشه، الان ما هیچ جا حساب نمی‌شیم، اون کولر رو خاموش کن!» هرچند در گذشته آمار خیلی با نقاشی فرقی نداشت، یعنی مرکز آمار یک نمودار درستی را به مسئولان تحویل می‌داد، آنها پاک کن را برداشته و نمودار را همان‌طور که دل شان می‌خواست، نقاشی کرده و به مردم تحویل می‌دادند.
مثلا نمودار اقتصادی را می‌گرفتند، بعد یک نگاه به ستون‌های آن انداخته و می‌گفتند«ستون‌های تخت جمشید هم اینقدر نیست، بده بمن اون پاک کن رِ!» به نظر بد نیست که مسئولان اعلام کنند گرفتن این آمارها برای مردم ضرر مالی به همراه نخواهد داشت، چون ما عادت داریم که در چنین مواقعی اگر حس کنیم که زیاد بودن اعضای خانواده باعث هزینه مالی خواهد شد، تعداد را کمتر محاسبه کنیم، پدر بنده در آخرین سرشماری اعضای خانواده ما را سه نفر اعلام و بنده را هم ردیف با دمپایی حمام محاسبه کرد.
بنابراین ممکن است پس از این آمارگیری جمعیت کشور سی و چهار نفر اعلام شود. البته بهتر است توضیح بدهیم که زیاد بودن اعضای خانواده‌ها هم شامل سود مالی نخواهد بود، چون آن وقت پدر بنده اعلام می‌کند: «پسر من چاقه، سه نفر حسابش کنید» آن وقت جمعیت کشور ما اندازه چین و هند اعلام می‌شود. بالاخره این توضیحات لازم است دیگر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج