۳۹۴۷۰۳
۱۱ نظر
۵۰۲۵
۱۱ نظر
۵۰۲۵
پ

جهیزیه و مشتقات چند میلیونی اش

برای پر کردن یک آشپزخانه نو با یخچال فریزر، گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروویو و ... چقدر خرج روی دست مان می ماند؟

روزنامه هفت صبح: آشپزخانه، با یک دو دوتا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، مایکروویو، ماشین لباسشویی و اخیرا هم ماشین ظرفشویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پر کردن هر آشپزخانه ای لازمند. اینکه لوازم ضروری جهیزیه چقدر خرج روی دست تان بگذارد، در نهایت به انتخاب های خودتان بستگی دارد اما میانگینی که خبرنگار ما به آن رسیده است چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

پای صحبت یکی از تازه عروس ها که می نشینیم، می گوید: «هزینه های جمع و جور کردن آشپزخانه برای من کمتر از بیست میلیون تومان تمام شد.» از طرفی مورد دیگری داریم که می گوید آشپزخانه را با بیش از ۴۰ میلیون تومان وسیله ضروری پر کرده است. با یک حساب کتاب کلی می توان گفت میانگین هزینه برای تهیه یخچال فریزر شش میلیون تومان، برای گاز دو میلیون تومان، برای ماشین ظرفشویی و لباسشویی شش میلیون تومان و برای مایکروویو یک میلیون تومان است. ریز و درشت میانگین این هزینه ها را در گزارش زیر می خوانید.

جهیزیه و مشتقات چند میلیونی اش
یخچال فریزر: از دو تا ۳۰ میلیون تومان

اولین خرجی که پای آشپزخانه هاست، یخچال فریزر است. بازه قیمتی عجیب مدل های ساید بای ساید برای خیلی ها سوال برانگیز است؛ از ساید بای سایدهای ۳۰ میلیون تومانی تا یخچال فریزرهای ساده که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند. سمیه بیدمشکی که به تازگی هفت خوان جهیزیه را پشت سر گذاشته می گوید برای یک یخچال فریزر دو در ال جی، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده و با این که یخ ساز و قفسه بندی از معایب آن است اما به طور کلی از عملکرد و ظرفیت این یخچال فریزر راضی است.

مورد بعدی که خبرنگار ما با آن مواجه است، به خاطر محدودیت های مالی یخچال فریزر را از برندهای کمتر شناخته شده تهیه و تنها بابت مدال اسنوا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است. از طرفی مورد سوم می گوید یخچال فریر برایش یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است و بابت خرید یک ساید بای ساید مجهز ال جی ۱۵ میلیون تومان هزینه کرده است.
اگر اهل لوکس گرایی باشید اما انتخاب های شما می تواند ساید بای سایدهای برندهای معتبر باشد که قیمت آنها گاهی تا ۲۹ میلیون تومان هم پیش می رود. TB۱۴۸ سامسونگ، یک تمام استیل و تمام تاچ است که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wifi هم دارد.

گاز ۶۰۰ هزار تومانی بخریم یا ۱۵ میلیونی؟

اولین چیزی که وقتی به جهیزیه های مختلف که سر می زنیم توجه مان را جلب می کند، تعداد گاز های مبله ایرانی بین سرویس های آشپزخانه است. به نظر می رسد که گازهای محبوب ایرانی امتحان خود را پس داده اند. از طرفی موج خرید گازهای رومیزی و مایکروویو هم باعث شده که اکثر متقاضیان کار خود را با یک مدل مبله میان رده راه بیندازند.

اولین مورد به خبرنگار ما می گوید با داشتن یک مایکروویو مجهز و فر رومیزی، به یک مدل ارزان قیمت جهان افروز بدون فر بسنده کرده و بابت آن ۶۰۰ هزار تومان پرداخته و از عملکرد آن کاملا راضی است. مدل های پرفروش تکنوگاز هم بین ۸۰۰ تا دو میلیون تومان قیمت دارند.

لوفرا اما یک گاز مبله ۱۵ میلیون تومانی به نام P۱۲۶GG تولید کرده است که دارای بدنه تمام استیل، یک فر برقی با ۹ برنامه و گریل و جوجه گردان است. اگر هم اهل گازهای رومیزی و توکار هستید، میانگین هزینه شما بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهد بود. برای مثال اخوان، G۹۳ را پنج شعله و با ظاهری زیبا طراحی و با قیمت ۵۲۰ هزار تومان عرضه کرده است و این در حالی است که داتیس یک گاز صفحه ای لمسی به نام IDg۵۲ را با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین لباسشویی؛ یک انتخاب مناسب سه میلیون تومانی

انتخاب لباسشویی انگار بین اکثر زوج های ایرانی یک انتخاب بین سه تا چهار میلیون تومانی است. برندهای محبوبی مثل بوش، ال جی و سامسونگ محصولات خوبی را برای کاربرانشان با قیمتی بین دو تا پنج میلیون تومان فراهم کرده اند. سمیه بیدمشکی برای یک لباسشویی ال جی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و می گوید این لباسشویی فاکتورهایی که برایش هنگام خرید مهم بودند مثل خشک کن و برنامه های متنوع شست شو را ساپورت می کند.

از طرفی خریدار بعدی می گوید مدل اسکلوسیو بوش را بهترین مدل حال حاضر بازار می داند و برای خریدش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده است. برنامه های متنوع شستشو و مصرف پایین انرژی از مهمترین فاکتورهای این خریدار بوده است.

به بازار اما اگر سری بزنید با محصولاتی مثل بکو DLSC۹۱۲۴۲ مواجه خواهید شد که با ۱۶ برنامه شستشو و قدرت ۱۴۰۰ دور بر دقیقه ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته K۱۴۹ هم مدلی است که سامسونگ با قیمتی حدود هفت میلیون تومان وارد بازار کرده که علاوه بر ویژگی تمام اتوماتیک بودن، توانایی کنترل از راه دور با گوشی موبایل را دارد.

ماشین ظرفشویی؛ یک میلیون تومان، پنج میلیون تومان

حالا که مدتی است ماشین ظرفشویی پای ثابت آشپزخانه ها شده است، بد نیست سری به قیمت مدل های مختلف بزنیم. خیلی از زوج ها به خرید مدل های رومیزی شش تا هشت نفره بسنده می کنند. مدل های رومیزی هم بسته به برندشان معمولا بین یک تا دو میلیون قیمت دارند. یکی از کاربران می گوید برای خرید یک روزمیزی هشت نفره مجیک مدل بامبو یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کرده است و مشکل اصلی برایش وقتی ایجاد می شود که مهمان دعوت می کند.
از طرفی محبوبیت مدل های شش نفره رومیزی بوش هم که بین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون تومان ارزش دارند، کم نیست. از طرفی خریدار دیگری می گوید: «خرید مدل های رومیزی اشتباه است. امروزه برندهای معتبری مثل ال جی، ظرفشویی های ۱۴ نفره ای مثل KD-E۷۰۲NT تولید کرده اند که امکانات قابل قبولی هم دارند.»

مدل های پرفروش ماشین ظرفشویی های ۱۴ نفره بوش، زیمنس و الکترولوکس هم عموما بین سه تا پنج میلیون قیمت دارند. ظرفیت بالا و تنوع برنامه های شستشو، مهمترین فاکتور انتخاب ۱۴ نفره ها هستند.

مایکروویو: ۷۰۰ هزار تومانی ها و دو میلیون تومانی ها

زوجی که خبرنگار ما برای مصاحبه انتخاب کرده می گویند برای خرید مایکروویو تنها ۷۰۰ هزار تومان هزینه کرده اند؛ مدل Lavender ساپر انتخاب شان بوده و همه امکانات اولیه لازم را دارد اما خریدار دیگری هست که اعتقاد دارد مایکروویو باید حتما سولاردام باشد و MS۹۷CR-GSC از سری سولاردام های گران قیمت و پرفروشی است که انتخاب کرده است. البته مدل MW۹۴۲ کنوود را می توان ارزان ترین مایکروویو ۱۷ لیتری حال حاضر بازار دانست.
در نهایت میانگین هزینه ای که با بررسی های مان برای خرید مایکروویو در نظر گرفته ایم حدود یک تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که سولاردام های این رده قیمتی، به نظر می رسند. سامسونگ هم بیکار ننشسته و B۴۲۱ با ظرفیت ۴۲ لیتر را با قیمتی حدود سه میلیون تومان به بازار فرستاده است. محفظه داخلی این مدل سرامیکی است و از امکانات پخت کاملی برخوردار است.

خرده ریزهایی که خبر نمی کنند؛ بین ۱۰ تا بیست میلیون تومان

داستان خرید جهیزیه تمام نشده است. بعد از خرید یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و مایکروویو با لیست سرسام آور دیگری روبرو می شوید که به طور میانگین می تواند حدود ۱۰ میلیون تومان دیگر خرج روی دست تان بگذارد. کتری و قوری یا چایی ساز با میانگین ۴۰۰ هزار تومان، سرویس های قابلمه چدنی، سرامیکی و ... با چیزی حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و سرویس چینی و قاشق چنگال بین یک تا چهار میلیون تومان دومین هزینه های ضروری به شمار می روند.

از طرفی به لوازمی مثل غذاساز، چرخ گوشت، سرخ کن، پلوپز و جارو شارژی می رسیم که برای هر کدام به طور میانگین باید ۷۰۰ هزار، ۴۰۰ هزار، ۲۵۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان کنار گذاشته باشیم. سرویس چاقو و ظروف حبوبات هم بسته به برندی است که انتخاب می کنید بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خرج روی دست شما می گذارد.

آبمیوه گیری، بخارشوی و توستر هم خرج های با اهمیت پایین تر به حساب می آیند که هر کدام به نوبه خود هزینه های تازه ای هستند. برای مثال آبمیوه گیری های ایرانی پارس خزر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند اما مدل های خارجی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم پیش می روند.
برای توستر، آون توستر یا ساندویچ ساز هم باید به طور میانگین ۲۰۰۰ هزار تومان دیگر کنار بگذارید. برای تهیه بخارشوی هم باید گفت اگرچه برند کرشر، مدل SV۷ را با چیزی حدود سه میلیون تومان در چنته دارد اما مدل های ارزان تری مثل SC۱۰۰ دلونگی با ۷۰۰ هزار تومان قیمت هم انتخاب های مناسبی به نظر می رسند.

البته از آشپزخانه هم که بیرون بیایم خرج های تازه ای به لیست مان اضافه می شود. جاروبرقی نیاز مهم هر خانه تازه است که برای تهیه آن طبق آمارهایی که خبرنگار ما درآورده است، بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومانی باید هزینه کرد. هزینه هایی مثل اتوبخار، با میانگین قیمت خرید ۷۰۰ هزار تومان، تلویزیون های LCD یا LED با قیمتی بین دو تا ۱۵ میلیون تومان و ... هم مخارج دیگری است که باید برای خانه تازه انجام دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیچاره خانواده دختر

    • بدون نام

      قیمتهایی که گذاشتن قیمتهای توهمی هیچ احمقی برای این مارکهاانقدپول نمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با 25 میلیون از عبدل اباد جهزیه خریدم برای اقواممون در حد تیم ملی.ساید 30 میلیونی داماد میلیارد میخواد که براش خرج کنی چی فک کردین.....ایشاللا من واسه دخترم بخرم بهترینهاشوو ناب ترینهاشو و برندهای توپ روالههههییییی امممییین

    • بدون نام

      همش چشم و هم چشمی, دیگه پولدارا هم نمیتونن ازدواج کنن. ما تو مصرف گرایی اولیم.

    • بدون نام

      برا چی باید یخچال30تومنی بخریم که به وای فای وصل شه.ینی اینجوری دیگه حتما میشه زندگی کرد؟نباشه نمیشه؟

    • کیمیا خانوم

      من برند ایرانی رو ترجیح میدم.

    • ساراازاصفهان

      دختر ک بدون جهاز نمیشه.جهیزیه من حدود صد تومن شد .بازم نگا میکنی می بینی یه سری چیزارو نگرفتم

    • بدون نام

      بابا جان ،هم خانواده دختر و هم خانواده پسر: یک مقدار آسونتر و ارزونتر جمش کنید تا این همه قناری عاشق زودتر و راحت تر برن سر خونه زندگی ،به خدا یخچال ساید یا عروسی تو هتل استقلال خوشبختی و دل خوش زیر یک سقف رو تضمین نمیکنه ،یه کم دو طرف پایین تر بگیرند تا یه مقدار مشکلات حل شه،کسی که به فکر ازدواج جوونا و هزینه هاش نیست،اقلا خودمون یه مقدار به فکر خودمون و بقیه باشیم . یا حق

    • مهران

      خواهر من انقدر فشار آورد به خانواده ۹۰ ملیون جهیزیه خرید
      حالا اونهمه وسیله رو تو خونه ی اجاره ای چیده
      واسه دختر اینهمه خرج میکنن آخرم داماد خونه نداره اینارو توش بچینه

    • مهران

      ملت دارن انجام میدن نوش جونشون کوفتشون بشه
      بالاخره پول بی زبون یجا باید خرج بشه

    • سحر

      خیلی عشقا نه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج