جاباما
۳۹۴۷۲۰
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

کوهکن: بحث احمدی نژاد دیگر تمام شد

سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه‌شان باعث شد این سوال در اذهان ایجاد شود که تصمیم احمدی نژاد در مورد حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده چه خواهد بود؟

عصر ایران: سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه‌شان باعث شد این سوال در اذهان ایجاد شود که تصمیم احمدی نژاد در مورد حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده چه خواهد بود؟

آیت‌الله خامنه‌ای امروز در درس خارج فقه خود فرمودند:«یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید.»

نزدیکان احمدی نژاد مانند جوانفکر و داوری طی روزهای گذشته خبر توصیه آیت‌الله خامنه‌ای به احمدی نژاد برای عدم حضور در انتخابات را تکذیب می‌کردند و می‌گفتند رهبری هیچ توصیه‌ای به رییس جمهور سابق نداشته است. در آن سو افرادی مانند باهنر و فضائلی از این دیدار و توصیه سخن می‌گفتند.

حالا باید دید اصول‌گرایان در مورد آینده سیاسی احمدی‌نژاد چه تصمیمی خواهند گرفت. در همین ارتباط به سراغ محسن کوهکن رفتیم تا نظر او را در مورد این ماجرا را جویا شویم.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران در مورد بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه‌شان گفت: با این سخنان بحث احمدی نژاد دیگر تمام شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: ما دیگر هیچ بحثی در مورد حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهیم داشت.

این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطر نشان کرد: احمدی نژاد مدعی است که تابع ولایت فقیه است و باید الان این مسئله را نشان دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‎‌دهید احمدی نژاد تن به این توصیه بدهد و در انتخابات شرکت نکند گفت: مسئله احمدی نژاد و انتخابات تمام است و ما اصول‌گرایان برای انتخابات ۹۶ مسائل مهم تری داریم که باید به آن بپردازیم.

در همین ارتباط نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در پاسخ به خبرنگار پارلمانی عصر ایران اعلام کردند حاضر نیستند در مورد این موضوع سخن بگویند و اعلام کردند نمی‌دانند احمدی نژاد چه تصمیمی در مورد آینده سیاسی خود خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این خبرا نیست ملت منتظرشن...مگه روحانی چکار کرد من یکی از اونام که به روحانی رأی داده بود...

    • بدون نام

      همه میدانند اگه احمدی نزاد بیاد. رای می اورد و با توجه به مشکلات فتنه 88 باز هم یک عده باعث ایجاد اختلاف میشودد چون بعضی ها دید محصور احمدی نزاد ندارند. حالا هر چه خواهد.

    • بدون نام

      فقط احمدی نژاد

    • بدون نام

      فقط احمدی نژاد

    • بدون نام

      باسلام.درود بر دکتر احمدي نژاد..امام زمان نگهدار دکتر احمدي نژاد هست..

    • بدون نام

      سانسور چي.عدالت رورعايت کن.پاينده باد احمدي نژاد

    • بدون نام

      اقای احمدی نزاد دستور رهبر را اطاعت کنید چون بعضی ها میخواهند شما را نابود سازند هر چند که نمی توانند ولی تصمیم رهبر در این برهه زمانی به صلاح شماست. اطرافتان غیر از ملت نگاه کنید چطور با وجود اینا می توانید کار کنید.

    • حسین

      خدمات احمدي نژاد:
      اولامهمترين خدمت احمدي نژاد تغيير در سيستم مديريت كشور و استفاده از بعضي افراد گمنام و جوان و تازه نفس بجاي يك عده پيرو پاتال كه در عرصه مديريت كشور فسيل شده بودند
      دوم تقابل با بزرگترين منشاء فساد و انحراف در كشور كه سوء استفاده بعضي از اقازاده ها به اسم دين و مذهب بود و كسي در اين كشور جرئت اين مقابله را نداشت
      سوم اقدام در جهت هدفمند نمودن يارانه ها صرف نظر بر چگونگي اجرا هيچكس جرئت اقدام بر ان را نداشت . همچنانكه اكنون عده اي جرئت حذف يارانه ثروتمندان را ندارند و اما بقيه خدمات
      1- افزایش ۳ برابری کاربران اینترنت در دولت دهم

      ۲- بزرگراههای کشور : تا قبل از دولت نهم : ۴۷۱۳ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۳ هزار ۲۲۳ کیلومتر ۲.۸ برابر

      ۳- آزادراه های کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۰۸۶ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۲۳۴۹ کیلومتر ۲.۱ برابر

      ۴- آسفالت راههای روستایی : تا قبل از دولت نهم : ۵۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۰۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر ۱.۸ برابر

      ۵- آزاد راه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۳۷۴ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۱۲۶۳ کیلومتر ۳.۴ برابر

      ۶- بزرگراه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۲۵۳۷ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۸۵۱۰ کیلومتر ۳.۳ برابر

      ۷- آسفالت راه روستایی : دولت اصلاحات : ۲۹ هزار و ۲۱۳ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۴۶ هزار و ۴۵۶ کیلومتر ۱.۶ برابر

      ۸- افزایش ۵۰ درصدی سهم تولید محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه، از ۱۶ درصد در سال ۸۴ به ۲۴ درصد در سال ۹۱

      ۹- افزایش ۴۰ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور از سال ۸۴ تا کنون

      ۱۰- از سال ۸۴ تا ۹۱ بیش از ۵۲ طرح پتروشیمی به ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد دلار در کشور به بهره برداری رسیده است.

      ۱۱- با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین سال ۸۶ و همچنین هدفمندی یارانه ها سال ۸۹ تاکنون پایان ۹۱ بیش از ۹۲ میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل شده که معادل با ۶۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

      ۱۲- سهم جایگاه های CNG ایجاد شده در کشور در کاهش مصرف سوخت ۲۵% و سهم هدفمندی یارانه ها وسهمیه بندی بنزین در این کاهش مصرف ۷۵% بوده است.

      ۱۳- ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور در سال ۸۴ معادل با ۳۸ هزار مگاوات بود اما در سال ۹۱ به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.

      ۱۴- صادرات برق در سال ۹۱ برای نخستین بار از مرز ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت گذ شت در حالیکه سال ۸۴ این میزان تنها ۲.۷ میلیارد کیلووات ساعت بود.

      ۱۵- تعداد مشترکان برق در کشور در ابتدای دولت نهم ۱۹ میلیون واحد بوده که در سال ۹۱ به بیش از ۲۸ میلیون مشترک رسیده است.
      1. هدف برنامه چهارم توسعه برای صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلار بود اما دولتهای نهم و دهم با صادرات غیرنفتی ۷۹ میلیارد دلاری در زمان برنامه بیش از ۱۵۰ درصد از اهداف برنامه را محقق کردند.

      ۱۷- سهم بازار سرمایه بورس نسبت به تولید ناخالص داخلی از ۱۷ درصد در سال ۸۴ به بیش از ۵۰ درصد در ابتدای سال ۹۲ رسیده است.

      ۱۸- در سال ۹۱ برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی کشور از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

      ۱۹- افزایش ۹ برابری ارزش بازار سرمایه بورس و فرابورس، ارزش بازار سرمایه در سال ۸۴ برابر با ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

      ۲۰- در سال ۸۴ تعداد مقالات ISI ایران در زمینه نانو تنها ۲۸۷ مقاله بود اما این تعداد در سال ۹۱ به ۳۶۵۰ مقاله رسید که رشدی ۱۲ برابری را نشان می دهد.

      ۲۱- جایگاه جهانی ایران از نظر تعداد مقالات ISI در زمینه نانو ، از رتبه ۲۹ در سال ۸۴ به رتبه ۸ در سال ۹۱ رسیده است.

      ۲۲- تعداد اعضای هیات علمی در زمینه فناوری نانو در سال ۸۴ تنها ۵۹۱ نفر بود که اکنون با رشدی ۴ برابری به ۲۳۵۵ نفر رسیده است.

      ۲۳- از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا خرداد ۹۲ تعداد ۱۷۵ هزار و ۳۸۹ مقاله علمی در پایگاه ISI به ثبت رسیده که بیش از ۱۵۰ هزار مقاله آن ۸۵ درصد در دولتهای نهم و دهم ارائه شده است.

      ۲۴- سهم ایران در تولید علم جهان در ۲۸ سال از ۵۷ تا ۸۴ از یک دهم درصد به سه دهم درصد رسید اما پس از ۸ سال فعالیت دولتهای نهم و دهم، اکنون به بیش از ۲ درصد رسیده است.

      ۲۵- کشورهای غربی در دولتهای پیشین بارها وعده ساخت مخازن ذخیره سازی گاز مایع را مطرح کردند اما دولت دهم با فسخ قرارداد شرکت فرانسوی و اعتماد به ظرفیت داخلی و نخبگان کشور توانست در سال ۹۱ اولین مخزن ذخیره گاز را ایجاد کند.

      ۲۶- در بخش میراث جهانی ملموس یونسکو ۱۶ اثر از ایران به ثبت رسیده که ۱۰ پرونده از این آثار در دولتهای نهم و دهم ثبت جهانی شده است.

      ۲۷- افزایش دو برابری تعداد اماکن ورزشی کشور از ۱۰ هزار و ۹۷۵ واحد در سال ۸۴ به ۲۱ هزار و ۲۲۹ واحد در سال ۹۱

      ۲۸- تخصیص ۴۰ درصد اعتبارات ورزشی فدراسیون ها به ورزش زنان در دولتهای نهم و دهم عامل اصلی در شکوفایی، مدال آوری و درخشش زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی بوده است.

      ۲۹- تعداد مجتمع های ورزشی روستایی : قبل از دولت نهم : ۴۰۷ مجتمع، اکنون : ۲۹۴۳ مجتمع رشد ۷ برابری

      ۳۰- در سال ۱۳۸۴ بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر گردشگر خارجی به کشورمان سفر کردند که این رقم با رشدی ۳ برابری در سال ۹۱ به سه میلیون ۷۲۹ هزار گردشگر رسید.

      ۳۱- دولت اصلاحات در ۸ سال فعالیت خود بیش از ۶۷ هزار چاه کشاورزی را برق دار کرد، در حالیکه در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۰ ۶ سال بیش از ۸۲ هزار حلقه چاه کشاورزی برق دار شده است.

      ۳۲- مجموع سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در کشور از ابتدای سال ۱۳۷۰ تا پایان سال ۱۳۹۱ بیش از ۳۵ میلیارد دلار است که بیش از ۶۹.۵ درصد معادل ۲۴.۴ میلیارد دلار در دولت احمدی نژاد و ۲۹.۷ درصد معادل ۱۰.۴۵۲ میلیارد دلار در دولت اصلاحات جذب شده است.

      ۳۳- افزایش دو برابری تعداد مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی از ۱۳۰۰ مرکز در سال ۸۴ به ۲۵۰۴ مرکز در سال ۹۱

      ۳۴- در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ نسبت به ۸۵-۸۴ تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ۲ برابر، کارشناسی ارشد حدود ۵ برابر و تعداد دانشجویان دکتری نیز ۳ برابر شده است.

      ۳۵- جذب بیش از ۲۴ هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزشی و پژوهشی در دولتهای نهم و دهم

      ۳۶- طرح ایران کد که در دولت اصلاحات تصویب شد اما اجرا نگردید، به همت دولتهای نهم و دهم اجرایی شد و تعداد کدهای کالایی تولید شده در این طرح تاکنون به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کد رسیده است.

      ۳۷- دولت های نهم و دهم توانستند با اتخاذ تدابیر علمی مناسب و بدون ایجاد اختلال در روال زندگی مردم، تلفات شبکه برق را از ۲۲ درصد به ۱۷.۶ درصد کاهش دهند. این در حالی بود که در سال ۸۶ مجلس اصرار داشت برای صرفه جویی باید ساعت رسمی کشور تغییر کند.

      ۳۸- تعداد سیم کارت های تلفن همراه طی هشت سال اخیر ۱۶ برابر شده و از ۷ میلیون سیم کارت در سال ۸۴ به ۱۱۳ میلیون در سال ۹۱ رسیده است .

      ۳۹- شاخص کل بورس از سال ۸۴ تاکنون با بیش از ۴۲ هزار واحد رشد از رقم ۹۴۵۹ واحد به بیش از ۵۲ هزار واحد رسیده است.

      ۴۰- تعداد شرکت‌های ایرانی سازنده قطعات لکوموتیو قبل از دولت نهم ۱۱۶ شرکت بود که طی دولت نهم و دهم با رشد ۵۳ درصدی به ۱۷۸ شرکت رسید.

      ۴۱- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۸۵ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۵۷ واگن بوده است ۴۹ درصد رشد

      ۴۲- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۴۸۶ واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۴۲۶ واگن بوده است ۱۴ درصد رشد

      ۴۳- در ۸ سال دولت اصلاحات تنها ۳۴ دستگاه به تعداد لکوموتیوهای کشور افزوده شد، این افزایش در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱ ۷.۵سال به ۱۸۴ دستگاه رسیده است ۴۷۷ درصد رشد

      ۴۴- تعداد انواع خودرو تولید شده در دولت های نهم و دهم ۹۱-۸۴ به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است حال آنکه مجموع خودروهای تولید شده در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۷۶ اندکی کمتر از ۳.۵ میلیون دستگاه بوده است.

      ۴۵- یکی از استانداردهای جهانی در زمینه خودرو، تعداد خودروی موجود در کشورها برای هر هزار نفر یا سرانه مالکیت خودرو است. سرانه مالکیت خودرو در ایران در ابتدای سال ۸۴ برابر با ۹۰ دستگاه بود که اکنون به بیش از ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

      ۴۶- رشد ۴ برابری تعداد وب سایت های ایرانی از ۱۳۸۰۰ وب سایت در ابتدای دولت نهم به بیش از ۵۵ هزار وب سایت در سال ۹۱

      ۴۷- در دولت اصلاحات تنها ۱ درصد ساخت و سازها بصورت صنعتی بود اما در پایان سال ۹۱ به ۳۵ درصد رسیده است. طبق قانون برنامه پنجم توسعه، صنعتی سازی ساختمان باید تا پایان سال ۹۴ به ۴۰ درصد برسد که اکنون ۸۷ درصد آن محقق شده است.

      ۴۸- تعداد مسکن روستایی ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۸۱ هزار واحد، در دولت نهم و دهم ۱ میلیون و ۶۲۴ هزار واحد بیش از ۲۰ برابر

      ۴۹- متوسط سالیانه مسکن شهری ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۳۹۱ هزار واحد. در دولت نهم و دهم ۷۶۹ هزار واحد رشد ۹۶ درصدی

      ۵۰- در سال ۸۴ با وجود ۶ میلیون خودرو در کشور، ۲۷هزار و ۸۰۰ نفر تلفات جاده ای داشتیم در حالیکه با مدیریت دولتهای نهم و دهم در سال ۹۱ با وجود بیش از ۱۷ میلیون خودرو، این تلفات به کمتر از ۱۹ هزار نفر رسیده است.

      ۵۱- در ابتدای دولت نهم ۵۰۰ مرکز فنی و حرفه ای در کشور وجود داشت اما این تعداد اکنون به ۶۷۶ مرکز افزایش یافته که رشد ۳۵ درصدی داشته است.

      ۵۲- در دولتهای نهم و دهم زیر بنای مراکز فنی و حرفه ای با ۸۶ درصد افزایش از ۷۹۳ هزار متر مربع به یک هزار و ۴۷۴ متر مربع رسیده است.

      ۵۳- در آغاز دولت نهم تنها یک تعاونی دانش بنیان در خصوص فناوریهای نوین وجود داشت که در حال حاضر با رشدی چشمگیر به ۶۵ مرکز رسیده است.

      ۵۴- افزایش ۱۲۲ درصدی تعداد تعاونی های فعال در کشور از ۸۴ هزار در سال ۸۴ به ۱۸۷ هزار در پایان سال ۹۱

      ۵۵- در ابتدای دولت نهم تعداد تعاونی های زنان ۵ هزار و ۹۱۱ تعاونی بود که اکنون به ۱۹ هزار و ۱۸۳ تعاونی رسیده است ۲۲۵ درصد رشد

      ۵۶- با ساخت ۷ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد مسکونی در دولت احمدی نژاد، مجموع مسکن ساخته شده توسط دولتها پس از انقلاب به بیش از ۱۲ میلیون واحد رسید. از این تعداد ۶۱.۲ درصد در دولت احمدی نژاد، ۲۶.۵ درصد در دولت اصلاحات و ۱۲.۳ درصد در دولتهای اول تا ششم ساخته شده است.

      ۵۷- تا سال ۱۳۸۴ تعداد ۶۰۰ شهر کشورمان از نعمت گاز برخوردار بودند که در سال ۹۱ به بیش از ۱۰۰۰ شهر رسیده است.

      ۵۸- تا قبل از شروع به کار دولت نهم تنها ۲ هزار و ۸۰ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند که با تلاش دولتهای نهم و دهم ۱۲ هزار و ۲۲۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

      ۵۹- برخورداری خانوار شهری و روستایی از گاز طبیعی : تا سال ۸۴ : ۶۰ درصد، سال ۹۱ : ۸۳ درصد ۲۳ درصد رشد

      ۶۰- در ابتدای دولت نهم تنها ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کشور از گاز طبیعی برخوردار بودند، این تعداد در حال حاضر به بیش از ۵۸ هزار واحد صنعتی افزایش یافته است رشد ۶ برابری

      ۶۱- از مجموع شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی برخوردار از نعمت گاز در کشور، ۴۰ درصد از شهرها، ۸۵ درصد از روستاها و ۸۴ درصد از واحدهای صنعتی کشور، در ۸ سال اخیر و با همت دولتهای نهم و دهم از امکان استفاده از گاز برخوردار شده اند.

      ۶۲- مجموع صادرات محصولات شیلاتی : در دولت اصلاحات، ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار. در دولتهای نهم و دهم تا پایان ۹۱، ۲۸۰ هزار تن به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار

      ۶۳- واریز مازاد درآمد نفتی به حساب ذخیره ارزی : دولت اصلاحات ۸۳-۷۹ : ۳۰ میلیارد دلار معادل ۲۳ درصد درآمد نفتی، دولتهای نهم و دهم ۸۸-۸۴ : ۱۳۳ میلیارد دلار ۳۷ درصد درآمد نفتی

      ۶۴- در پایان دولت اصلاحات از ۲۰۶ میلیارد دلار درآمد نفتی تنها ۱۰ میلیارد دلار ۵ درصد در حساب ذخیره ارزی به دولت بعدی منتقل شد. در دولت احمدی نژاد از ۵۱۸ میلیارد دلار درآمد نفتی بیش از ۵۲ میلیارد دلار ۱۰ درصد در صندوق توسعه ملی به دولت یازدهم منتقل می شود.

      ۶۵- متوسط سالانه صادرات خدمات فنی و مهندسی : دولت اصلاحات : ۵۷۶ میلیون دلار، دولت احمدی نژاد : ۲ میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار رشد ۴.۵ برابری

      ۶۶- از سال ۱۳۸۰ تا پایان سال ۹۱ ارزش کل خدمات فنی و مهندسی صادر شده از کشور به بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار می رسد که ۱۰ درصد معادل با ۲.۳ میلیارد دلار در دولت دوم اصلاحات و۹۰ درصد معادل با ۲۰.۶ میلیارد دلار در دولت های نهم و دهم صورت گرفته است.

      ۶۷- تعداد آزمایشاههای آب در کشور : قبل از دولت نهم ۲۱۵ عدد، سال ۹۱ : ۳۸۳ آزمایشگاه ۷۸ درصد رشد

      ۶۸- تعداد آزمایشگاههای فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶۴ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۱۴۳ آزمایشگاه ۱۲۳ درصد رشد

      ۶۹- تعداد آزمایشگاههای آب و فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۲۷۹ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۵۲۶ آزمایشگاه ۸۸ درصد رشد

      ۷۰- جمعیت تحت پوشش آب شرب در روستاها : قبل از دولت نهم : ۶۵ درصد، سال ۹۱ : ۷۸ درصد ۲۰ درصد رشد

      ۷۱- آبرسانی به روستاها : قبل از دولت نهم : ۱۸ هزار روستا، سال ۹۱ : ۳۲ هزار و ۵۰۰ روستا ۸۰ درصد رشد

      ۷۲- تعداد مشترکان آب شرب : قبل از دولت نهم : ۹.۱ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۱۳.۶۷ میلیون فقره رشد ۵۰ درصدی

      ۷۳- ظرفیت سالانه تامین آب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶.۴ میلیارد متر مکعب ، سال ۹۱ : ۹.۷ میلیارد مترمکعب ۵۱ درصد رشد

      ۷۴- تعداد تصفیه خانه های آب کشور : قبل از دولت نهم : ۷۶ واحد، سال ۹۱ : ۱۱۹ واحد ۵۶ درصد رشد

      ۷۵- تعداد تصفیه خانه های فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۸۷ واحد، سال ۹۱ : ۱۴۶ واحد ۶۸ درصد افزایش

      ۷۶- تعداد تصفیه خانه های آب و فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۱۶۳ واحد، سال ۹۱ : ۲۶۵ واحد ۶۲ درصد افزایش

      ۷۷- ظرفیت تامین آب شرب از تصفیه خانه های کشور : قبل از دولت نهم : ۲.۱ میلیارد مترمکعب، سال ۹۱ : ۳.۶ میلیارد مترمکعب ۷۱ درصد رشد

      ۷۸- طول خطوط انتقال آب : قبل از دولت نهم : ۱۶ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۲۷ هزار کیلومتر رشد ۶۸ درصدی

      ۷۹- طول شبکه توزیع آب : قبل از دولت نهم : ۹۸ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۱۳۷ هزار کیلومتر ۴۰درصد رشد

      ۸۰- جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۵.۵ درصد، سال ۹۱ : ۳۸.۸۲ درصد ۵۲ درصد رشد

      ۸۱- طول شبکه فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، سال ۹۱ : ۴۹ هزار کیلومتر ۷۲ درصد رشد

      ۸۲- تعداد مشترکین فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۲.۶۴ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۴.۶۸ میلیون فقره ۷۷ درصد رشد

      ۸۳- اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده پس از ۲۱ سال وقفه، ارائه لایحه در سال ۱۳۶۶، اجرا در سال ۱۳۸۷

      ۸۴- سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به مخارج جاری دولت یکی از شاخص های بسیار مهم برای بررسی وضعیت فعالیتهای مالی دولت است. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۳۷.۷۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۴۲.۸۹ درصد ۱۳.۶ درصد بهبود

      ۸۵- نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی یکی از نسبتهای تحلیلی و مهم در ارزیابی عملکرد و وضعیت مالی دولتها است و بالا بودن این نسبت نشان دهنده کارایی نظام مالیاتی کشور نیز می باشد. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۵.۵۱ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۷.۲۵ درصد ۳۱.۵ درصد بهبود

      ۸۶- نسبت درآمدهای مالیاتی به مخارج دولت در کشور برای اولین بار در دولت دهم سال ۸۸ از ۵۰ درصد فراتر رفت.

      ۸۷- دولت نهم در سال ۱۳۸۴ شبکه فیبر نوری را به طول ۳۰ هزار کیلومتر تحویل گرفت و طی هشت سال با اضافه کردن ۲۳ هزار کیلومتر به طول این شبکه آن را به ۵۳ هزار کیلومتر در پایان دولت دهم رساند.

      ۸۸- تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۸۴ به بیش از ۲ میلیون واحد در سال ۹۱ رسیده است.

      ۸۹- ظرفیت کانتینری بنادر : در ۸ سال دولت اصلاحات : یک میلیون و ۸۲۵ هزار TEU، در ۷.۵ سال دولت نهم و دهم : ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU . ۵.۲ میلیون TEUمعادل ۳۲۱ درصد افزایش

      ۹۰- افزایش ظرفیت ایجاد شده در ناوگان تجاری دریایی در ۸ سال دولت اصلاحات : ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن. در ۷.۵ سال دولتهای نهم و دهم : بیش از ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن. ۹۴ درصد رشد

      ۹۱- ظرفیت جابجایی مسافر در بنادر کشور : قبل از دولت نهم : ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار نفر. اکنون : ۱۴ میلیون نفر حدودا ۳ برابر

      ۹۲- مجموع سرمایه گذاری زیربنایی توسط سازمان بنادر در بنادر کشور : پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال، پایان سال ۹۱ : ۲۴ هزار میلیارد ریال بیش از ۸ برابر

      ۹۳- جذب سرمایه غیردولتی در بنادر کشور : کل سرمایه گذاری جذب شده تا پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال، در دولت های نهم و دهم ۲۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال حدودا ۱۰ برابر

      ۹۴- متوسط تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در دولت نهم و دهم سالانه ۱۱۹ میلیون تن بوده که نسبت به دولت اصلاحات سالانه ۷۴ میلیون تن معادل ۶۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۵- متوسط جابه جایی مسافر دریایی در دولت نهم و دهم با ۱۷۶ درصد رشد نسبت به دولت اصلاحات از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

      ۹۶- متوسط تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در دولت نهم و دهم سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار Teu است که نسبت به پایان سال ۸۳ یک میلیون و ۳۴۵ هزار Teu معادل ۷۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۷- افزایش تعداد بنادر کوچک کشور : در دولت اصلاحات : از ۴۹ بندر به ۵۱ بندر ۴ درصد افزایش. در دولت احمدی نژاد : از ۵۱ بندر به ۸۲ بندر ۶۰ درصد افزایش

      ۹۸- رکورددار افزایش واردات بنزین در کشور : دولت اصلاحات در سال ۷۶ با افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل. رکورددار کاهش واردات بنزین به کشور : دولت احمدی نژاد در سال ۹۰ با ۶۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل

      ۹۹- وابستگی کشور به واردات بنزین در دولت اصلاحات ۴ برابر شد، از ۵ میلیون لیتر در روز ۱۳۷۶ به ۲۳ میلیون لیتر در روز ۱۳۸۴. در دولت احمدی نژاد واردات بنزین نه تنها به صفر رسید بلکه صادرات بنزین نیز آغاز شد.

      ۱۰۰- از مجموع ۱۴۲ طرح سد بزرگ ملی کشور که در دست بهره برداری است، ۱۹ سد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۷ سد از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۶۷، ۱۵ سد در دولت کارگزاران، ۴۷ سد در دولت اصلاحات، و ۵۴ سد در دولت احمدی نژاد به بهره برداری رسیده است.

      ۱۰۱- ظرفیت نصب شده نیروگاه های برقابی که وارد مدار شده : دولت اصلاحات : سه هزار و ۷۵ مگاوات، دولت احمدی نژاد : ۴ هزار و ۹۶۲ مگاوات ۱.۶ برابر

      ۱۰۲- دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال از سهام شرکتهای دولتی را در جریان خصوصی سازی واگذار کرد، در حالیکه ارزش این واگذاری ها در دولت احمدی نژاد از ۸۴ تا خردادماه ۹۲ بیش از ۱۲۲۷ هزار میلیارد ریال می باشد ۵۰ برابر

      ۱۰۳- مجموع سیمان تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۲۰۳ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد : ۴۰۳ میلیون تن ۹۹ درصد رشد

      ۱۰۴- افزایش ظرفیت تولید سیمان در کشور : در ۲۷ سال از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ : ۲۶ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد تا پایان ۹۱ : ۴۲ میلیون تن ۱.۶ برابر

      ۱۰۵- متوسط سالانه افزایش تولید سیمان : در دولت اصلاحات : ۶۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۷ درصد

      ۱۰۶- میزان مصرف سیمان از برخی جهات بیانگر روند رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نیز می باشد. در سال ۱۳۸۵ سرانه مصرف سیمان حدود ۵۱۰ کیلوگرم بوده که در سال ۹۱ به یک هزار و ۱۸ کیلوگرم رسیده است.

      ۱۰۷- تعداد کارخانه های سیمان در کشور : در پایان دولت اصلاحات سال ۸۳ : ۳۷ کارخانه ، ابتدای سال ۹۲ : ۶۷ کارخانه ۸۰ درصد افزایش

      ۱۰۸- میزان تولید سالانه سیمان : در پایان سال ۸۳ : ۳۲ میلیون تن، در پایان سال ۹۱ : ۷۰ میلیون تن بیش از ۲ برابر

      ۱۰۹- مدیریت موفق دولت های نهم و دهم در اهتمام به امر تولید و سرمایه گذاری در صنعت سیمان عامل اصلی در رشد ۱۱ پله ای کشورمان از رتبه ۱۴ جهانی در سال ۸۴ به رتبه ۳ در سال ۹۲ می باشد.

      ۱۱۰- براساس گزارش مر کز آمار ایران از سال ۱۳۷۶ تا پایان ۹۱ بیشترین میزان نرخ بیکاری در کشور در سالهای ۷۹ و ۸۰ با میزان ۱۴.۳ درصد به ثبت رسیده است. متوسط سالانه نرخ بیکاری در دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۱۲.۷۵ درصد و متوسط این نرخ در دولتهای نهم و دهم ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۱۱.۶۶ درصد می باشد.

      ۱۱۱- تعداد بیکاران در دولت اصلاحات : از ۱.۴ میلیون نفر در سال ۷۶ به ۲.۶۷۵ میلیون نفر در سال ۸۴ ۱.۲۷۵ میلیون نفر افزایش، ۹۱ درصد رشد. در دولت احمدی نژاد : از ۲.۶۷۵ میلیون نفر به ۲.۹۴۵ میلیون نفر ۲۷۰ هزار نفر افزایش، ۱۰ درصد رشد

      ۱۱۲- تعداد دارالقرآن ایجاد شده در کشور : از سال ۵۷ تا ۸۴ : ۶۷۰ واحد، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۲۰ هزار واحد

      ۱۱۳- افزایش تختهای فعال بیمارستانی : در دولت اصلاحات : ۸۴۸۸ تخت از ۸۲۵۸۸ به ۹۱۰۷۶، در دولت احمدی نژاد : ۱۷۸۲۵ تخت از ۹۱۰۷۶ به ۱۰۸۹۰۱، بیش از ۲ برابر

      ۱۱۴- افزایش داروخانه های کشور : در دولت اصلاحات : ۱۷۹۴ داروخانه از ۴۵۸۶ به ۶۳۸۰، در دولت احمدی نژاد : ۲۵۸۱ داروخانه از ۶۳۸۰ به ۸۹۶۱، بیش از ۱.۴ برابر

      ۱۱۵- افزایش خانه بهداشت روستایی : در دولت اصلاحات : ۱۳۹۰ مرکز از ۱۴۹۲۴ به ۱۶۳۱۴، در دولت احمدی نژاد : ۳۹۶۷ مرکز از ۱۶۳۱۴ به ۲۰۲۸۱، بیش از ۲.۸ برابر

      ۱۱۶- تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور : تا قبل از دولت نهم : ۲۴۰۰ کانون، سال ۹۱ : ۱۵ هزار کانون بیش از ۶ برابر

      ۱۱۷- تعداد کتابخانه های عمومی کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۶۰۰ کتابخانه، سال ۹۱ : ۳ هزار کتابخانه ۸۸ درصد رشد

      ۱۱۸- تعداد عناوین کتابهای چاپ شده در کشور : سال ۱۳۸۴ : بیش از ۵۳ هزار عنوان، سال ۱۳۹۰ : بیش از ۶۸ هزار عنوان ۲۸ درصد رشد

      ۱۱۹- تعداد سالن های سینما : سال ۱۳۸۴ : ۲۵۰ سالن، سال ۱۳۹۱ : ۳۶۰ سالن ۴۴ درصد رشد

      ۱۲۰- میزان تولید محصولات باغی نسبت به سطح زیر کشت این محصولات : در دولت اصلاحات از ۵.۶۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۷۶ به ۵.۲۲ تن محصول در هر هکتار در سال ۱۳۸۳ کاهش یافته است. در دولت احمدی نژاد این نسبت از ۵.۷۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۸۴ به ۶.۷ تن محصول در هر هکتار افزایش یافته است. یک تن افزایش محصول در هر هکتار

      ۱۲۱- در دولت اصلاحات میزان تولید محصولات باغی از ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال ۷۶ به بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تن در سال ۸۳ رسید ۱۶.۵ درصد افزایش. در سال ۸۴ دولت نهم بیش از ۱۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن محصولات باغی تولید کرد که این رقم در پایان سال ۹۱ به بیش از ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید ۲۳.۸ درصد افزایش

      ۱۲۲- میزان افزایش محصولات باغی : در دولت اصلاحات : بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۳ میلیون و۵۳۶ هزار تن بیش از ۹۰ درصد افزایش

      ۱۲۳- میزان رشد سالیانه تولید محصولات باغی در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۲.۲ درصد و در ۸ سال دولت احمدی نژاد ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۳.۱ درصد بوده است. این در حالی است که در سال ۱۳۸۷ به دلیل سرمای شدید و کم سابقه در کشور بسیاری از محصولات باغی از بین رفت، در این سال تولید محصولات باغی نسبت به سال ۸۶ نزدیک به ۳ میلیون تن کاهش یافت.

      ۱۲۴- مجموع محصولات باغی تولید شده : در دولت اصلاحات : ۹۹ میلیون و ۸۴۱ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۲۷ میلیون و ۹۷ هزار تن ۲۷.۳ درصد افزایش معادل با ۲۷ میلیون و ۲۵۶ هزار تن

      ۱۲۵- بر اساس آمارهای بانک مرکزی میزان نقدینگی کشور در دولت کارگزاران ۶.۲ برابر، در دولت اصلاحات ۵.۱۱ برابر و در دولت احمدی نژاد ۵ برابر شده است. این در حالی است که در سالهای اخیر طرح های اقتصادی بزرگی چون هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر و بنگاههای زودبازده انجام شده و حجم فعالیتها و تولیدات دولت نیز چندین برابر دولتهای گذشته بوده است.

      ۱۲۶- متوسط نرخ رشد نقدینگی در کشور : در دولت کارگزاران : ۲۹.۸ درصد، در دولت اصلاحات : ۲۶.۲ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۲۵.۸۶ درصد

      ۱۲۷- شتاب نقدینگی : عبارت است میزان رشد نرخ رشد نقدینگی، شتاب مثبت به منزله حرکت به سمت تشدید افزایش نقدینگی و شتاب منفی به منزله حرکت به سمت مهار افزایش نقدینگی می باشد. در دولت کارگزاران : ۸۹.۴ درصد مثبت، در دولت اصلاحات : ۹۹ درصد مثبت، در دولت احمدی نژاد : ۱۰ درصد منفی

      ۱۲۸- میزان استخراج مواد معدنی : ابتدای سال ۱۳۸۴ : ۱۵۶ میلیون تن از ۳۶۰۰ معدن فعال ، ابتدای سال ۱۳۹۱ : ۳۴۱ میلیون تن از ۵ هزار معدن فعال

      ۱۲۹- تعداد پروانه اکتشاف معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۱۰ هزار فقره، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۳ هزار فقره ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۰- تعداد پروانه بهره برداری از معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۴۶۰۰ پروانه، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۶ هزار پروانه ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۱- افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی از ۱۳ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۱۳۸ درصد رشد

      ۱۳۲- افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم از ۲۳۰ هزار تن در اسل ۱۳۸۴ به ۴۵۷ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۹۹ درصد رشد

      ۱۳۳- افزایش ظرفیت تولید کاشی و سرامیک از ۱۸۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۸۰ هزار تن در سال ۱۳۹۱ بیش از ۲ برابر

      ۱۳۴- افزایش ظرفیت تاسیسات ذخیره ای کشور سیلوها از ۹ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۱۶ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۷۸ درصد رشد

      ۱۳۵- افزایش ظرفیت تولید مس کاتدی از ۱۹۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۲۵۵ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۳۴ درصد رشد

      ۱۳۶- مجموع لوازم خانگی تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۱۹ میلیون دستگاه، در دولت احمدی نژاد : ۲۷ میلیون دستگاه ۱.۴ برابر

      ۱۳۷- حجم سرمایه گذاری صنعتی محقق شده : در دولت اصلاحات : ۱۶ هزار میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ۶.۸ برابر

      ۱۳۸- سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن : در دولت اصلاحات : ۵۰۰ میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۳.۳ هزار میلیارد تومان ۶.۶ برابر

      ۱۳۹- طبق آمارهای جهانی شاخص توسعه انسانی در ابتدای دولت نهم ۰.۶۸۵ بود که در پایان دولت دهم به ۰.۷۴۲ رسید و ایران در ردیف کشورهای با توسعه بالا قرار گرفت.

      ۱۴۰- طبق آمارهای جهانی در ۸ سال دولت احمدی نژاد شاخص بهداشت از ۰.۸۱ به ۰.۸۳۹ رسیده و شاخص درآمد سرانه نیز از ۰.۶۶۵ به ۰.۶۹ ارتقا پیدا کرده است. در این مدت شاخص آموزش با رشدی قابل توجه از ۰.۵۹۹ به ۰.۷۰۷ رسیده است.

    • قوام

      لابدبرای همین 140قلم خدمات برجسته است که باید در دادگاه تخلفات میلیاردی بااون مشاور امام زمانیش!!شرکت کنه .وای که بخدا دل ادم ازین ساده انگاریهای این ملت میسوزه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج