۳۹۴۷۳۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

باکتری های یه که باعث چاقی می شوند

تحقیقات نشان داده که تفاوت قابل توجهی بین فلور باکتریایی دستگاه گوارش کودکان و نوجوانان چاق در مقایسه با هم سن و سال های لاغرشان وجود دارد.

وب سایت تک شات: تحقیقات نشان داده که تفاوت قابل توجهی بین فلور باکتریایی دستگاه گوارش کودکان و نوجوانان چاق در مقایسه با هم سن و سال های لاغرشان وجود دارد.

باکتری های یه که باعث چاقی می شوند

نتایج این تحقیق ارتباط بین فلور باکتری روده و چربی مازادی که در کودکان و نوجوانان چاق دیده می شود را تایید می کند و نشان می دهد که وجود باکتری های خاصی در روده کودکان خطر ابتلا به چاقی را در آنها افزایش می دهد.

این بررسی، "نقش باکتری های روده و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه در تعدیل دریافت انرژی و تقسیم بندی چربی در جوانان"، اخیرا در ژورنال Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شد.

نیکولا سانتورو از محققین این بررسی اظهار کرده است که این یافته نشان می دهد که کودکان و نوجوانان چاق از ترکیب میکروبی متفاوتی در روده خود برخوردارند. وی افزود که نتایج این مطالعه باید برای ایجاد گونه های خاصی از فلورهای میکروبی انسانی برای جلوگیری و درمان چاقی مورد استفاده قرار گیرد.

چاقی به عنوان عامل خطری برای سلامتی شناخته می شود اما بعضی مطالعات نشان داده اند که چاقی می تواند با سرطان نیز در ارتباط باشد.

در این بررسی 84 کودک و نوجوان 8 تا 19 ساله شرکت داشتند که برای تعیین فلور باکتری روده و وزن مورد مطالعه قرار گرفتند. در این گروه، 27 شرکت کننده کمی چاق بودند و 35 شرکت کننده دیگر دچار چاقی مفرط بودند. 7 شرکت کننده دارای اضافه وزن و 15 شرکت کننده نیز دارای وزن طبیعی بودند.

محققان ترکیب باکتریایی روده شرکت کنندگان و میزان چربی بدن آنها را با استفاده از MRI مشخص کردند. نمونه خون آنها نیز مورد آزمایش قرار گرفت و رژیم غذایی سه روزه ای برای آنها تجویز شد.

نتایج نشان داد که 8 گروه باکتری روده ای مسئول تجمع چربی هستند که چهار گروه آنها در کودکان چاق شایع است.
همچنین مشخص شد که فلور میکروبی موجود در روده کودکان چاق در تجزیه کربوهیدارت ها بهتر از فلور میکروبی روده کودکان با وزن طبیعی عمل می کند.

میزان اسیدهای چرب زنجیره کوتاه نیز در خون کودکان چاق بیشتر بود. در این تحقیق مشخص شد که تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه به واسطه باکتری های روده ای افزایش می یابد و خود به چربی موجود در کبد می افزاید.

بنابراین بر اساس این نتایج می توان نتیجه گرفت که چربی می تواند از اسیدهای چرب زنجیره کوتاه موجود در کبد شکل بگیرد و سپس در بافت های چربی بدن ذخیره شود.

در حال حاضر تعداد کودکان چاق در دنیا رو به افزایش است که هزینه های سنگینی را به همراه دارد. شاید نتایج این تحقیق بتواند به رفع این مشکل کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج