۳۹۴۷۴۲
۵۱۶۶
۵۱۶۶
پ

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

در حال حاضر، مدل های جدیدی از کشتی های مجهز به منبع انرژی خورشیدی، در دست ساخت و توسعه هستند. ناگفته نماند که چند سال پیش نیز بزرگ ترین کشتی خورشیدی جهان، سفر خود به دور دنیا را با موفقیت به پایان رساند و تمامی علاقه‌مندان را نسبت به آینده این تکنولوژی امیدوار کرد.

وب‌سایت تک شات - مرتضی یعقوبی: انرژی اغلب قایق ها و کشتی هایی که این روزها بر امواج دریاها شناورند، از سوخت های فسیلی که برای محیط زیست نیز مضر هستند، تامین می شود.
اما خوشبختانه، در طی یکی دو سال اخیر، استفاده از گزینه های جایگزین و یا همان سوخت های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی مورد توجه کمپانی های بزرگ و کوچک دنیا قرار گرفته و رفته رفته شاهد سلطه قایق ها و کشتی های مجهز به این انرژی پایدار بر دریاها و اقیانوس ها خواهیم بود.

در حال حاضر، مدل های جدیدی از کشتی های مجهز به منبع انرژی خورشیدی، در دست ساخت و توسعه هستند. ناگفته نماند که چند سال پیش نیز بزرگ ترین کشتی خورشیدی جهان، سفر خود به دور دنیا را با موفقیت به پایان رساند و تمامی علاقه‌مندان را نسبت به آینده این تکنولوژی امیدوار کرد.

حال قصد داریم تا به شش مورد از طرح هایی که هم اکنون در دست ساخت است اشاره کنیم. کشتی هایی که هر کدام برای اهدافی خاص و متکی به انرژی خورشیدی تولید خواهند شد.

۱. Turanor PlanetSolar

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

این کشتی که به عنوان بزرگ ترین کشتی خورشیدی جهان شناخته می شود، توانست در سال ۲۰۱۲ و طی سفری ۱۸ ماهه، دور کره زمین را بپیماید. درازای این کشتی ۲۶ میلیون دلاری، به ۳۰ متر و عرض آن نیز به ۱۵ متر می رسد و می تواند تا ۵۰ مسافر را نیز در خود جای دهد.

ناگفته نماند که انرژی حرکتی این کشتی در طی سفر به دور دنیا از طریق پنل های فتوولتائیک به مساحت ۵۳۷ متر مربعی تامین می شود.


2. SeaOrbiter

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

معماری فرانسوی به نام Jacques Rougerie طراحی این کشتی دریایی عجیب را بر عهده داشته است. محصولی که به عنوان اولین کشتی عمودی تاریخ بشر شناخته می شود و می تواند برای کاربردهای تحقیقاتی و در ۲۴ ساعت شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد. در این کشتی، چندین کابین ویژه به همراه یک صفحه دامن‌مانند در زیر آب تعبیه شده است که به محققان و غواصان در مشاهده و شناسایی اکوسیستم اقیانوس کمک می کند. گفته می شود که هزینه ساخت چنین کشتی قائمی بسیار بالاست و تا به امروز، سرمایه مورد نیاز برای تکمیل فرآیند تولید تامین نشده است.

۳. Solar Voyager

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

اگرچه کشتی های خورشیدی که پیش‌تر به آن ها اشاره کردیم، از بدنه ای غول پیکر و عظیم الجثه برخوردار بودند، اما Solar Voyager، با طراحی جمع و جور و کوچک خود تمامی تصورات در مورد کشتی های خورشیدی را برهم زد.
این کشتی و یا بهتر بگوییم قایق خورشیدی توسط ایساک پنی و کریستوفر سم‌سون طراحی شده و به پنل های متعدد خورشیدی به منظور جذب نور و تامین انرژی مجهز شده است. این کشتی هم اکنون در حال عبور از اقیانوس اطلس است و گفته می شود که در ماه آینده به کشور پرتغال خواهد رسید.

این کشتی به سیستم ارتباط ماهواره ای مجهز است و هر 15 دقیقه یک بار، اطلاعاتی را برای طراحان خود ارسال می کند تا آن ها را در جریان پیشرفت مسیر خود قرار دهد.


۴. Solaris

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

یکی دیگر از طرح های مفهومی که این روزها مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است، قایق ۳۳ میلیون دلاری Solaris است که قادر است انرژی خود را از طریق منابع تجدیدپذیر متعددی تامین کند. طول بدنه این قایق برابر با ۴۴ متر عنوان شده و علاوه بر برخوداری از پنل های خورشیدی، به چند توربین بادی نیز مجهز شده است. انرژی تولید شده از این دو منبع، منجر به فعال شدن سیستم الکترولیز این قایق شده، که با شکافتن مولکول های آب، سوخت هیدروژنی تولید می کند.

در کابین پایینی نیز، ۵ اتاق خواب جداگانه تعبیه شده است که می تواند میزبان ۱۰ مسافر باشد. شنیده ها حاکی از این است که تولید این قایق لوکس در سال ۲۰۲۰ به اتمام خواهد رسید. دافی لاندن، که به عنوان طراح این قایق شناخته می شود امیدوار است که بتواند با تولید چنین محصولاتی، آینده گردشگری دریایی را با انرژی های پاک و تجدید پذیر گره زد.


5. SoelCat 12

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

بدنه این کشتی ۱۲ متری از موادی بسیار سبک و با قابلیت ارتجاعی بالا طراحی شده و انرژی آن نیز از طریق ۳۰۹ پنل خورشیدی نصب شده، تامین می شود. طراحی پل مانند این کشتی به گونه ایست که قادر است در حین استفاده از انرژی خورشیدی، به آرامی از میان امواج عبور کند و سفری فراموش نشدنی را برای مسافران رقم بزند. همچنین، این کشتی به دو موتور با قدرت ۳۰ کیلووات مجهز شده تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد. البته نباید از بدنه مقاوم این کشتی در برابر آب دریا چشم پوشی کرد که می تواند منجر به دوام و افزایش طول عمر بیشتر این کشتی در آب دریاها و اقیانوس ها شود.


6. Helios

پیشرفته‌ترین کشتی‌های خورشیدی جهان

و بالاخره، یکی دیگر از طرح هایی که از انرژی خورشیدی بهره می گیرد، قایق Helios نام دارد که بیشتر به یک قایق بادبانی شباهت دارد تا کالایی لوکس و گران قیمت. همانطور که در تصویر بالا می بینید، این قایق به ۲۵۰۰ پنل خورشیدی مجهز شده است که قادرند ۳۵۵ کیلووات در ساعت انرژی پاک تولید کنند. این قایق ۵۵ متری از توانایی حمل ۸ خدمه و ۱۰ مسافر برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج