۳۹۴۹۱۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

توریست قلابی عرب را شناسایی کنید

کف‌زن طایفه فیوج که به عنوان توریست عرب اقدام به کف‌زنی از شهروندان می کرد، سرانجام دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: کف‌زن طایفه فیوج که به عنوان توریست عرب اقدام به کف‌زنی از شهروندان می کرد، سرانجام دستگیر شد.

بازپرس پرونده با اجازه انتشار عکس بدون پوشش متهم از شاکیان خواست او را شناسایی کنند.

۲۵ اردیبهشت امسال فردی با مراجعه به کلانتری شهرک قدس به مأمورین اعلام کرد توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره ای مورد سرقت به شیوه کف زنی قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع«سرقت به شیوه کف زنی» و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

توریست قلابی عرب را شناسایی کنید

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۰ برای وصول یک فقره چک به شعبه بانک مراجعه کرده بودم. پس از بیرون آمدن از بانک، در مقابل باغ خوردین یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره ای با سه سرنشین در مقابل من توقف کرد. یک نفر از آنها از ماشین پیاده شد و با لهجه عربی شروع به صحبت کرد و با اشاره، ضمن نشان دادن مقداری پول عربی از من در خواست پول ایرانی کرد. بدون آنکه به این شخص شک کنم، مقداری از پول های دریافتی از بانک را در اختیار این شخص گذاشتم اما وی در ادامه درخواست پول های بیشتری کرد. این شخص پس از وارسی بسته های پول، آنها را بازپس داد و خودش به سرعت سوار ماشین شد و از محل دور شد. پس از مراجعت به خانه و در زمان بازشماری پول ها بود که متوجه شدم نزدیک به سه میلیون تومان از تراول چک ها مفقود شده است.

در ادامه ی تحقیقات از مالباخته و در شرایطی که وی قادر به ارائه اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات ظاهری سرنشینان خودرو سمند نقره ای نبود، کارآگاهان با بهره گیری از همان اطلاعات محدود ارائه شده از سوی مالباخته در خصوص شماره پلاک خودرو موفق به شناسایی خودرو سمند نقره ای شدند.

با شناسایی خودرو سمند، کارآگاهان با شناسایی صاحب خودرو اطلاع پیداکردند که صاحب خودرو خانمی به نام«زهرا" از طایفه فیوج است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ( از شیوه های رایج سارقان طایفه فیوج ) و اطلاعات به دست آمده از مالک خودرو، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تعدادی از سارقان طایفه فیوج با در اختیار داشتن خودرو سمند متعلق به یکی از اعضای طایفه فیوج اقدام به ارتکاب سرقت های خود به شیوه«کف زنی" می کنند.

در ادامه تحقیقات پلیسی و با بهره گیری از سوابق موجود از سارقان و مجرمان طایفه فیوج و انجام دیگر اقدامات پلیسی، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که در حال حاضر خودرو سمند نقره ای مورد نظر آنها در اختیار یکی از طایفه فیوج به نام رضا ۳۲ ساله قرار دارد که از بستگان خانوادگی صاحب خودرو است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی تصویر رضا توسط مالباخته، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه رضا در فلکه پنجم فردیس کرج شده اما اطلاع پیدا کردند که او به ندرت به این محل تردد دارد. نهایتا این محل تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام ۲۳ شهریور، کارآگاهان با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه و طی یک عملیات شبانه او را غافلگیر، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

رضا پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، صراحتا به سرقت های مشابه در مناطق شمال و شمال غرب تهران به ویژه در شهرک قدس ( غرب )، سعادت آباد و جنت آباد اعتراف و عنوان داشت که عمده سرقت های خود را به همراه دو همدست دیگر خود از افراد پیر و سالخورده و در پوشش اتباع کشور خارجی انجام داده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت:همزمان با ادامه رسیدگی به پرونده برای دستگیری سایر متهمان پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت آباد شمالی - خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه دزد طلا منم پیدا شه اخه نصفیش امانت بود تو اتوبوس دزدیدن

    • ساراازاصفهان

      خدا بدادت برسه.

    • اشکی

      بکشینش

    • بدون نام

      چهارتاازاینها راتوملا عام اعدام کنن که نمیکنن برای بقیه درس عبرت میشه

    • نور

      این افراد اکثرا با شناسنامه افراد فوت شده زندگی میکنن و ایرانی نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج