جاباما
۳۹۴۹۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمله هکرهای روس به انتخابات انگلستان

گروه هکری خرس‌های خیالی (Fancy Bears) روسیه، به تلاش برای ایجاد اختلال در انتخابات عمومی انگلستان متهم شد.

وب سایت سایبربان: گروه هکری خرس‌های خیالی (Fancy Bears) روسیه، به تلاش برای ایجاد اختلال در انتخابات عمومی انگلستان متهم شد.
حمله هکرهای روس به انتخابات انگلستان

کارشناسان امنیت سایبری انگلیسی مدعی هستند که این گروه هکری، از جانب دولت روسیه پشتیبانی می‌شود. این اتهام جدید انگلستان، یکی از چندین اتهام بزرگی است که در چند ماه گذشته متوجه دولت روسیه و این گروه هکری شد. پیش از این نیز اتهاماتی نظیر حمله به شبکه پنج تلویزیون فرانسه و حمله به کمیته ضد دوپینگ جهانی و سرقت اسناد ورزشکاران المپیکی به این گروه هکری روسی نسبت داده شده بود.

در خبری نیز که به‌تازگی در رسانه‌های جهان منتشر شد، تمامی رسانه‌های انگلیسی و بنگاه‌های خبری از جمله شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شدند که هدف تهاجمات سایبری گروه هکری مذکور قرار گرفته‌اند. در این خبر آمد که هدف حمله این گروه، دروغ‌پراکنی و نشر اکاذیب است.

به اعتقاد سرویس‌های اطلاعاتی انگلیسی، این حملات هکری بخشی از عملیات دولت روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات عمومی این کشور در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. در همین راستا سازمان ارتباطات دولتی انگلستان (GCHQ) نیز اعلام کرد که به بررسی این تهدیدات خواهد پرداخت و قطعاً با متخلفان احتمالی این حمله برخورد خواهد کرد. این سازمان اعلام کرد که قصد دارد تا با تهدیدات سایبری علیه منافع ملی خودش، قاطعانه برخورد کند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، این گروه هکری نام‌های مستعار بسیار دیگری از جمله Sofacy Group، APT28 و Strontium دارد و حملات سایبری متعددی را نیز با استفاده از این اسامی انجام داده است.

شرکت امنیت سایبری Crowdstrike نیز در گزارشی تأکید کرد که گروه مذکور از سال ۲۰۰۰ مشغول به فعالیت است و بخش‌های متعددی از جمله هوافضا، تجهیزات دفاعی، بخش انرژی، بخش دولتی و نهادهای رسانه‌ای را در کشورهایی نظیر آمریکا، کشورهای اروپای غربی، برزیل، کانادا، چین، گرجستان، ایران، ژاپن، مالزی و کره جنوبی هدف قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج