۳۹۵۱۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنگ تحمیلی منحصربه‌فردترین جنگ بعد از عاشورا

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پس از واقعه عاشورا که عظمت ابدی و قله رفیعی از فضائل و شگفتی‌ها را ساخت، جنگ تحمیلی منحصربه فردترین جنگ تاریخ بشر است، زیرا تمامی قدرت‌ها آمده بودند تا مسیر تاریخ را تغییر دهند.

خبرگزاری فارس: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی بزرگ اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با هفته دفاع مقدس با موضوع انقلاب اسلامی و ضرورت های عصر حاضر، گفت: یکی از مهمترین موضوعات امروز که حیات، هویت، منزلت و کرامت ما و جهان اسلام به آن متکی است، انقلاب اسلامی است؛ اگرچه ما در این انقلاب بزرگ و در ژرفای واقعیت های تلخ و شیرین آن حضور داشته ایم اما به لحاظ سنی نیازمندیم قدری از سطح افق آن فاصله بگیریم و در ارتفاع بالاتری انقلاب اسلامی را نه در مقدار کوچک و میکروسکوپی، بلکه در مقیاس کلان ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: هنوز این واقعه عظیم عالم را به درستی نشناخته ایم؛ اگر بدانیم که انقلاب اسلامی در سخت‌ترین موقعیت سیاسی جهان به وقوع پیوست، در موقعیتی که اطلس سیاسی جهان توسط دو قدرت بزرگ سیاسی آمریکا و شوروی رنگ آمیزی و مرزبندی شده بود و شکستن پوسته سلب حاکمیت این دو قدرت بسیار سخت بود؛ به طوری که به هیچ کشوری اجازه خروج از مدار سیاسی تحت حاکمیت خودشان را نمی دادند قدری از عظمت این رخداد بزرگ، یعنی انقلاب اسلامی ایران روشن می‌شود.

در ادامه با بیان اینکه عبور از این جاذبه غیرممکن بود، تصریح کرد: این موضوع در حالی است که امام توانست یک حرکت استثنایی در تاریخ انجام دهد؛ در واقع انقلاب اسلامی ایران شکستن و فروپاشاندن نظم آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد جهان بود و این یعنی تغییر موازنه ژئوپولوتیک جهانی که با معیارهای تحلیل های رایج امکان پذیر نبود.

سلامی، افزود: انقلاب اسلامی رخدادی با پیامدهای بزرگ که دامنه تاثیر آن جهانی بود و در واقع یک ضلع جدید به هندسه قدرت اضافه شد و پیام های آن و شعاع نفوذ آن فراتر از میدان مرکزی این تحول بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت های بزرگ نیز می دانستند انقلاب اسلامی تحولی مربوط به یک جفرافیای محدود نیست، گفت: شعاع این انقلاب جهانی است؛ این نکته مهم انقلاب ما بود که هویت مدفون شده را بازیابی کرد و به یک جهان افزون شده حیات دوباره بخشید.

وی در ادامه گفت: قدرت آمریکا در منطقه بر اساس دو لولا(ایران و عربستان) گردش میکرد، خروج ایران از میدان تسلط آن به معنای شکستن یکی از این دو لولا بود و اگر انقلاب از این زاویه تحلیل شود در مقابل ناهنجاری های کوچک هرگز انقلاب اسلامی در مقابل خدشه قرار نمی‌گیرد.

سلامی، ادامه داد: به نظر من پس از واقعه عاشورا که عظمت ابدی و قله رفیعی از فضائل و شگفتی ها را ساخت، جنگ تحمیلی منحصر به فردترین جنگ تاریخ بشر است، زیرا تمامی قدرت ها آمده بودند تا مسیر تاریخ را تغییر دهند و مانع از شکل گیری یک مدل موفق که بر اساس عدالت آزادی انسان و طهارت اخلاق شکل گرفت، بشوند. آمریکا و شوروی در همه موضوعات در جنگ سرد علیه یکدیگر بودند اما مقابل ایران متحد بودند.

جنگ ایران تنها جنگی بود که یک ملت همه سرزمین خود را در میدان عمل پس گرفت نه در میدان مذاکره سیاسی؛ اکنون نیز که ظرف چند سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از مردم منطقه کشته شده اند، ایران همچنان در امنیت به سر می برد و نفس های سیاسی دشمن به شماره افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج