۳۹۵۱۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احیای یک قطعه موسیقی ۶۵ ساله

محققان نیوزلندی موفق شدند تا اولین موسیقی ضبط شده با رایانه که در سال ۱۹۵۱ توسط آلن تورینگ نابغه انگلیسی ایجاد شده بود را بازگردانی کنند.

خبرگزاری ایسنا: محققان نیوزلندی موفق شدند تا اولین موسیقی ضبط شده با رایانه که در سال ۱۹۵۱ توسط آلن تورینگ نابغه انگلیسی ایجاد شده بود را بازگردانی کنند.

به گزارش فیزورگ، این قطعه موسیقی قطعه خدا نگهدار ملکه باد(God Save the Queen)، یا خدا نگهدار پادشاه باد(God Save the King)، یک سروده ملی است که در بریتانیا و قلمروهای آن مانند نیوزلند (از سال ۱۹۷۷) کانادا (۱۹۸۰) استرالیا (۱۹۸۴) جامائیکا استفاده می‌شود.

محققان در دانشگاه کانتربری (UC) در کرایستچرچ اظهار کردند که تورینگ به عنوان پدر علم محاسبهٔ نوین و هوش مصنوعی و یک مبتکر موسیقی شناخته شده است.

آنها اظهار کردند که کار آلن تورینگ که در اواخر 1940 انجام شده و کامپیوتر را به یک آلت موسیقی تبدیل کرده یک کار پیشگامانه بوده که متاسفانه نادیده گرفته شده است.

این قطعه در حدود 65 سال پیش در منچستر انگلیس ضبط شده است.

هنگامی که محققان صفحه اصلی که این موسیقی بر روی آن ضبط شده بود را پیدا کردند متوجه شدند که فرکانس‌های این صدای ضبط شده واضح نبوده و از کیفیت پایینی برخوردار است که همین مسئله کار را برای محققان دشوار می‌کرد.

این محققان طی یک پروسه دشوار موفق به بالا بردن کیفیت این آهنگ، بالا بردن سرعت صدا، حذف صداهای اضافه و بازگردانی این قطعه دو دقیقه‌ای شدند.

لن ماتیسون تورینگ(Alan Mathison Turing) ریاضیدان، دانشمند رایانه، منطق‌دان، فیلسوف، زیست-ریاضیدان و رمزنگار بریتانیایی بود که به کمک ماشین تورینگ فورمولاسیون مؤثری برای روش الگوریتم و محاسبه تهیه کرد و توانست با کمک آزمایش تورینگ، سهم مؤثر و محرکی در زمینه هوش مصنوعی ارائه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج