۳۹۵۱۵۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احمد جنتی:

مردم، عراق را از خطر داعش نجات دادند

دبير شوراي نگهبان با تجليل از مجاهدت‌هاي «حشدالشعبي» در راه صيانت از اماكن مقدسه عراق گفت: آن چيزي كه عراق را از خطر داعش نجات داد، همين نيروهاي مردمي بودند.

خبرگزاری ایسنا: آيت‌‌الله احمد جنتي در جمع كاركنان اين نهاد، ضمن تبريك مناسبت روز مباهله و نزول آيات تطهير و ولايت و اشاره به بركات وافر اين ايام، به ارائه گزارشي از سفر خود به عتبات عاليات پرداخت و اظهار داشت: ما بايد شكرگزار و قدردان وجود اعتاب مقدسه و حرم اهل بيت عليهم‌السلام باشيم چرا كه حضور در اين اماكن مذهبي، موجب تجديد حيات معنوي و زنده شدن ايمان انسان است.

وي افزود: سفر زيارتي، سفر مقدسي است و هيچ كجاي دنيا به مانند اين سرزمين‌هاي مقدس (عراق)، مراكز پيام‌بخش ندارد. اين اماكن موجب انقلاب روحي و صعود انسان را به درجات معنوي فراهم مي‌آورند كه اميدواريم، خداوند توفيق حفظ اين حالات را براي همه زائرين، ميسر كند.

دبير شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به وضعيت رو به بهبود شرايط امنيتي در عراق به دليل نقش نيروهاي مردمي، خاطرنشان كرد: از موارد برجسته و مؤثر در كشور عراق، حضور نيروهاي حشدالشعبي است. خداوند امام راحل و بسيجيان عزيز را با پيغمبر و خاندان پاكش محشور كند كه بسيج مردمي را براي ما و ملت‌هاي مسلمان به يادگار گذاشتند؛ آن چيزي كه عراق را از خطر داعش نجات داد، همين نيروهاي مردمي بودند.

وي، ضمن اشاره به ديدارهاي خود با علما و مراجع عراق، نقش ممتاز مرجعيت آيت‌الله سيستاني در اين كشور و صدور فتواي ايشان در لزوم تشكيل بسيج مردمي در مقابله با داعش را بي‌بديل توصيف كرد و گفت: اگر دعوت ايشان به دفاع از عراق نبود و حركت قومي، مردمي و بسيجي مردم عراق اتفاق نمي‌افتاد، داعشي‌ها به بغداد رسيده بودند و كل اين كشور به اشغال آنها در مي‌آمد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري به ديدار با سيدعمار حكيم به عنوان رئيس ائتلاف ملي عراق و توصيه خود به وي اشاره و تصريح كرد: بين احزاب و گروه‌هاي عراقي تقسيم كار شده است. البته اختلافاتي دارند كه من پيشنهاد كردم در اين صورت به حضرت آيت‌الله سيستاني مراجعه كنند.


دبير شوراي نگهبان در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد: خداوند متعال، به دليل محبت و توجه به پيامبر و خاندان پاك ايشان به عنوان وجه مشترك ملت ايران؛ اين سرزمين را از تفرقه،‌ اختلاف و لغزش حفظ فرمايد و آل سعود، وهابي‌ها و تكفيري‌ها را به دليل ظلم به مردم مسلمان و مظلوم منطقه ريشه‌كن سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج