۳۹۵۲۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

این لیگ به درد تعطیل شدن می‌خورد

باید شرایط و وضع موجود حفظ شود، هر کسی بخواهد این وضعیت را به هم بزند، تفاوتی نمی‌کند چه کسی باشد، به راحتی در این فوتبال تخطئه می‌شود.

ایران ورزشی: باید شرایط و وضع موجود حفظ شود، هر کسی بخواهد این وضعیت را به هم بزند، تفاوتی نمی‌کند چه کسی باشد، به راحتی در این فوتبال تخطئه می‌شود. پیشکسوت فوتبال فقط ظاهر قضیه را می‌بیند و معترض است اما داستان این فوتبال غم انگیزتر از تعطیلی دو سه باره لیگ برتر است، این فوتبال به بحرانی واقعی نزدیک می‌شود که اکنون نیازمند حمایت است، در غیر این صورت فقط به درد تعطیل شدن می‌خورد و بعید نیست این اتفاق خیلی زود رخ دهد. کمی به فکر تغییر وضع موجود باشیم مخصوصاً آنهایی که برای این فوتبال عرق ریختند و زحمت کشیدند!

انتقادهای زیادی به تعطیلات گاه و بیگاه لیگ برتر وجود دارد و بسیاری از ستاره‌های سابق فوتبال و کارشناسان این رشته هم به انتقاد از این تعطیلی‌ها پرداختند و حتی شرایط تیم ملی و بازی‌های پیش رو هم باعث نشده تا این کارشناسان و ستاره‌های فوتبال لب به انتقاد نگشایند و اعلام مواضع نکنند.
به طور حتم اینگونه صریح صحبت کردن و اینگونه انتقاد کردن بسیاری از این افراد به جهت دلسوزی آنها برای فوتبال است و اینکه خون دلهای زیادی خورده شده تا امروز مدعی داشتن لیگ حرفه‌ای باشیم و این تعطیلات به واقع آسیب زیادی به فوتبال وارد خواهد کرد، حتی اگر این تصمیم یعنی تعطیلی گاه و بیگاه لیگ برتر بتواند به صورت مقطعی کمک حال تیم ملی باشد و باعث کسب نتایج بهتر در تیم ملی و حتی حضور در جام جهانی شود اما این انتقادها به درستی صورت می‌گیرد و در دراز مدت این تعطیلی‌ها حتما به فوتبال و لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیب خواهد زد.
از این جهت این انتقادهای صریح و بی پرده ستاره‌هایی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری از کارشناسان که شاید متهم به دشمنی با کی‌روش سرمربی تیم ملی هم شوند، درست و به جا است و باید نگاه خوشبینانه به آنها داشت. این تنها یکی از موضوعات چالشی فوتبال در روزهای اخیر بوده است و باعث نگرانی بسیاری از افراد شده است. این فوتبال و این شرایط لیگ برتر مشکلات فراتر از اینها را دارد که ویران کننده خواهد بود.
اما جای تعجب است که برخی موضوعات واجب‌تر و مناسب‌تر از تعطیلی گاه و بیگاه لیگ برتر در فوتبال وجود دارد که متاسفانه بسیاری از همین افراد چشم به روی آن بسته یا توجهی به آن ندارند.
به طور حتم آنچه سال‌هاست از آن به‌عنوان فساد در فوتبال یاد می‌شود، حقیقتی انکار ناپذیر است و حالا با ورود بی پرده یک مقام رسمی به این موضوع و اعلام مواضع صریح و آشکار در این باره این انتظار وجود دارد افرادی که حقیقتاً دلسوز و نگران فوتبال هستند و به تعطیلی‌های مقطعی به خاطر تیم ملی اینگونه آشکارا و بی پرده انتقاد می‌کنند و مسوولان فوتبال را به مسلخ می‌کشند، نگران بحران واقعی باشند که در فوتبال ریشه چند ساله دارد و فوتبال را آلوده کرده است. اینکه قرارداد بازیکنی به یکباره و بدون هیچ دلیلی ده برابر شود و یک مقام رسمی به آن معترض گردد، موضوعی است که بیشتر و جلوتر از هر موضوع دیگری فوتبال را به تعطیلی خواهد کشاند، چیزی که خیلی از آن دور نیستیم چرا که رییس فدراسیون فوتبال بدون هیچ پرده‌ای اعلام می‌کند، تمام باشگاه‌ها بدهکار هستند و این بدهکاری‌ها در سایه همین فسادها به وجود آمدند و فوتبال را به زانو در خواهند آورد.
آنقدر اوضاع مالی در فوتبال غیرشفاف و تاریک است که بالاترین مقام رسمی در این ورزش هم قادر نیست حتی حرفی در باره آن بزند و انتقاد کوچکی به آن داشته باشد. فوتبالیست‌ها از ندادن پول قراردادشان شاکی هستند و مالیات پولی را می‌پردازند که هرگز دریافت نکردند، مدیران به مبلغ قراردادها معترض هستند و سلسله وار و بدون هیچ شفافیت مالی می‌آیند و می‌روند، با بدهکاری باشگاه‌ها را تحویل می‌گیرند و با بدهکاری بیشتر و خیلی زود، تحویل فرد دیگری می‌دهند، نیمکت تیم‌ها آنقدر متزلزل است که رکورد تعویض مربی را در آسیا در اختیار داریم و خنده تمسخرآمیزی که سال‌ها پیش به برخی باشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس تحویل می‌دادیم، امروز بر لبانمان ماسیده و هیچ مربی خارجی یا وطنی تضمینی برای حتی حضور یکساله در تیمش ندارد تا بتواند کار اساسی و علمی انجام دهد.

با این اوصاف این لیگ و این فوتبال به درد تعطیل شدن می‌خورد، چرا که برای هر حرف حقی که در آن زده می‌ شود و تفاوتی نمی‌کند که گوینده چه شخصی باشد، یک اتهامی در پی آن خواهید شنید، وزیر به قراردادهای نجومی معترض است و متهم به رنگی بودن می‌شود، ستاره‌های فوتبال که به طور حتم نگران از دست رفتن فوتبال هستند، متهم به دشمنی و عناد با یک فرد دیگر می‌شوند و در این بین، افراد حاضر در فوتبال فقط به حفظ شرایط موجود و جایگاه فکر می‌کنند و بی توجه به همه این گفته‌ها و انتقادها راه کج را پیش می‌روند، اصلا هم تفاوتی نمی‌کند که منتقد چه کسی باشد، یکی متهم به رنگی بودن می‌شود، یکی به دشمنی و دیگری را تمام شده در فوتبال می‌نامند تا وضع موجود حفظ شود اما قطعاً این شرایط خیلی زودتر از آنچه بفهمیم چه اتفاقی رخ داده است، فوتبال و لیگ را به تعطیلی خواهد کشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج