۳۹۵۲۴۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

پرش از دره رودخانه مار با سرعت ۶۹۳ کیلومتر بر ساعت

بدلکاران بسیار زیادی هستند که با انجام کارهای بسیار خطرناک، این روزها شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. اخیرا نیز یکی از این افراد در اقدامی جذاب و البته بسیار خطرناک، به رویای کودکی خود دست پیدا کرده است. هفته گذشته ما شاهد پرش ادی براون از دره رودخانه مار به کمک یک موشک بخار بودیم، وسیله‌ای که با شتاب فوق‌العاده بالایی که داشت، در مدت زمان ۳ تا ۴ ثانیه، ادی را به سرعت باورنکردنی ۶۹۳ کیلومتر بر ساعت (۴۳۰ مایل بر ساعت) رسانید!

وب سایت گجت نیوز: بدلکاران بسیار زیادی هستند که با انجام کارهای بسیار خطرناک، این روزها شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. اخیرا نیز یکی از این افراد در اقدامی جذاب و البته بسیار خطرناک، به رویای کودکی خود دست پیدا کرده است. هفته گذشته ما شاهد پرش ادی براون از دره رودخانه مار به کمک یک موشک بخار بودیم، وسیله‌ای که با شتاب فوق‌العاده بالایی که داشت، در مدت زمان ۳ تا ۴ ثانیه، ادی را به سرعت باورنکردنی ۶۹۳ کیلومتر بر ساعت (۴۳۰ مایل بر ساعت) رسانید!

زمانی که شما بخواهید یک کار بسیار سخت را انجام دهید، لزوما نباید از افراد کله‌شق استفاده کنید چرا که بدلکاران می‌توانند با برنامه‌ای از پیش تعیین شده، آن کار را به شکل بسیار بهتری انجام دهند. هر چند، در سال ۱۹۷۴، موتورسوار و بدلکار مشهور، Evel Knievel، قصد پرش از دره رودخانه ماه را به کمک موشک بخار داشت، اما عدم برنامه‌ریزی صحیح، نبود بودجه مناسب برای ساخت محل پرش و همچنین انجام ندادن تست‌های مشابه پیش از انجام کار، باعث موفقیت آمیز نبودن آن شد. ولی در رابطه با کاری که ادی براون انجام داده، تیمی خِبره از بدلکاران، مهندسین و طراحان صحنه هالیوود، در کنار او حضور داشته و استفاده از سیستم چتر نجات بالستیک و محل پرتاب مخروطی‌شکل، نهایتا باعث انجام این پرش تاریخی شدند.
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت

در مورد این پرش نیز ادی براون اعلام کرده که هزینه انجام آن تأمین نشد، در نتیجه ۱.۵ میلیون دلاری که برای پرش از دره رودخانه ماه نیاز بوده، تماما توسط براون پرداخت شده است.

بهتر است در مورد موشک بخاری که توسط مهندس پروژه، Scott Truax طراحی شده است نیز صحبت کنیم. اینطور که Traux اعلام کرده، این موشک بخار برای پرتاب شدن، از مخزن آب گرمی با دمای بیش از ۴۵۰ درجه سلسیوس و همچنین فشار ۶۰۰۰ پوند بر اینچ مربعی بخار، استفاده کرده است. نتیجه چنین موتور قدرتمندی نیز دستیابی این موشک به سرعت ۶۹۳ کیلومتر بر ساعت ظرف مدت زمان ۴ ثانیه بوده است.

شاید بتوانیم یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های پرش Evel Knievel و Eddie Braun را فاصله‌ای که این موشک پس از پرتاب با زمین داشت، در نظر بگیریم. ۴۰ سال پیش و زمانی که Evel به آسمان رسید، تنها ۱۳۰ فوت با زمین فاصله داشت، اما فاصله‌ی ۲۲۰۰ فوتی ادی براون، می‌توانست فرود ایمن او به کمک چتر نجات را تضمین کند. احتمالا برایتان جالب باشد اگر بگوییم که یکی از دستیاران این طرح اعلام کرد که Knievel یک کله‌شق بود، اما ادی براون، یک بدلکار است!

شاید پرش ادی براون از دره رودخانه مار از نظر بسیاری از افراد، کاری خطرناک و بی‌نتیجه باشد، اما این بدلکار آمریکایی حالا به رویای خود رسیده است. باید اشاره کنیم که انجام این پرش، باعث ثبت رکورد گینس هم شده است!
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
پرش از دره رودخانه مار با سرعت 693 کیلومتر بر ساعت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج