۳۹۵۳۴۱
۳ نظر
۵۱۰۲
۳ نظر
۵۱۰۲
پ

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

کمپانی مرسیدس بنز علاوه بر فعالیت در زمینه خودروهای سواری، در غیاب رقیب دیرینه خود به تولید خودروهای تجاری نیز مشغول است.

وب سایت دیجیاتو - سعید علیپور: کمپانی مرسیدس بنز علاوه بر فعالیت در زمینه خودروهای سواری، در غیاب رقیب دیرینه خود به تولید خودروهای تجاری نیز مشغول است. به تازگی این شرکت تمرکز بیشتری بر روی این بخش نشان داده و ایده های آینده نگرانه ای خود را در قالب کانسپت هایی مدرن نشان داده است.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

آخرین نمونه از تلاش های این کمپانی پیشگام در در کامیون کانسپت Urban eTruck نمود پیدا کرده است. این کامیون سبز که با هدف حمل کالا در محیط های شهری توسعه یافته، به جای موتورهای دیزلی رایج به پیشرانه الکتریکی مجهز شده که هیچ آلایندگی از خود بر جای نمی گذارد.

پیشرانه این کامیون شهری شامل دو موتور برقی می شود که در مجاورت محور چرخ ها قرار دارند. قدرت خروجی این موتورها در مجموع ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن ۷۳۸ پاوند فیت (۱۰۰۰ نیوتن متر) اعلام شده که برخلاف موتورهای دیزلی در هر لحظه در اختیار راننده قرار می گیرد.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

تامین انرژی مورد نیاز این موتورها بر عهده سه باتری ماژولی لیتیوم-یون با ظرفیت ۲۱۲ kWh گذاشته شده است. با این باتری ها کامیون الکتریکی مرسیدس می تواند با یک بار شارژ مسافت ۲۰۰ کیلومتری را طی کند که البته در مقایسه با خودروهای سواری برقی میزان چشمگیری نیست.

نکته جالب اینکه به دلیل ماژولی بودن ساختار باتری ها، خریداران می توانند کامیون خود را بسته به مسافت قابل پیمایش خود با باتری های حجیم تر یا با ظرفیت کمتر سفارش دهند.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

همانطور که از یک مرسیدس انتظار می رود، در داخل کابین این کامیون جدید طراحان بر روی تکنولوژی های مدرن تمرکز کرده اند. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مرکزی تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده گذاشته و با نمایش نقشه سه بعدی او را در پیدا کردن مقصد یاری می کند.

در این بین یک تبلت اختصاصی نیز در نظر گرفته شده که راننده می تواند از طریق آن تنظیمات مختلف را بر روی خودروی خود اعمال کرده و یا مسیر پیش رو را چک کند.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

اما جالب ترین نکته در مورد این کانسپت اینکه از محمد حسین امینی یکتا به عنوان طراح آن یاد می شود؛ هموطن با استعداد و توانمندی که چندی پیش نام وی با کانسپت ویژن ون (Vision Van) بر سر زبان ها افتاده بود.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

این کانسپت نیز با هدف انقلاب در حمل و تحویل کالا در محیط های شهری طراحی شده که نشان از تحقیقات و سرمایه گذاری مرسیدس بنز در این حوزه دارد.

یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز

در تلاش هستیم که اطلاعات موثقی از آقای امینی یکتا گردآوری کرده و در مقاله ای جداگانه به بیوگرافی و معرفی ایشان بپردازیم.
یک ایرانی، طراح کامیون برقی مرسدس بنز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • salar

      زنده باشه این هموطن ک باعث غروره

    • بدون نام

      هموطن خسته نباشی،،واقعا خدا قوتت بده،،روسفیدمون کردی آقای یکتا

    • سعید

      متاسفانه اینجور افراد به علت بیتوجهی وبها ندادن مسعولین به آنها ازکشور میرن ودرخدمت کشورهای دیگر هستن چون براشون احترام قاعل میشن.مثل مهندس آرین که سال 82ماشین برقی ساخت ولی این‌قدر اذیتش کردن حتی شرکتش مصادره کردن واجازه ساخت بهش ندادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج