۳۹۵۴۵۱
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

احمدی نژاد چه خواهد کرد؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: با توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم شرکت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ این سوال در اذهان ایجاد شده است که آینده احمدی نژاد چه خواهد شد؟ آیا احمدی نژاد به راحتی صحنه سیاسی کشور را ترک خواهد کرد و گوشه نشین می‌شود؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: با توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم شرکت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ این سوال در اذهان ایجاد شده است که آینده احمدی نژاد چه خواهد شد؟ آیا احمدی نژاد به راحتی صحنه سیاسی کشور را ترک خواهد کرد و گوشه نشین می‌شود؟

آنهایی که او را می‌شناسند می‌دانند که رییس جمهور سابق ایران با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به همین آسانی صحنه سیاسی کشور را ترک نمی‌کند و بازی را به هاشمی، روحانی، اصلاح طلبان و اصول‌گرایان واگذار نخواهد کرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته تحلیل‌های گوناگونی در مورد آینده او منتشر شد. از بازگشت احمدی نژاد به شهرداری تهران تا پذیرفتن معاون اولی یکی از نامزدهای انتخابات از پیش بینی‌هایی است که در مورد رییس دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

تحلیل دیگری که می‌شود به آن اشاره کرد و در این نوشتار به آن می‌پردازیم این معناست که احمدی نژاد حالا که نمی‌تواند خودش در انتخابات شرکت کند، فرد دیگری را به نمایندگی خود وارد کارزار انتخابات کند.

احمدی نژاد می‌تواند از مدل هاشمی استفاده کند. هاشمی وقتی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد تلاش کرد تا در قامت حامی "حسن روحانی" وارد صحنه شود. هاشمی در حالی که می‌خواست نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشد تبدیل به رییس جمهور ساز شد. آیت‌الله در مجلس دهم نیز این نقش را تکرار کرد. در کنار هاشمی رییس دولت اصلاحات نیز در سال ۸۸ و ۹۲ این استراتژی را دنبال کرد.

احمدی نژاد هم حالا که می‌بیند نمی‌تواند بازیگر انتخابات ریاست جمهوری باشد می‌خواهد کارگردانی آن را به عهده بگیرد. به نظر می‌رسد احمدی نژاد از امروز تا زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد تا نامزدی شبیه به خود را از نظر سیاسی و اجتماعی راهی کارزار انتخابات ریاست جمهوری کند.

احمدی نژاد در این میان اما یک مشکل بزرگ دارد. هاشمی و رئیس دولت اصلاحات وقتی تصمیم گرفتند رییس جمهور ساز شوند افرادی را انتخاب کردند که شناخته شده بودند و هرکدام در قامت یک رییس دولت بودند و حتی سابقه حضور در بالاترین مقام‌های اجرایی کشور را داشتند اما احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری و بعد از آن نتوانست جریان و فردی را تربیت کند که بتواند بار را از دوش جریان احمدی نژاد بردارد.

احمدی نژادی‌ها که به جریان "سوم تیر" معروف هستند، نتوانستند برای گفتمان خود جریان سازی کنند. احمدی نژاد امروز تنها ترین و شناخته شده ترین نماینده این جریان در جامعه است.

یکی دیگر از مشکلات احمدی نژاد این است که او به واسطه مدیریتش در دولت‌های نهم و دهم بسیاری از وزرا و معاونین خود را تبدیل به رقیب کرد. امروز جدی ترین مخالفان احمدی نژاد کسانی هستند که با او کار کرده‌اند. پورمحمدی، متکی، دانش جعفری، صفار هرندی، مصلحی و بسیاری دیگر از جدی ترین منتقدان رییس جمهور سابق ایران هستند.

به نظر می‌رسد که نامزد احتمالی مورد حمایت احمدی نژاد از حلقه فعلی نزدیک به اوست یا نامزد اصول‌گرایی مانند ضرغامی که از نظر فکری به احمدی نژاد نزدیک باشد. باید دید که رییس جمهور سابق ایران چه زمانی از استراتژی‌های رونمایی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      اینقدرایشان رابزرگ نکنید یک اشتیاه رادوبارنبایدتکرارکرد اگردوره اینده انتخابات یکنفرنامزدمستقل جداازدوطیف مطرح باشدحتمااورای می اوردچون اینهاهردونوعشان امتحان پس داده ومردودشده اند

    • بدون نام

      بابگم بگمهاش به مقصودش میرسه

    • هرکس به فکرمستضعفان باشدخوب است

      هرکس به فکر نیازمندان باشد خوب است

    • ناشناس

      ملت دیگه همه چی رو از فساد و باند بازی و اختلاس های نجومی را میدونن و احتیاجی به بگم بگم های افرادی مثل ایشون نیست....

    • بدون نام

      باید محاکمه شود

    • محمد

      همچین بدم نبود

    • بدون نام

      بر هر کسی که ارامش و اسایش مردم و به خاطر به قدرت و ثروت رسیدن به هم بزنه. چرا نمیشه به نظرات منفی و مثبت داد?????????????

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج