۳۹۵۴۶۲
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

چه کسانی با حذف احمدی‌نژاد به کما می‌روند؟

محمدرضا باهنر می‌گوید احمدی‌نژاد یکی از گزینه‌های قوی ریاست جمهوری آنها بوده است که «به دلایل متنوع از ورود به انتخابات منع شده است.» وی در ادامه نیز گفته است، قرار بوده این خبر رسانه‌ای نشود. وی به هواداران احمدی‌‌نژاد توصیه کرده است که نیازی نیست به اغما و کما بروند. هوادارانی که شخص باهنر نیز نیز تا همین چندی پیش در میان آنان قرار داشت.

فرارو: محمدرضا باهنر می‌گوید احمدی‌نژاد یکی از گزینه‌های قوی ریاست جمهوری آنها بوده است که «به دلایل متنوع از ورود به انتخابات منع شده است.» وی در ادامه نیز گفته است، قرار بوده این خبر رسانه‌ای نشود. وی به هواداران احمدی‌‌نژاد توصیه کرده است که نیازی نیست به اغما و کما بروند. هوادارانی که شخص باهنر نیز نیز تا همین چندی پیش در میان آنان قرار داشت.

باهنر در همین باره می‌گوید: «ما از نظر سیاست راهبردی توصیه می‌کنیم نه مخالفین احمدی نژاد از منع شدن وی اظهار شعف کنند و نه دوستان وی خیلی دمغ شوند و در حالت کما و اغما بروند. سعی کنید عکس العمل‌هایتان در رسانه‌ها عکس‌العملی معتدل باشد یعنی هم شادی و شعف زیاد هزینه‌ای را برای آینده دارد و هم افسرده شدن به نفع مصالح نظام نیست.»

چرا باهنر می‌گوید نباید این ماجرا خبری می‌شد؟

گویا این جریان به دنبال آن بوده است تا با به تاخیر انداختن خبر منع محمود احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات ریاست جمهوری فرصتی برای بازسازی و احیاء از دست رفتن این گزینه «جدی» انتخابات ریاست جمهوری را برای خود فراهم آورند و خود را سامان دهند یا شاید هم بر روی مبارزه نیابتی احمدی‌نژاد حساب باز کرده بودند که آن هم با انتشار زودهنگام این خبر نقش بر آب شد. محمدرضا باهنر در همین باره می‌گوید: «احمدی‌نژاد از مظنه‌های قوی ریاست‌جمهوری بود.تمام تلاش خود را می‌کنیم که اصولگرایان به اجماع و جمع بندی برسند.»

اما با تایید این خبر توسط محمدرضا باهنر، علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی نژاد واکنش نشان داد و گفت: «مگر آقای باهنر مسئول نشر مطالب مربوط به مقام معظم رهبری است؟ این سوال برای ما هم وجود دارد که مطالب مربوط به رهبر انقلاب چطور از مجاری دیگری منتشر می‌شود. اگر مطلبی به رهبری نسبت داده شده، دفتر ایشان اگر لازم بدانند توضیحاتی می‌دهند. اشخاص دیگر نباید در این زمینه اظهار نظر کنند و من هم نباید اظهار نظری داشته باشم.»

محمدعلی رامین هم اما در واکنش به این خبر می‌گوید: «امام خامنه‌اي معمولادر مورد حضور يا عدم حضور افراد در انتخابات نظر نمي‌دهند تا اشخاص خودشان مستقلا تصميم بگيرند و فضاي آزاد انتخاباتي حفظ بشود مگر در مواردي كه ضرورت داشته و خطراتي براي مملكت مترتب باشد كه در آن صورت با فرض استمزاج شخص، امام هم نظر خودشان را از باب تذكر و ارشاد مطرح مي كنند كه گاهي پذيرفته مي‌شود و گاهي هم نه!»

ابوالقاسم رئوفیان ماجرای واکنش نزدیکان احمدی نژاد به فضای رسانه‌ای را یک پروژه دانست و افزود: «برخی پروژه ای را طراحی و رسانه ای کردند تا بازخورد آن را بگیرند، با این تصور که آنها فکر می کردند ممکن است از دفتر رهبر معظم انقلاب تکذیبه ای منتشر شود و آنان بهره برداری سیاسی کنند.»

عبدالرضا داوری یکی دیگر از نزدیکان هم این خبر را شایعه دانست و گفت:‌ «مگر آقای باهنر سخنگوی مقام معظم رهبری هستند؟ مسأله روشن است. جریانی می‌خواست یک علمیات روانی ایجاد کند. اطلاع‌رسانی دیدارهای مقام معظم رهبری به عهده ما نیست.آقایان شایعه‌پردازی و شایعه‌پراکنی درباره مقام معظم رهبری نکنند؛ چون جایگاه ایشان نقطه اتکاء همه آحاد ملت و حساس است و نباید از جایگاه ایشان در رقابت‌ها و حذف رقبایمان سوءاستفاده کنیم.»

اما در عین حال که انتشار این خبر برای جریان اصولگرا بهت‌آور بود ولی ناگفته نماند منبعی که آن را منتشر کرده بود از نزدیکان احمدی‌نژاد و به دنبال آن یک پایگاه باسابقه خبری اصولگرا بود. رفتاری که نشان می‌دهد احمدی‌نژاد محل اختلاف و مجادله اصولگرایان بوده است.

ماجرا زمانی برای بخش اعظمی از اصولگرایان تمام شده تلقی شد که صبح امروز رهبرانقلاب در درس خارج فقه به این موضوع پرداخته و به طور صریح درباره آن سخن گفتند و افزودند: «یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم.»

ایشان سپس در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کردند: «ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.»

با کنار رفتن احمدی‌نژاد اصولگرایان به وفاق خواهند رسید؟

در چنین شرایطی است که باهنر ابراز امیدواری کرده است که این جبهه بتواند به کاندیدایی واحد دست یابد. کاندیدایی واحد که گویا با انتشار این خبر باید تلاش بیشتری برای دستیابی به آن انجام شود. چرا که تا پیش از این به نظر می‌رسد جبهه پایداری با معرفی احمدی‌نژاد بحث روی نامزد واحد جریان اصولگرا نداشته باشد اما با کنار گذاشته شدن احمدی‌نژاد دیگر اجماعی میان اصولگرایان شکل نخواهد گرفت و در بهترین حالت تعدد نامزدهای آنان همانند انتخابات ۹۲ تکرار خواهد شد.

محمد‌علی رامین معتقد است «عدم حضور احمدي نژاد در عرصه انتخابات خللي در اتحاد نيروهاي انقلابي نخواهد داشت.» این ایده را میرتاج‌الدینی نیز بر زبان آورده است. وی معتقد است با کنار رفتن احمدی‌نژاد رقبای جدی‌تری در مقابل روحانی به صحنه خواهند آمد.

در همین رابطه میرتاج الدینی نیز باور دارد که کنار رفتن احمدی‌نژاد موجب وحدت اصولگریان خواهد شد و به نفع آنها تمام شده است. وی در همین رابطه می‌گوید: «فکر می‌کنم این اتفاق به نفع جریان اصولگرا تمام شد چون آقای احمدی‌نژاد مورد اختلاف در میان جریان اصولگرا بود و هیچ وقت اصولگرایان روی نام آقای‌احمدی نژاد به وحدت نمی رسیدند. در واقع یکی از مواردی بود که موجب اختلاف در جریان اصولگرا می‌شد و حالا این مسئله حل شده است.»

معاون پارلمانی احمدی‌نژاد اضافه می‌کند: «معتقدم الان زمینه و فضا برای وحدت میان اصولگرایان بیشتر است و چون آرای آقای روحانی ۵۰ درصد آرای جامعه در سال ۹۲ بود با توجه به اینکه نتوانست شعارهایش را در طول دوره چهار سال ریاست جمهوری اش عملیاتی کند، رأی آقای روحانی شکننده است پس جریان اصولگرا باید با امید بیشتری به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نگاه کنند. اعتقاد دارم نه تنها آقای روحانی بی رقیب نشده است بلکه باید منتظر رقیب جدی باشد.»

آیا اصولگرایان احمدی‌نژاد را کنار خواهند گذاشت؟

با همه این اوصاف حمیدرضا جلایی‌پور معتقد است اصولگرایان با وجود مسائل این روزها هم احمدی‌نژاد را کنار نخواهند گذاشت. این جامعه‌شناس سیاسی معتقد است اصولگرایان احمد‌ی‌نژاد را حذف نخواهند کرد. وی در همین رابطه می‌گوید: «حذف نگوييد بلكه واژه كنترل احمدي‌نژاد بهتر است. حتي ممكن است آقاي ضرغامي از نام احمدي‌نژاد براي تبليغات انتخاباتي كانديداتوري احتمالي خود استفاده كند. او را حذف نمي‌كنند بلكه اداره‌اش مي‌كنند. يك ويژگي احمدي‌نژاد اين است كه اتفاقا ارزش گرا نيست و نيروي اراده بخش‌هاي ذي نفوذ قدرتمند را خوب درك مي‌كند و انعطاف نشان مي‌دهد.»

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس اما در این باره می‌گوید: «ما دیگر هیچ بحثی در مورد حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهیم داشت.» عبدالرضا داوری عضو شورای مرکزی هواداران احمدی نژاد می‌گوید: «ما به لحاظ اعتقادی و سیاسی بر این باور هستیم که نظرات رهبری که توسط ایشان اعلام می‌شود قطعا حجت است.» و مهدی فضائلی نیز معتقد است: « صحبت های امروز رهبر انقلاب تایید خبر مخالفت ایشان با حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات بود که به تمام بحث‌ها پیرامون درست یا غلط بودن این مسئله پایان داد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با نیامدنش مردم جان می گیر ند

    • بدون نام

      چقدر خوب انسانها به جای مردم حرف نزنند تا زمانی که مردم آنان وکیل خود قرار دهند،

    • بدون نام

      مگر ریس جمهور نباید در تمام مراحل ودر قرار گرفتن وضعیت کشور اگاهی کامل باشد ریاست پرسه عظیمی است و چالشهای زیادی دارد در زمان احمدی نژاد ایشان انقدر که به بفکر ایرانگردی وجهان گردی بودند بفکر رفع مشکلات مردم نبود فقط وعده و .... تمام اوج فقر نداری گرانی قرار گرفتن در لیست سیاه پولشوی ویا گمشدن ان دکلها یا سخنرانی بی سر وته اوردن وزیرانی چون رحیم مشای ایشان تکرار بگم بگم ورد زبانشان بود چرا اگر خلافی بود رو نکرد مگر خیابان پاستور مرکز خلافت ایشان نبود پس چرا وقتی که من یکی از همین مردم ایران بودم کسی انجا نبود تا به داد امثال ما برسد بلکه برخوردی کردند که تا یک هفته به خودم ناسزا گفتم که چرا رفتم امثال این دردها بسیار است ما داریم تبدیل میشوم به اوگاندا سومالی این دوران بود دوران طلایی احمدی نژاد

    • حمید گیلان

      با سلام آنقدر این حزبها را بزرگ نکنید مردم از صمیم قلب به کاندیدی علاقه مندمیشوند به او رای میدهند ومعمولا نظرات مردم به هم نزدیک هست در همه دوره ها مردم با پیروی ازقانون سر صندوق رای حرف اول وآخر میزنند این حزبها هم آخر کار بنام خود تمام میکنندوسهم خواهی میکنند این نیست که آقای احمدی نژاد رای آورد همه اصولگرا بودند یا آقای روحانی رای آورد همه اصلاح طلبان به ایشان رای دادند

    • بیچاره اواره

      حالا تازه به پیش بینی رفسنجانی رسیدیم. چقدر سیاستمداره.

    • بدون نام

      ول کنید بابا مملکت و دو دسته نکنید. ... شماها که شکماتون سیره و دنبال بازی هستید. بابا همه مسلمونیم. خدا و پیامبر و امامامون و هدفامون یکیه. پس اب به اسیاب دشمن نکنید. نکنید. بترسید از عذاب الهی. الهم عجل لولیک الفرج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج