۳۹۵۹۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فرق میان کمدین و شیرین‌ کار!

بهنام تشکر؛ بازیگر تئاتر و تلویزیون در روزنامه آرمان نوشت: مخاطبان سینما،تئاتر و تلویزیون همواره از سریال‌های طنز استقبال می‌کنند و ژانر طنز را دوست دارند.اساسا فروش فیلم‌های کمدی سینمای ما خودش بهترین دلیل برای اثبات این ادعاست.

بهنام تشکر؛ بازیگر تئاتر و تلویزیون در روزنامه آرمان نوشت: مخاطبان سینما،تئاتر و تلویزیون همواره از سریال‌های طنز استقبال می‌کنند و ژانر طنز را دوست دارند.اساسا فروش فیلم‌های کمدی سینمای ما خودش بهترین دلیل برای اثبات این ادعاست.

اما فعالیت در حوزه طنز کار بسیار دشواری است و بنده هرگز این آمادگی را نداشتم که در این حوزه بمانم ولی به هرحال حضور در این سریال‌ها باعث شده که مردم مرا در قالب یک کمدین ببینند و قبول کنند. برای موفقیت یک اثر کمدی، علاوه بر متن و کارگردانی، به یک کمدین حرفه‌ای که رگ خواب مخاطب در دستانش قرار دارد، نیازمندیم.کمدین ابتدا باید به متنی که به او سپرده شده، وفادار بماند و در عین حال به آن مسلط باشد. در یک اثر طنز تنها یک فرد نمی‌تواند تمام بار کمدی بودن داستان را به دوش بکشد.

برای این‌که ما واقعا یک طنز قابل قبول ارائه کنیم باید تیمی قوی داشته باشیم تا کارها درست پیش بروند. تعامل با کارگردان، همراهی و هماهنگی با بازیگران مقابل، فیلمنامه قوی، همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم یک اثر خوب طنز را آماده نمایش کنیم.

اگر هرکدام از این موارد رعایت نشود، طنز به سمتی خواهد رفت که مردم آن را جِلف می‌نامند و آنچه جلوی دوربین یا روی صحنه می‌رود در حد لودگی خود را نشان می‌دهد. مردم به دلیل رشد تکنولوژی و آثار تولیدی دیگر فرق میان طنز و‌ جلف‌بازی را می‌دانند. بازیگری که از جلف‌بازی‌هایش امرار معاش می‌کند بازیگر نیست بلکه شیرین‌کار است.

نمی‌دانم چرا یک بازیگر فکر می‌کند اگر با پیژامه سر سفره غذا بنشیند و دهانش را پر از لقمه کند و با دهان پر حرف بزند و غذا از دهانش بیرون بزند طنازی کرده است و توانسته مردم را بخنداند. همین اداها سطح سلیقه عمومی افراد جامعه را پایین می‌آورد و برای بچه‌ها هم بدآموزی دارد، هرچند امروز دیگر کسی به این نوع کارها نمی‌خندد و مردم از کمدی و طنز توقعات بیشتری دارند.

بنابراین اگر می‌خواهیم کار کمدی فاخر و طنز واقعی تولید کنیم باید روی متن‌هایی که می‌نویسیم بیشتر کار کنیم، باید تیم تولید هدف خود را مشخص کنند و تصمیم به خنداندن مردم بدون قصه و پیام نداشته باشند. در این صورت ما می‌توانیم شاهد تولید آثار بهتر و بیشتری از نظر کمی و کیفی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج