جاباما
۳۹۶۰۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ورود طرح آزمایشی رجیستر گوشی به مرحله‌ نهایی

فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص طرح رجیستری (ثبت گوشی) به این موضوع اشاره کرد که این طرح در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و به‌زودی وارد مراحله‌ی نهایی خواهد شد.

وب سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص طرح رجیستری (ثبت گوشی) به این موضوع اشاره کرد که این طرح در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و به‌زودی وارد مراحله‌ی نهایی خواهد شد. او گفت:" با این که، هنوز نتایج طرح کامل نشده است اما نتایج اولیه حاکی است، با انجام یک سری فرایندهای تکمیلی این طرح قابل اجرا است."

ورود طرح آزمایشی رجیستر گوشی به مرحله‌ نهایی

جوشقانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون این موضوع و با اشاره به حساسیت وزیر ارتباطات درباره‌ی طرح رجیستری گفت:" با توجه به تاثیر این طرح بر تک تک مردم، مسوولان تاکید ویژه دارند که اجرای این طرح موجب آزار هموطنان نشود، از این رو، جهت تکمیل و انجام کار کارشناسی بیشتر، پیشنهاد اجرای طرح پایلوت را ارایه کردیم. جمع بندی این مرحله، در حضور تمامی دستگاه های دخیل از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌وزارت صنعت، معدن و تجارت، و گمرک ارایه خواهد شد."

فلاح جوشقانی در ادامه گفت که بخش مهم این طرح رصد گوشی در بازار خواهد بود. وی گفت:" باید با کنترل مبادی ورودی رصد کامل گوشی در بازار از مرحله ورود تا مرحله ای که به دست مردم می رسد،

صورت گیرد. در این راستا، حضور نمایندگی فروش و پشتیبانی بعد از فروش گوشی ها در کشور هم امری طبیعی است که در صورت اجرای تمام این فرایندها، اگر هر گوشی به هر دلیلی از فرایندهای مدیریتی، کنترلی عبور کرد را اجازه فعالیت در شبکه و سرویس گیری را نداد."

ورود طرح آزمایشی رجیستر گوشی به مرحله‌ نهایی
فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تجربه‌ی ناموفق طرح رجیستر کردن گوشی در سال ۸۵ اشاره کرد و گفت:" در سال ۸۵ تجربه‌ی مثبتی از این کار نداشتیم و تنها عملیات روی شماره سریال گوشی‌ها صورت می‌گرفت که نه تنها از ورود گوشی‌های قاچاق جلوگیری نشد، بلکه به علت کپی شدن دیگر نمی‌شد گوشی‌های دزدی را در شبکه شناسایی کرد."

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت:" در طرح جدید از دو نوع شماره استفاده خواهد شد که باعث می‌شود هر گوشی یک شماره‌ی منحصر به‌فرد داشته باشد و امکان کنترل را هم بیشتر می‌کند."

البته فلاح جوشقانی به این موضوع هم اشاره کرد که اجرا کردن این طرح نیاز به بستر سازی و زمینه‌سازی گسترده و پیچیده به خصوص در حوزه‌ی IT اپراتورها دارد. لازم به ذکر است که طرح رجیستری موجب جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق و ارایه‌ی خدمات پس از فروش بهتر به مشتریان می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج