۳۹۶۱۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رکوردشکنی چینی ها در سفرهای خارجی

تازه ترین آمارها سازمان ملی گردشگری چین نشان می دهد که شمار چینی های گردشگری که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند در حال افزایش است و تا پنج سال دیگر به ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین آمارها سازمان ملی گردشگری چین نشان می دهد که شمار چینی های گردشگری که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند در حال افزایش است و تا پنج سال دیگر به ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

سازمان جهانگردی چین روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۵۹ میلیون چینی به کشورهای دیگر سفر کرده اند و این روند همچنان در حال افزایش است.

انتشار این آمار در حالی است که گردشگران چینی تنها در سه سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار در سفرهای خارجی خود خرج کرده اند که این رقم با حجم کل اقتصاد یونان برابری می کند.

یکی از دلایل افزایش این سفرها تسهیل در صدور روادید برای اتباع چین و افزایش درآمد مردم این کشور در زیر سایه سیاست اصلاحات و درهای باز است.

به باور کارشناسان اقتصادی، رشد سریع قشر متوسط چین از دیگر عوامل این موضوع است، جمعیتی که روز به روز ثروتشان افزوده می شود و فرصت این را پیدا کرده اند تا چیزهای تازه و هیجان انگیز از جمله سفرهای خارجی را تجربه کنند.

رونق سفرهای خارجی میان چینی های پولدار نه تنها باعث می شود خودشان از سفر لذت ببرند، بلکه به تولید ناخالص ملی چندین کشور از جمله همسایه های چین هم کمک زیادی کرده است.

سال گذشته میلادی چین بیشترین گردشگران دنیا را به خارج از کشور فرستاد و شمار چینی های گردشگر در کشورهای دیگر به ۱۲۰ میلیون نفر رسید که ۱۱ میلیون نفر بیش از سال ۲۰۱۴ میلادی بود.

شمار گردشگران چینی که اکنون به خارج سفر می کنند در مقایسه با یک سال قبل نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته و در مقایسه با سال ۱۹۹۸ میلادی ۱۳ برابر شده است.

سازمان ملی گردشگری چین همچنین در گزارش خود از تقویت بازار داخلی گردشگری نیز خبر داده و آورده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی چهار میلیارد سفر در داخل چین انجام گرفته و ارزش سفرهای داخلی مردم این کشور به ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد که فقط در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) هشت میلیون چینی برای گردش به تایلند رفتند؛ گردشگرانی که حضور آنان برای اقتصاد تایلند یک نعمت بود و ۳.۵ درصد تولید ناخالص ملی تایلندی ها در این سال را شامل شد.

سود اقتصادی تایلند از گردشگران چینی به ویژه زمانی بیشتر شد که گردشگری روسیه در نتیجه کاهش ارزش روبل به شدت کم شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج