جاباما
۳۹۶۱۵۹
۳۵ نظر
۵۰۰۵
۳۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دستور قطع یارانه افراد پردرآمد صادر شد

هیأت دولت آیین‌نامه حذف یارانه نقدی خانوارهای با درآمد سالانه ۳۵میلیون تومان را برای اجرا به وزارت تعاون ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه رقم ۳۵میلیون تومان شامل خانوارهای ۴نفره به پایین است و برای خانوارهای بالاتر این رقم افزایش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: هیأت دولت آیین‌نامه حذف یارانه نقدی خانوارهای با درآمد سالانه ۳۵میلیون تومان را برای اجرا به وزارت تعاون ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه رقم ۳۵میلیون تومان شامل خانوارهای ۴نفره به پایین است و برای خانوارهای بالاتر این رقم افزایش می‌یابد.

هیأت وزیران در جلسه‌های ۱۳۹۵/۵/۳۱، ۱۳۹۵/۶/۳ و ۱۳۹۵/۶/۲۸ به‌پیشنهاد شماره ۶۴۶۸۱۳ مورخ ۱۳۹۵/۵/۱۰ سازمان برنامه و بودجه کشور و به‌استناد تبصره (۳۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) قانون یادشده را به‌شرح زیر تصویب کرد.

*آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کشور*

*ماده۱ـ*در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

*الف ـ سازمان:*سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها.

*ب ـ کارگروه ملی:*کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مصوب هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی.

*پ ـ کارگروه استانی:*کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۸۱۵۱/ت۵۰۷۲۰هـ مورخ ۱۳۹۴/۲/۱۹.

*ت ـ تبصره (۱۴):*تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور.

*ث ـ دامنه شمول برای جزء (۱) بند (د) تبصره (۱۴):*اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان.

*ج ـ دامنه شمول برای اجزاء (۲) تا (۴) بند (د) تبصره (۱۴):*واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، صادراتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (زیرساخت‌های صادراتی) نیازمند تسهیلات سرمایه‏ گذاری ثابت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یا سرمایه در گردش.

*چ ـ بانک عامل:*بانک دارای قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات و یا یارانه سود با واگذارنده اعتبار.

*ح ـ بانک پرداخت‌کننده تسهیلات:* کلیه بانک‌های عضو شبکه بانکی کشور که به واحدهای مشمول، تسهیلات پرداخت می‌‏کنند.

*خ ـ تسهیلات موضوع آیین‌نامه:*تمامی تسهیلات پرداختی یا قابل پرداخت شبکه بانکی کشور به مشمولین که در سال ۱۳۹۵ در چارچوب مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای پول و اعتبار برای تقویت تولید ملی اختصاص می‌یابد و از دستگاه و یا مرجع مسئول معرفی می‌گردند.

*د ـ نتیجه‌گرا:*اعمال حمایت (یارانه سود تسهیلات و یا کمک) مشروط به تحقق اهداف و شرایطی که واگذارنده اعتبار برای دریافت کنندگان تسهیلات در ازای پرداخت تسهیلات و اعمال حمایت تعیین می‌کند. این شرایط باید ضمن معرفی واحدها به بانک عامل به اطلاع بانک و متقاضی برسد.

*ماده۲ـ*منابع حاصل از افزایش قیمت‌های موضوع مواد (۱) و (۳) قانون هدفمند کردن یارانه‏ ها ـ مصوب ۱۳۸۸ ـ در سال ۱۳۹۵ به‌ترتیب زیر توسط شرکت‌های مشمول، وصول و به حساب متمرکز آنها نزد خزانه واریز می‌شود:

*الف ـ*به‌استناد جزء (۲) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب ۱۳۹۳ ـ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظف است در سال ۱۳۹۵ به‌ازای هر بشکه نفت خام خوراک پالایشگاه‌های کشور مبلغ سیصد و نود و سه هزار و سیصد و پنجاه (۳۵۰ر۳۹۳) ریال و در کل سال مبلغ دویست و سیزده هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۱۳) ریال که ماهانه مبلغ هفده هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵۰ر۱۷) ریال می‌­باشد، به‌صورت علی‌‏الحساب بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها مطابق قوانین از جمله ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به حساب مربوط در خزانه واریز نماید.

*ب ـ*شرکت ملی گاز ایران مکلف است به‌ازای هر مترمکعب فروش گاز طبیعی در داخل کشور به‌جز نیروگاه‌ها مبلغ ششصد و هشتاد و هفت (۶۸۷) ریال و برای کل سال ۱۳۹۵ مبلغ هشتاد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸۰) ریال بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها، با اعمال شروط تبصره زیر به‌صورت ماهانه و علی الحساب مبلغ شش هزار و ششصد و شصت و هفت میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶۶۷ر۶) ریال به‌صورت علی‌الحساب بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها مطابق قوانین از جمله ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به حساب مربوط در خزانه واریز نماید.

*تبصره ـ*قیمت گاز خانگی، تجاری و صنایع کوچک با میانگین سالانه نهصد و هفتاد و هفت (۹۷۷) ریال به‌ازای هر مترمکعب و با توجه به قیمت ثابت هزار و پانصد (۵۰۰ر۱) ریال برای هشت ماه گرم سال می‌باشد.

*پ ـ*وزارت نیرو موظف است مبلغ یکصد و دو (۱۰۲) ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی کلیه مشترکین و برق صادراتی، بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها که در کل سال معادل بیست و دو هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۲) ریال می‌باشد به‌صورت ماهانه یک‌هزار و هشتصد و سی و سه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸۳۳ر۱) ریال به‌صورت علی ‌الحساب بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها مطابق قوانین از جمله ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به حساب مربوط در خزانه واریز نماید. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است به‌منظور حمایت از تولید برق، مبلغ بیست و دو هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۲) ریال را در طی سال ۱۳۹۵، برای پرداخت به وزارت نیرو ماهانه به‌میزان حداقل معادل دریافتی هر ماه از طریق خزانه اختصاص داده و پرداخت نماید. با احتساب واریز و دریافت وجوه فوق و احتساب اعتبار موضوع ردیف (۱۲ـ ۵۲۰۰۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، بهای سوخت مصرفی کلیه نیروگاه­های کشور که تمامی برق تولیدی خود را با اعلام وزارت نیرو به شبکه سراسری عرضه می‌نمایند ششصد و هفت (۶۰۷) ریال به‌ازای هر مترمکعب گاز طبیعی و یا هر لیتر نفت‌کوره و نفت‌گاز، قابل تسویه حساب می‌باشد. نیروگاه‌های فوق ­الذکر موظفند به‌ازای هر لیتر فرآورده نفتی ویا هر مترمکعب گاز طبیعی تحویلی ده (۱۰) ریال به‌صورت نقدی در قبال صورت‌حساب صادره توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران بابت قیمت سوخت پرداخت نمایند. تسویه حساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض قانونی سوخت تحویلی به نیروگاه­ها براساس قیمت نقدی پرداختی نیروگاه­ها صورت خواهد گرفت.

*ت ـ*شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مکلفند به‌ازای فروش هر مترمکعب آب مبلغ ده (۱۰) ریال بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها به‌صورت علی‌الحساب بابت سهم هدفمندسازی یارانه‌ها مطابق قوانین از جمله ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به حساب مربوط در خزانه واریز نماید.

*ث ـ*شرکت‌های مذکور موظفند وجوه فوق‌الذکر را هر ماه مقدم بر کلیه پرداخت‌های خود مطابق قوانین از جمله ماده (۱۲) قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به حساب مربوط در خزانه واریز نمایند و همچنین مالیات و عوارض ارزش افزوده را براساس مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده، سود سهم دولت و سایر پرداخت‌های خود را نیز به حساب ذی‌ربط واریز نمایند و عملکرد مبالغ واریزی مربوط به سهم سازمان موضوع این تصویب‌نامه را به سازمان و سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش نمایند. چنانچه شرکت‌های فوق‌الذکر در پرداخت بموقع مبالغ یادشده تأخیر نمایند، سازمان و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مراتب را به خزانه اعلام کند و خزانه موظف به کسر وجوه اعلامی از حساب‌های متمرکز وجوه شرکت‏های مرتبط و واریز به حساب سازمان می‌‏باشد.

*تبصره ـ*در صورت تغییر قیمت حامل‌های انرژی، آثار آن بر ارقام مندرج در جزءهای (الف) و (ب) این ماده، به‌تناسب توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با هماهنگی وزارت نفت اعمال خواهد شد.

*ماده۳ـ *سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند اعتبارات مورد نیاز اجرای تبصره (۱۴) را از محل ردیف‌های یارانه‌ای بودجه عمومی تأمین نماید.

*ماده۴ـ *تا مبـلغ چهارصـد و بیست ‌هزار و چهارصد و هشـتاد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۸۰ر۴۲۰) ریال صرف پرداخت نقدی و غیرنقدی به سرپرستان خانوارهای نیازمند متقاضی دریافت یارانه خواهد شد.

*ماده۵ ـ*به‌منظور اجرای بند (الف) تبصره (۱۴)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است خانوارهای مشمول این بند را شناسایی و نسبت به اعلام حذف یارانه نقدی به این افراد اقدام نماید. این اشخاص ظرف یک ماه می‌توانند نسبت به موضوع حذف از شمول دریافت یارانه اعتراض و اطلاعات و مستندات لازم را به وزارتخانه یادشده ارایه نمایند و در غیر این صورت از دامنه مشمولین دریافت یارانه نقدی خارج می‌شوند. وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی باید پس از بررسی مستندات ارایه‌شده، اسامی سرپرستان خانـوارهایی را که حذف می‏‌شوند به سازمان اعلام نماید. همچنین نتایج به کلیه معترضین اعلام می‌شود و یارانه اشخاص در اولین نوبت بعدی پرداخت یارانه نقدی قطع خواهد شد.

*تبصره ـ*در شناسایی خانوارها و در اجرای بند (هـ) تبصره (۱۴)، رقم سیصد و پنجاه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۵۰) ریال موضوع اجزای (۱)، (۳) و (۴) بند (الف) تبصره مذکور، متناسب با بعد خانوار (۴) نفر می‌باشد و این رقم با افزایش بعد خانوار به‌طور متناسب افزایش می‌یابد.

*ماده۶ ـ*سازمان موظف است منابع حاصل از انصراف داوطلبانه دریافت‌کنندگان یارانه نقدی را پس از کسر از مصارف، متناسب با اعلام افراد مذکور برای اختصاص این منابع به افراد نیازمند عام یا خاص یا طرح‌های عمرانی اختصاص دهد.

*ماده۷ ـ*به‌منظور اجرای بند (ب) ماده (۳۴) قانون برنامه پنجم توسعه، تا مبلغ چهل و هشت هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۸) ریال در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌‏گیرد تا برای اجرای بیمه نمودن افراد فاقد بیمه پایه سلامت از طریق سازمان بیمه سلامت ایران، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حفاظت و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند هزینه نماید.

*تبصره ـ*مبلغ پانصد و پنجاه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۵۰) ریال از مبلغ فوق برای بیمه نمودن افراد فاقد بیمه سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرد.

*ماده ۸ ـ*در صورت حذف یارانه نقدی خانوارهای مشمول بند (الف) تبصره (۱۴)، به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داده می‌شود تا سقف پانزده هزار و پانصد و نود میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۹۰ر۱۵) ریال در قالب تسهیلات، یارانه سود تسهیلات و کمک، به‌شرح جدول پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیأت دولت است و با رعایت بندهای زیر اختصاص دهد:

*تبصره ـ*اعتبارات جدول یادشده، متناسب با تحقق درآمدها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ می‌شود و در چارچوب موافقتنامه متبادله با دستگاه‌های اجرایی، به مصرف خواهد رسید. در صورت عدم جذب اعتبار در هر یک از ردیف‌های جدول یادشده، اعتبارات اشاره‌شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل جابه‌جایی است.

الف ـ اعتبار جزء ‌(۱) بند (د) تبصره (۱۴) به‌شرح جدول یادشده در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد. وزارتخانه مذکور موظف است با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر، نسبت به شناسایی و رتبه‌بندی مشمولین اقدام و فهرست مشمولین واجد شرایط را ابلاغ نماید.

*تبصره۱ـ*در راستای اجرای کامل جزء (۱) بند (د) حداقل (۴۰) درصد منابع فوق در هر دستگاه (مذکور در جدول پیوست) به افراد (۱۸) تا (۳۵) سال و حداقل (۲۰) درصد آن به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تعلق می‌گیرد.

*تبصره۲ـ*بانک عامل، شرایط استفاده از تسهیلات (شامل تعهدات مشمولین، سازوکار اخذ تعهد، معیارهای توانمندی، شیوه ثبت اطلاعات) را تعیین می‌نماید و سایر شرایط توسط وزارتخانه مذکور تعیین و ابلاغ می‌شود.

ب ـ سیاست‌ها و شرایط حمایت (پرداخت تسهیلات،‌ یارانه سود تسهیلات و کمک) به واحدهای کوچک و متوسط موضوع جزء (۲) و سایر بنگاه‌های موضوع جزء‌(۳) بند (د) تبصره (۱۴) به‌صورت نتیجه‌گرا و در انطباق با مفاد موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب کارگروه ملی خواهد رسید و برای اجرا به کارگروه‌های استانی ابلاغ خواهد شد. کارگروه‌های استانی در چارچوب سیاست‌های مزبور، واحدهای مشمول را به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند و حمایت لازم را به عمل خواهند آورد.

*تبصره۱ـ*توزیع استانی یارانه موضوع این بند براساس مصوبه کارگروه ملی پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و متناسب با ضرورت، اصلاح و بازتوزیع می‌گردد.

*تبصره۲ـ*منابع پیش‌بینی شده در این بند برای حمایت از صادرات غیرنفتی (ردیف (۳) و بخشی از ردیف (۲) جدول پیوست) در چارچوب مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی موضوع مصوبه شماره ۲۶۰۹۱ مورخ ۱۳۹۵/۳/۴ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و اصلاحات بعدی به مصرف خواهد رسید.

پ ـ دستگاه‌های اجرایی مشمول این ماده مکلفند هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد اعتبارات دریافتی موضوع این ماده را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نمایند.

ت ـ واگذارنده اعتبار موظف است در تنظیم قرارداد عاملیت با رعایت مفاد ماده (۸۲) قانون الحـاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب ۱۳۹۳ـ ترتیباتی اتخاذ نماید که میزان یارانه سود تسهیلات از طریق بانک عامل را در زمان پرداخت اولین قسط تسهیلات به متقاضی، به حساب بانک پرداخت‌کننده تسهیلات واریز نماید.

با توجه به نتیجه‌گرا بودن یارانه سود تسهیلات مزبور در صورت اعلام دستگاه‌های اجرایی به عدم حصول نتیجه مورد انتظار به بانک عامل، بانک عامل باید ترتیبی اتخاذ نماید که بانک پرداخت‌کننده تسهیلات، یارانه سود تسهیلات دریافتی را مسترد و به حساب بانک عامل واریز و اقساط تسهیلات متقاضی را بدون یارانه سود تسهیلات محاسبه و اخذ نماید.

*ماده۹ـ *دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و سازمان (حسب مورد)، مسئول اجرای این آیین‌‏نامه بوده و هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکرد آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه می‌کنند.

*ماده۱۰ـ*وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر سه ماه یک‌بار گزارش اجرای این آیین‌نامه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهور این مصوبه را ابلاغ کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا شب و روز ندارن فقط بخاطر اون 45هزار تومن !!!یعنی روزی نیست که اینا جلسه نزارنو در مورد قطع یارانه وارد شور نشن

    • جوجو

      ما مردم ایران باید به یارانه نه بگوییم تا مشکلات کشور حل شود و ما باید از مردم سوئیس الگو بگیریم.مردم ما پول مفت و بدون زحمت میخواهند که این کار با معیارهای دینی و اسلامی ما همخوانی ندارد مردم باید کار و تلاش کنند همان طور که خدا در قران میفرماید در راهم جهاد کنید تا شما را از فضلم بی نیاز کنم..الهم صلی اله محمد وال محمد

      پاسخ ها

      • زینالیان

        مردم سوئیس آب و برق و دیگر اشتراکشان را چندین ده برابر نکردند تا برایشان درصدی از آن را با هزار منت بنام یارانه عودت دهند.

      • بدون نام

        مردم گشور سوییس اینهمه نفت و گاز و منابع طبیعی ندارند و خدمات رفاهی رایگان دارند

    • بدون نام

      به نظرمن یارانه پردرامدهاراقط کنندبریزندبه حساب کسانی که نمیتوانندحتی فیش گاز وبرق وآب روپرداخت کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرت محترم، ولی اونا منتظر نیستن به نظر شما چشم بگن! ظاهرا هنوز بهت ثابت نشده داستان چیه؟!!!

    • بدون نام

      سلام
      آری این را هم میدانیم که چقدر شما بفکرمردم
      ملت ایران هستید متشکرم از شما
      واقعاً که خجالت چیز خوبی است مگر نه؟
      ...
      اول مردم را یارانه نقدی میدین و بعد از آن به هر دلیلی قطع میکنید
      ...

    • بدون نام

      پس لااقل ب بی بزاعتا بیشتر بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم میدیم! امر دیگه؟ هاهاها

    • بدون نام

      جو جو جک گفتی؟

    • بدون نام

      این جوجو زیاد فیلم میبینه

    • بدون نام

      مامحتاج پول نون هستیم...

    • بدون نام

      یکی بارسم شکل به این جوجو توضیح بده که درآمد مردم سوییس با کشور ما زمین تا آسمون فرق داره اگر هم قراره مردم ما از اونا الگو بگیرن دولت هم باید از اون دولت الگو بگیره اللهم صلی علی محمد و آل محمد

    • فریدون

      اولا یارانه حق مردمه ؛درثانی جلوی دزدی واختلاس تو این مملکت رابگیرن دیگه نیازی به قطع یارانه نیست ؛فقط کارمندان حقوق ودرآمدشون معلومه قطع میشن مابقی مردم که سقف درآمدشون معلوم نیست ؛روحانی هم جراتش زیاد شده بعدازبیانیه نیومدن احمدی نژاد ؛خدایا تواین مملکت چه خبره

    • حامد محمدی

      اینهمه دزدی فقط زورتون به همین چهل وپنج تومان میرسه قطع کنید بلکه مملکت آباد بشه فقط تو سیاست نان بریدن را بلدید

    • بدون نام

      محموتی چطور میخاستی 250تومانیش,کنی؟ اینا دارن قط میکنن خو

    • بدون نام

      چرا این همه استرس به مردم وارد میکنید پس یه بارگی مال همه قطع بشه چون عده ای هستن که منتظر هستن یارانه واریز بشه قطع میکنید پول دارا که سرمایه شون از کشور خارج کردن تو بانک ایران که چیزی ندارن که شما بشناسیدشون

    • بدون نام

      جلوی حقوق های نجومی بگیرین نه یارانه فقرا

    • بدون نام

      اول یارانه نماینده ها را قطع کنید

    • اسی

      واقعا که این چندرغازومیخواین قطع کنید...

    • علی

      .. فقط گیر دادن به چندرغاز یارانه مردم. دزدهای گردن کلفت رو بگیرید که دارن سرمایه مملکت رو میبرن !!!

    • علی اصغر سعیدی لیقوان

      باسلام واقعا اگرمیخواهید به مردم کمک کنیدبه فکراشتغال برای مردم باشید بخدا این ملت همیشه شرمنده خانواده اش هست شمادرپیشگاه داوندمسول هستید

    • ابراهیم

      کاش دستور قطع حقوق های نجومی صادرمیشد

    • بدون نام

      فکر کنم فقط تو ایران باشه که کسی سالی 10 هزار دلار (همون 35 ملیون)دربیاره میشه پر درامد و ثروتمند به حساب میاد
      واقعا که

    • بدون نام

      از طریق گرون کردن اب وبرق گازو بنزین یارانه پرداخت میکنن.اگه راست میگید اینارو ارزون کنید یارانه م برا خودتون

    • بدون نام

      اع پس ما رو 250 هزار تومان حساب کرده بودیم کالاها را گرون میکنید چندرغاز یارانه میدید بعد که کالاها ده برابر شد یارانه بر میدارید؟خدا وکیلی انصاف اینجوری مردم فریب میدید قول میدم اگر بردارند هم آب از آب تکون نمیخوره

    • علی

      دولت همیشه برای پرداخت یارانه مشکل عظما داره بعد حقوق نجومی میده بعد آقای نوبخت میگه اینا انقلاب کردن که حقوق نجومی بگیرن برای یارانه جلسه نزارین برای حقوقهای نجومی جلسه بزارین

    • خسته تنها

      به نظر من ملت خوابه ما باید یکدل و یکصدا در مقابل مجلس و دفتر ریاست جمهوری تجمع کنیم ................چرا دشت این افراد رانت خوار را کوتاه نمی کنند و برای چندرغاز یارانه هر روز نقشه می کشن؟ سالی 10 هزار دلار کجای دنیا درآمد بالا حساب میشه?

    • بدون نام

      با سلام به این آقایان به خصوص این سخنگوی قطع یارانه آقای نوبخت بگویید کمتربه مردم ظلم کن که خداوند جزای اعمالتان را روزی خواهد داد خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که هیچ موقع به مردم نجیب ایران توهین نکردواقعا برای این دولت تدبیر و امید متاسفم ده ها برابر پول یارانه از جیب مردم می کشند بیرون پول برق و اب و گاز ده برابر شده واقعا رو نیست سنگ پای قزوین است ،احمدی نژاد نگذاشت در برابر سعودی های وهابی سر خم کنیم زند ه باد احمدی نژاد

    • فقط خدا

      تو رو به خدا قطش نکنین.من وپسرم کرایه خونه از کجا بیاریم.من شب وروز کار میکنم.اما باز هم گرسنه هستیم.خدایا تو کمک کن

    • بدون نام

      یارانه من بازنشسته را قطع می کنند ان وقت می گن دولت تدبیر امید این کجاش تدبیره و کجاش امید . این که همه ش بی تدبیره و ناامیدی.
      با کلیدی که نشان دارد یواش یواش همه چیزو قفل می کنه.

    • بدون نام

      یاد قیافه احمدی نژاد اافتادم که موقع دادن یارانه گفت این پول امام زمان ، برای ایندهه بچهه ها پس انداز کنید . پایه ای را که من میگذارم هیچکس نمیتونه قطع کنه، دروغ و حقه تو تا چقدر ، قطع کنید ،همین حالا یک عده ای بناحق یا نتوانستند ثبت نام کنند. ویا یارانه انها قطع شده لذا یارانه همه را قطع کنید.

    • وحید

      پردرآمد!!!؟
      سالی 35میلیون پر درآمد حساب میشه؟ میشه ماهی دو میلیون و هشتصد، نهصد! خیلی زیاده والله!

    • فرشید

      بیشتر به فکرمردم باشید هزینه ها خیلی بالاست بااین همه هزینه آیاواقعا سالی 35میلیون تومان درآمدبالایی است؟ازخدابترسیدواین کار را نکنید

    • قدرت

      جوجو .... مردم سوئیس در سال فقط مالیات پرداخت می کنند و از دولت تمام امکانات رفاهی رو دریافت می کنند. رساندن برق اب گاز و تلفن و اینترنت یکی از وظایف دولت در کشورهای اروپایی است که اگه شما مجوز ساخت یک کلبه وسط جنگل رو گرفتید و مالیاتش رو پرداخت کردید دیگه بدون هیچ گونه هزینه ای دولت تمام امکانات رفاهی رو در اختیارتون می زاره نه مثل ایران که باید به صد تا ارگان پول پرداخت کنی تا یه خونه بسازی ... این تفاوت مردم سوئیس با ماست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج