۳۹۶۲۳۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اخراج فناوری‌های خارجی از روسیه

به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد کشور روسیه شروع به حذف محصولات مایکروسافت از سیستم‌های دولتی و استفاده از نرم‌افزارهای داخلی کرده است.

وب سایت سایبربان: به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد کشور روسیه شروع به حذف محصولات مایکروسافت از سیستم‌های دولتی و استفاده از نرم‌افزارهای داخلی کرده است.
اخراج فناوری‌های خارجی از روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در گذشته به عنوان بخشی از نگرانی‌های خود در مورد قابلیت اطمینان و امنیت فناوری‌های خارجی، دستور جایگزینی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید این کشور را با محصولات دیگر کشورها صادر کرد. مقامات مسکو به تازگی اعلام کردند با توجه به دستور پوتین شروع به حذف محصولات مایکروسافت و استفاده از تولیدات داخلی کرده‌اند.

آرتیم یرمولاو (Artem Yermolaev)، مدیر فناوری اطلاعات مسکو گفت: « در اولین اقدام برنامه‌ی اوتلوک مایکروسافت از 6 هزار رایانه‌ی دولتی حذف شده و سامانه‌ی ایمیل "روستلکام1 پی. جی. اس. سی" (Rostelecom PJSC) جایگزین آن شده.»

یرمولاو افزود: «جایگزینی نرم‌افزارها به‌زودی در ۶۰۰ هزار رایانه‌ی دیگر نیز صورت گرفته و احتمالاً به‌زودی سیستم‌عامل ویندوز و مجموعه‌ی آفیس نیز جایگزین خواهند شد.»

در حال حاضر ارزش بازار نرم‌افزار شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اس. اِی. پی2 (SAP AG) و اوراکل در روسیه به 3 میلیارد دلار می‌رسد و روسیه می‌خواهد برای تأمین هزینه‌ی موردنیاز جایگزینی نرم‌افزارها، مالیات شرکت‌های فناوری اطلاعات خارجی را افزایش بدهد.

نیکولای نیکیفوروف (Nikolay Nikiforov)، وزیر ارتباطات روسیه گفت: «نهادهای دولتی از سال ۲۰۱۷، کنترل بیشتری روی موسسه‌های دولتی که نرم‌افزارهای داخلی را جایگزین محصولات خارجی نکرده‌اند، اعمال می‌کنند.»

نیمولاف ادامه داد: «نهادهای دولتی سالانه حدود 295 میلیون دلار هزینه صرف نرم‌افزارهای خارجی می‌کنند.»

وزارت ارتباطات روسیه فهرستی شامل ۲ هزار نرم‌افزار تولید این کشور را ایجاد کرد و شرکت‌های دولتی به‌مرور زمان باید برنامه‌های موجود در این لیست را جایگزین برنامه‌های فعلی بکنند.
یرمولاو ادامه داد: «دولت روسیه هم‌اکنون به‌جای استفاده از سامانه‌های شرکت سیسکو، از نرم‌افزارهای محلی برای دوربین‌های امنیتی استفاده می‌کند.»

به علاوه شرکت‌های تولید محتوای «Rossiya Segodnya» و دولت منطقه‌ای مسکو به‌جای سامانه‌های پایگاه داده‌ی اوراکل از نرم‌افزار متن‌باز « PostgreSQL» که توسط برنامه نویسان روسیه پشتیبانی می‌شود، استفاده می‌کنند.

______________________

۱- روس‌تلکام، شرکت مخابرات روسی است، که بزرگ‌ترین شبکه خطوط تلفن ثابت را در روسیه دارد. این شرکت، در زمینه ارائه خدمات تلفن ثابت، تلویزیون کابلی و خدمات اینترنتی به حدود ۳۵ میلیون خانوار، در کشور روسیه فعالیت می‌کند.

2- اس. اِی. پی یک شرکت نرم‌افزاری آلمانی است که عمده شهرتش را مدیون تولید نرم‌افزارهای سازمانی در زمینه مدیریت عملیات تجاری و روابط با مشتریان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای پوتین همینجوری دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج