۳۹۶۳۱۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بوئینگ ۷۳۷ در مقابل بوئینگ ۷۵۷

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

هیلاری کلینتون هفته گذشته از هواپیمای ویژه کمپین انتخاباتیش که یک بوئینگ ۷۳۷ است رونمایی کرد. هواپیمایی که با درج شعار "باهم، قوی‌تر" روی بدنه آن، اعضای ستاد انتخاباتی و تیم امنیتی و خبرنگاران همراه او را به اوهایو انتقال داد.

وب‌سایت آی تی ایران: هیلاری کلینتون هفته گذشته از هواپیمای ویژه کمپین انتخاباتیش که یک بوئینگ ۷۳۷ است رونمایی کرد. هواپیمایی که با درج شعار "باهم، قوی‌تر" روی بدنه آن، اعضای ستاد انتخاباتی و تیم امنیتی و خبرنگاران همراه او را به اوهایو انتقال داد.
هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟
این در حالی است که ترامپ هم پیش از این با هواپیمای بوئینگ 757 که عبارت "TRUMP" روی آن نوشته شده پروازهای مربوط به فعالیت‌های انتخاباتیش را شروع کرده بود. از آنجایی که در حال حاضر بازار مقایسه برنامه‌ها و صلاحیت این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری داغ است بد نیست ‌نگاهی هم به مقایسه هواپیماهای کمپین انتخاباتی این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا داشته باشیم.

مشخصات و تاریخچه

کلینتون از بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ چهارده‌ ساله استفاده می‌کند. ۷۳۷ پرفروش‌ترین جت عرضه شده برای ایرلاین‌ها بوده و از سال ۱۹۶۷ میلادی در خط تولید قرار گرفته است. این جت به عنوان محصولی کاملا قابل اعتماد و با بازدهی بالا، شهرتی جهانی دارد.
هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟
بوئینگ تا حالا بیش از 9 هزار فروند از این هواپیما را به مشتریانش تحویل داده است. هواپیمای فعلی کلینتون، برای اولین‌بار در سال 2002 میلادی توسط ایربرلین استفاده شد اما در حال حاضر در مجموعه هواپیمای چارتر Xtra ایرویز و ایر پارتنر قراردارد. این جت در واقع نسل جدیدی از سری 737 است که قابلیت‌های مدرن‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. آخرین نامزد انتخاباتی که از 737 استفاده کرد، جان مک‌کین بود که در سال 2008 وارد کارزار انتخاباتی شده بود. مک‌کین از بوئینگ 400-737 استفاده می‌کرد.

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

در طرف مقابل، دونالد ترامپ از هواپیمای شخصی‌اش به عنوان جت ویژه کمپین انتخاباتی استفاده می‌کند. هواپیمایی که یک بوئینگ ۲۰۰-۷۵۷ است که ترامپ درسال ۲۰۱۱ خریداری کرده بود. این هواپیما در سال ۱۹۹۱ میلادی ساخته شده و اولین مالک شخصی آن، پل‌آلن میلیاردر معروف و یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت اعلام شده است. تا پیش از این، هواپیمای یادشده در اختیار استرلینگ ایرلاینز دانمارک و TAESA مکزیک بود که در حال حاضر هیچ‌کدامشان فعالیتی ندارند.
مدل ۷۵۷، بزرگ‌ترین بوئینگ تک‌راهروه در میان هواپیماهای مسافربری است که از سال ۱۹۸۱ میلادی تا ۲۰۰۴ میلادی در خط تولید بود. ۷۵۷ از دو موتور ساخت رولزرویس بهره می‌برد و با یک باک پُر، امکان طی کردن ۴۱۰۰ مایل دریایی را خواهد داشت. نکته قابل توجه اینکه در صورتی که ترامپ از این هواپیما استفاده نکند، می‌توانید آن ‌را در فرودگاه خانگیش در نیویورک ببینید.

صندلی‌ها

جت ۷۳۷ کلینتون ۹۶ صندلی دارد که در قالب چهاربخش چیدمان شده‌اند. یک قسمت برای کلینتون و همراهان ارشد رزرو شده است. بخشی برای کارکنان و فعالان کمپین او، بخشی برای نیروهای امنیتی و قسمت آخر هم برای گزارشگران و روزنامه‌نگاران درنظر گرفته شده است.
هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

هواپیمای ترامپ از نظر ابعاد بزرگ‌تر است اما با توجه به فضای لوکس داخل هواپیما، تنها 43 صندلی دارد. اکثر صندلی‌ها در قسمت فرست‌کلاس قرار گرفته‌اند. این هواپیما که بسیاری لقب فورس‌وان را برای آن درنظر گرفته‌اند حتی به تخت، اتاق خواب و سالن پذیرایی هم تجهیز شده است. تصویر صندلی که در بالا می‌بینید و همچنین تختی که در پایین می‌بینید متعلق به این هواپیما است.

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

امکانات

۷۵۷ ترامپ تزئینات فراوانی دارد. شیرهای آب و کمربندهای (صندلی هواپیما) با روکش طلا، مکملی برای حمام با آب گرم این هواپیما هستند.

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

این در حالی است که ۷۳۷ کلینتون فقط به وای‌فای مجهز است!

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

پیروز رقابت

به‌نظر می‌رسد هر شخصی که این بررسی را می‌خواند موافق برتری هواپیمای ترامپ بر رقیب قدرتمندش است. دونالد ترامپ با اختلافی مشخص مالک هواپیمای بهتری نسبت به هیلاری کلینتون است.

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

Air Force One بهتر از هر دو

با همه اینها یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هم هست که ایرفورس‌وان نام دارد و برای جابه جایی رییس جمهور آمریکا به کار می‌رود. این هواپیما که از هر دو مدل ۷۳۷ و ۷۵۷ بزرگ‌تر است و از سیستم امنیتی مدرن، امکان سوختگیری در حین پرواز و حتی بخش پزشکی که امکان استفاده از آن به عنوان اتاق عمل وجود دارد(در کنار پزشک دائمی) بهره می‌برد. این هواپیما به‌طور ویژه برای جابه‌جایی رئیس‌جمهور آمریکا درنظر گرفته شده و در حال حاضر در رویای کلینتون و ترامپ پرواز می‌کند. هواپیمایی که فعلا مسئول جا‌به‌جایی باراک اوباما است، به‌زودی یکی از این دو نامزد را جابه‌جا خواهد کرد.
هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج