۳۹۶۳۷۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

استارتاپ های فین‌تک باز شدند

حدود یک ماه پس از آنکه شرکت شاپرک اقدام به بستن چند استارتاپ حوزه فین‌تک (فناوری‌های مالی) کرد از روز گذشته به دستور بانک مرکزی این استارتاپها دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.

وب سایت آی تی ایران: حدود یک ماه پس از آنکه شرکت شاپرک اقدام به بستن چند استارتاپ حوزه فین‌تک ( فناوری‌های مالی ) کرد از روز گذشته به دستور بانک مرکزی این استارتاپها دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.
استارتاپ های فین‌تک باز شدند

دو استارتاپ Payping و باهمتا حالا فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و مسوولان بانک مرکزی به وعده خود برای بازگشایی این شرکتهای نوپا ( هرچند با تاخیر ) عمل کردند.

در زمان مسدود شدن این استارتاپ‌ها ابتدا اعلام شد دلیل موضوع نداشتن نماد الکترونیکی است اما مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که متولی اعطای نماد است با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود با ایجاد شوک ناگهانی به بازار تجارت الکترونیکی مخالف بوده وهمواره موافق ساماندهی این بحث است.

محمد گرکانی نژاد مدیر وقت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در همان زمان در مصاحبه‌ای گفت که مخالف بحث فین‌تک در ایران نیست و نامه‌ای برای بستن این استارتاپها ارسال نکرده است اما اعطای نماد به این شرکتها منوط به این است که رگولاتور حوزه مالی بانکی ( بانک مرکزی ) درمورد آنها تصمیم بگیرد.

وی همچنین گفت : پارسال لیستی تهیه شده و برخی از دستگاه‌ها می‌خواستند تجمیع‌کنندگان را مسدود کنند. ما هماهنگی انجام دادیم و با ورود به این قضیه جلوی مسدود شدن ناگهانی را گرفتیم تا ساماندهی صورت پذیرد. حدود ۲۰ شرکت از این دست تعهد دادند و جزو فهرست قرار گرفتند.

موضوع مسدود شدن این استارتاپها زمانی پیچیده تر شد که شاپرک هم به میدان آمد و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد : توقف ارائه خدمات به پذیرندگان اینترنتی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی در تمام کسب و کارهای اینترنتی بدون استثناء بنا به درخواست های مکتوب و مکرر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شده است.

سعید احمدی پویا، معاون توسعه و نظارت شرکت شاپرک درباره علت توقف ارائه خدمات به پذیرندگان اینترنتی گفت: مسئولیت ارائه نماد اعتماد الکترونیکی با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است و این مرکز طی نامه‌‌ هایی از شرکت شاپرک خواسته است تا هماهنگی های لازم را با شرکت های پی اس پی برای توقف ارائه خدمات به تمامی پذیرندگان اینترنتی که فاقد نماد اعتماد الکترونیکی، انجام دهد.

در ادامه اما بانک مرکزی رویکرد دیگری را تخاذ کرد. ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در میزگرد دنیای اقتصاد درباره استارتاپ‌های حوزه پرداخت اینترنتی گفت : این شرکتهای نوپا هم ایجاد ارزش میکنند و هم کارشان به ایجاد شغل در این زمینه کمک میکند. به همین دلیل ماهیت این کسب وکارها می‌تواند به فضای مالی کشور کمک کند و بانک مرکزی مخالف این جریان نیست. حکیمی ابراز امیدواری کرد موضوع این کسب وکارها خیلی زود در نشست مشترکی که بین مرکز توسعه تجارت و بانک مرکزی به این منظور تشکیل خواهد شد تعیین تکلیف شود و در این زمینه بانک مرکزی تلاش خواهد کرد کمترین آسیب به این حوزه نوپا وارد شود. وی از استارتاپهای این حوزه خواست در این دوره گذار تلاش خود را برای دستیابی به یک چارچوب قانونی متناسب بیشتر کنند.

در این جلسه همچنین اعلام شد استارتاپهای مسدود شده طی روزهای آینده باز خواهند شد.

با این حال این قول بانک مرکزی بیشتر از چند روز طول کشید هر چند در نهایت روز گذشته این استارتاپها دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند. هر چند این بازگشایی خبر و پیام خوبی از سوی بانک مرکزی و نهادهای مرتبط برای فعالیت این دسته از استارتاپهاست اما موضوع فعالیت آن‌ها هنوز به طور رسمی با مشکلاتی روبه روست .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج