۳۹۶۴۴۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بوسکتس؛ مهره ای تاثیر گذار تر از مسی

بارسلونا در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید دو بازیکن خود را از دست داد اما مصدومیت یکی از آن‌ها عرق سرد روی پیشانی هواداران بارسا قرار داد و آن بازیکن، لیونل مسی نبود.

وبسایت نود: عجیب به نظر می‌رسد، لیونل مسی بهترین بازیکن جهان است اما در غیبت او، نیمار با درخشش خاصی که دارد جای خالی این سوپر استار آرژانتینی را پر کرده است همچنین بلوگرانا بازی‌سازهای خوبی دارند تا جای خالی مسی در زمینه بازی سازی نیز به خوبی پر شود، اما تنها بازیکنی که در ترکیب بارسلونا بدون جانشین است، بازیکنی که اولین تعویض لوییز انریکه در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید بود، سرجیو بوسکتس است. پیش از آن دیدار، لوییز انریکه هافبک تدافعی بارسلونا را مغز متفکر این تیم و بازیکنی بدون جانشین عنوان کرد و از او به عنوان بهترین رابط بین مربی و تیم یاد کرد. با این تعاریف لوییز انریکه، بوسکتس در مدت ۵۱ دقیقه ای که مقابل اتلتیکو به میدان رفت، با نمایشی فوق العاده نقش مهمی در برتری ۱-۰ بارسا تا آن دقایق ایفا کرد. در زمانیکه بوسکتس درترکیب بارسا قرار داشت، بارسا با یک گل پیش افتاد و تنها اجازه داد تا حریف ۲ شوت در چهارچوب داشته باشد(از مجموع ۵ شوت اتلتیکو مادرید). سپس با مصدومیت بوسکتس و مسی، اتلتیکو مادرید گل تساوی را از ناحیه‌ای به ثمر رساند که بوسکتس آن ناحیه را پوشش می‌داد و در نهایت این دیدار با حساب ۱-۱ به پایان رسید. بارسلونا خوش شانس بود که مصدومیت بوسکتس جدی نبود و این بازیکن موفق شد در بازی بعدی این تیم مقابل خیخون به میدان برود و با ۵ گل این تیم را در هم بکوبد. همچنین بارسا در غیاب بوسکتس موفق شده بود لگانس را نیز با ۵ گل در هم بکوبد، با این حال، اگر در نقش برجسته ای که بوسکتس در بارسلونا دارد شک دارید، این مسئله را مد نظر قرار دهید که بارسلونا مقابل لگانس با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان رفت و با ترکیب ۳-۴-۳ بازی را آغاز کرد و تجربه MSN در پیروزی بارسا در این دیدار نیز نقش بسیار ویژه ای داشت چرا که در واقع لگانس هم حملات بیشتر و هم تعداد شوت بیشتری نسبت به بارسلونا داشت. اما با حضور بوسکتس در ترکیب بارسلونا، بارسلونایی کاملا متفاوت را شاهد بودیم. در برابر خیخون و با غیبت مسی، بارسلونا بازی مانند بارسلونای همیشگی ارائه داد تا تاثیر بوسکتس در این تیم بیش از پیش به چشم بیاید.

سرجیو بوسکتس تا پیش از مصدومیت در دیدار اتلتیکو مادردی، آمار 96 درصد پاس صحیح را به نام خود ثبت کرده بود.

بوسکتس؛ مهره ای تاثیر گذار تر از مسی

بوسکتس با آمار ۸۹ درصد پاس صحیح، ۲/۳ تکل موفق، ۲/۲ پیروزی در نبرد هوایی و یکبار سد راه توپ و دور کردن توپ از محوطه جریمه بارسا نقش بسیار مهمی در ترکیب بلوگرانا مقابل خیخون داشت، باید گفت که عملکردهای فوق العاده مردی که عموما بازی او به چشم نمی‌آید در پس آمار و ارقام بازی‌های او گم می‌شود. هرچند که در این آمار و ارقام همیشه استثنا هم وجود دارد. در ۳ فصل اخیر مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، تنها وندل با ۱۷ تکل موفق آماری بهتر از بوسکتس داشته است که با ۱۶ تکل موفق در رده دوم قرار دارد و در زمینه قطع توپ حریف، این بازیکن از نظر آماری در رده سوم قرا می‌گیرد. او در مصاحبه با گاردین اعلام کرده بود:

در پست هافبک تدافعی بازی تاکتیکی و با فکر را به بازی فیزیک ترجیح می‌دهم. چراکه در این صورت باید تفکر، محاسبات بازی، حضور در دفاع و حمله و در یک کلام کنترل همه چیز را در اختیار داشته باشم.

این خصوصیات، هافبک اسپانیایی را بسیار خاص و پیدا کردن جانشینی مناسب برای او را بسیار دشوار می‌کند. هافبک‌های تدافعی زیادی در این روزهای فوتبال یافت می‌شوند که توانایی بالایی در ارسال پاس دارند اما پیدا کردن هافبک تدافعی که بتواند روی تمام اتفاقات بازی احاطه داشته باشد و بازی را کنترل کند غیر ممکن است. ژابی آلونسو و مایکل کریک خصوصیاتی مشابه با بوسکتس دارند اما سن بالایی دارند، همچنینی ژولین وایگل نیز توانایی‌های خوبی از خود نشان داده است هرچند که با توجه به سن پایین او نمی‌توان به صراحت در مورد توانایی‌های این بازیکن جوان صحبت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج