جاباما
۳۹۶۷۴۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ایرانیان، اولین مصرف کنندگان کیسه پلاستیکی

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: ایران هفدهمین جمعیت جهان را دارد، اما مردم آن در ردیف نخست مصرف کیسه های پلاستیکی در دنیا قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: ایران هفدهمین جمعیت جهان را دارد، اما مردم آن در ردیف نخست مصرف کیسه های پلاستیکی در دنیا قرار دارند.

محمد درویش در همایش حفظ محیط زیست، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی در کاشمر از توابع خراسان رضوی ایرانیان،اولین مصرف کنندگان کیسه پلاستیکیافزود:هر ایرانی سه برابر بیشتر از متوسط جهانی پلاستیک مصرف می کند که این امر موجب مصرف بیشتر انرژی و آب، انتشار گاز های گلخانه ای، سیل خیزی و آلودگی خاک می شود.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی می توان زندگی و معیشت پایدار را تامین کرد، بدون اینکه منجر به تخریب غیر قابل جبران محیط زیست شود، اظهار کرد: اگر تصمیم بگیریم در هر روز یک کیسه پلاستیک کمتر استفاده کنیم سهم خودمان را درحفاظت از محیط زیست ایفا کرده ایم.

وی گفت: به دلیل رفتارهای مغایر با اصول محیط زیست، جمعیت حیواناتی همانند کل، بز، قوچ، میش، گوزن، یوزپلنگ، خرس ، کفتار و گرگ کاهش چشمگری داشته و امروز شاهد افول غم انگیز اندوخته های جانوری هستیم.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خاظرنشان کرد: سالانه ۱۰هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرف خرید داروهای ضد سرطان می شود که معادل۷۰ برابر بودجه سالانه سازمان متولی طبیعت در ایران است که این امر نشان می دهد که حال آب، خاک و هوای کشور خوب نیست.

درویش با تأکید براینکه برای حفاظت از محیط زیست باید با آموزش و مهمتر از آن با تغییر رفتار فردی شروع کنیم،گفت: امروز پدیده نشست زمین در خراسان و افت آبهای زیر زمینی نگران کننده است زیرانشست زمین آخرین مرحله بیابان زایی است که از آن به عنوان مرحله غیر قابل برگشت تخریب زمین نام برده می شود.

وی با بیان اینکه ۲۹۳ نفر در تهران در ماه بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این آمار در کل کشور بالغ بر ۲۶ هزار نفر است، اظهار کرد: آلودگی هوا هشت میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند.

وی اضافه کرد: در تهران ۲۰ میلیون ساعت از عمر هموطنان در روز در ترافیک تلف می شود که ارزش آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است و در کل کشور این رقم ۵۰ میلیارد ساعت به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان است، که می توان این رقم ها را به شکل معنی داری کاهش داد که این امر منوط به تصمیم برای استفاه نکردن از خودروهای تک سرنشین است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند، افزود: این رقم دوبرابر سرانه هر شهروند کره زمین است.

وی افزود: برای تولید هر کیلو گوشت گوساله ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آب مصرف می شود و ایران جزو ۹ کشور انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان است که بخشی از آن ناشی از فعل و انفعالات معده همین گاوها است، لذا می توان با کاهش سهم پروتئین حیوانی از سبد غذایی خود در مصرف آب و تخریب پوشش های گیاهی ناشی از تورم بیش از حد دام در عرصه ها طبیعی صرفه جویی کرد.

درویش با بیان اینکه باید به سراغ استفاده از دوچرخه و سرویس های حمل و نقل عمومی رفت، افزود: ما می توانیم کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم و با طبیعت رفتارهای خردمندانه و مهربانانه داشته باشیم .

*هرگونه شکار حیوانات در خراسان رضوی ممنوع است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این همایش، هرگونه شکار حیوانات و گرفتن آنها را برای استفاده در سیرک ممنوع اعلام کرد.

حمید صالحی برخی انتقادها در خصوص جلوگیری از شکار حیوانات در خراسان را یادآور شد و گفت:در دیار امام رئوف و مهربان، هرگونه حیوان آزاری ممنوع است و اجازه نمی دهیم حیوانات به خاطر سرگرمی مردم آزار ببینند و یا کشته شوند.

وی توجه به محیط زیست را یکی از دغدغه های اصلی دولت دانست و اظهار کرد: متاسفانه جامعه امروز در برخی مواقع با بد اخلاقی هایی در عرصه محیط زیست مواجه است.

صالحی با اعلام اینکه امروزه حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح است، افزود: دولت یازدهم تاکنون به خوبی در زمینه حفاظت ازمحیط زیست گام برداشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تشکیل مدرسه زیست محیطی و فعالیت تشکل های زیست محیطی در کاشمر موجب شده در این شهر دغدغه کمتری در خصوص محیط زیست داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      شما ی جایگزین بذار مردم کیسه پلاستیکی مصرف نکنند پاکت کاغذی تولید کنین و تمام کیسه پلاستیکیا رو جمع کنین یا نایلون سازگار با طبیعت تولید کنید ک جذب خاک میشن و زود میپوسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج