جاباما
۳۹۶۷۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ایران بانک‌های اروپایی را به حمایت فراخواند

رئیس کل بانک مرکزی که برای دیداری با مقامات بانکی اتریش به وین سفر کرده است، از بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی خواست از نفوذشان بر آمریکا برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های فاینانس با ایران استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کل بانک مرکزی که برای دیداری با مقامات بانکی اتریش به وین سفر کرده است، از بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی خواست از نفوذشان بر آمریکا برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های فاینانس با ایران استفاده کنند.

ولی‌اله سیف در مصاحبه با خبرگزاری APA اتریش اظهار کرد: ما انتظار داریم بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی به ما کمک کنند مقامات آمریکایی را متوجه کنیم که باید به تعهداتشان در راستای توافق هسته‌ای عمل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در سفری که فروردین ماه به آمریکا داشت، با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا، اظهار کرده بود مسئولیت زنده نگهداشتن برجام با طرف‌های غربی است.

ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در ژانویه توافق هسته‌ای تاریخی که سال ۲۰۱۵ به امضا رسیده بود را اجرایی کردند، اما ادامه بسیاری از تحریمهای آمریکا، بانکهای بین المللی را برای همکاری با موسسات و شهروندان ایرانی محتاط ساخته است. تحریم‌های آمریکا تجارت با ایران را برای شهروندان، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه آمریکایی و همچنین تجارت با ایران به دلار آمریکا را که از طریق سیستم مالی آمریکا انجام می‌شود، ممنوع ساخته است.

بانک‌های بزرگتر اروپا به دلیل واهمه از جریمه‌های چند میلیارد دلاری که به دلیل نقض تحریمهای ایران متحمل شده‌اند، همانند رقیبان آمریکایی خود در حاشیه قرار گرفته‌اند. این امر باعث نارضایتی فزاینده مقامات ایرانی و اروپایی نسبت به روند کند اتصال مجدد تهران به سیستم مالی جهانی شده است. بانک‌های مستقر در کشورهای مختلف طی پنج سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار جریمه بابت نقض تحریم‌ها پرداخت کرده‌اند که بزرگ‌ترین جریمه صادره مبلغ۸.۹ میلیارد دلار برای بانک بی ان پی پاریبای فرانسه در سال ۲۰۱۴ بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج