۳۹۶۷۷۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

درمانی تازه برای آسیب های جدی نخاعی

محققان با پیوند شبکه عصبی انسان به موش هایی با مشکل آسیب دیدگی نخاع علائم ترمیم را در این موجودات بازیافتند.

وب سایت کلیک: محققان دانشگاه کالیفرنیا - سان فرانسیسکو به روشی دست یافته اند که این اضطراب را تا حدود بسیاری کم کرده است.این محققان با پیوند شبکه عصبی انسان به موش هایی با مشکل آسیب دیدگی نخاع علائم ترمیم را در این موجودات بازیافتند.

درمانی تازه برای آسیب های جدی نخاعی

آسیب دیدگی نخاعی در بسیاری به علت صدمات وارده بر هر بخش از ستون فقرات از جمله مهره ها، رباط ها یا دیسک های بین مهره ای رخ می دهد. این آسیب دیدگی گاها به حدی جدیست که باعث از دست دادن توانایی هایی در افراد می شود. بی اختیاری در مثانه، روده و حتی ایجاد فلج از نتایج این آسیب است.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا - سان فرانسیسکو با انتقال رشته های عصبی بدن انسان به موش هایی با آسیب دیدگی جدی نخاعی موفق شدند به ترمیم های نسبی در این آسیب دیدگی کمک کنند.

پس از انجام پیوند بر روی موش ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که میزان دردهای مزمن کاهش یافته و همچنین کنترل مثانه در این موجودات به میزان قابل توجهی بالا رفته است.

به گفته پزشکان در هنگام معاینه و درمان بیمارانی با مشکل آسیب دیدگی نخاع، بیماران با درد بسیاری به دوره درمان واکنش نشان می دهند. که این خود از مشکلات اساسی در بازه زمانی درمان به شمار می رود. بر اساس تحقیقات انجام شده، کنترل مثانه به‌عنوان اولویت اول درمان در افراد مبتلابه این نوع از آسیب دیدگی عنوان شده است. که حتی ترس از فلج شدن را در اولویت بعدی قرار داده است. به گفته پروفسور کریگستین (Kriegstein) تمامی این عوارض زمانی به مرحله اوج خود می رسد که عمق آسیب دیدگی مدار نخاعی بیش از حد تصور باشد.

تنها راه جلوگیری از اختلال بیشتر در این رشته های عصبی، ایجاد یک مهار کانونی از آسیب دیدگی و در نتیجه ترمیم موضعی قسمت های آسیب دیده است.

اتفاقی که در شخص آسیب دیده روی می دهد از این قرار است: درنتیجه آسیب مدارهای مهاری نخاعی که از انتقال‌دهنده‌های عصبی استفاده می‌کنند، آسیب می‌بینند. هنگامی‌که گاما آمینوبوتیریک اسید در بدن کاهش یابد، توانایی ستون فقرات در مهار درد و کنترل مثانه هم کاهش می‌یابد و رفته رفته شخص به از دست دادن توان کنترل ادراری و در دراز مدت به فلج کامل دچار می شود.

محققان کالیفرنیایی در پی تحقیقات خود با پیوند سلول‌های انسانی و رشته های عصبی، به موش‌های مبتلابه آسیب‌های نخاعی که قادر به تولید گاما آمینوبوتیریک اسید هستند چگونگی روند ترمیم این سیستم عصبی را دنبال کردند.

در این تحقیق؛ به موش‌هایی که دو هفته از آسیب‌دیدگی ستون فقرات آن‌ها می‌گذشت سلول تولیدکننده گاما آمینوبوتیریک اسید انسان را تزریق کردند و در اوج شگفتی بعد از چندی میزان ترمیم و بهبود در این ناحیه را نظاره گر بودند.

درحالی‌که این آزمایش گام مهمی به‌سوی درمان بیمارانی با آسیب دیدگی شدید نخاعی بوده است، اما محققان تأکید دارند همچنان مطالعات بیشتر و تحقیقات جامع تری پیرامون آزمایش‌های کلینیکی بر روی انسان و درنهایت درمان افرادی با چنین آسیب‌هایی صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      چه عالی

    • بدون نام

      آخ اگه بشه دیگه هیڄ معلولی نداریم

    • م

      سلام منم حرف تو قبول دارم ولی کی آخر؟؟؟ انشاءالله هر چه زودتر این مشکل برطرف شه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج