۳۹۶۹۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تولید ۱۰ درصد خرمای جهان در ایران

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰ درصد خرمای مورد نیاز مردم جهان در ایران تولید می شود، گفت: سالانه ۱۷۰ هزار تن خرمای تولیدی در کشور صادر می شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰ درصد خرمای مورد نیاز مردم جهان در ایران تولید می شود، گفت: سالانه ۱۷۰ هزار تن خرمای تولیدی در کشور صادر می شود.

ابوالقاسم حسن پور عصر پنجشنبه در حاشیه ' آیین جشنواره ملی شکرانه خرما' در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:ایران یکی از کشورهای تولید کننده خرما در جهان است و یک میلیون و ۱۰۰ تن از مجموع ۷.۵ میلیون تن خرمای تولیدی در جهان در این کشور تولید می شود.

وی سطح زیر کشت نخلستان های کشور را ۲۳۰ هزار هکتار خواند و افزود: از این مجموع، ۲۰۰ هزار هکتار از نخلستان ها، بارور و ۳۰ هزار هکتار به صورت باغ و نهال است.

بهبود وضعیت نخیلات آبادان و خرمشهر از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین در آیین جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: مشکلات مربوط به بخش کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

حسن پور ادامه داد: در دفتر امور میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مطلوبی برای تامین زیرساخت ها، انتقال آب، تسطیح اراضی، کنترل نیزارها و کنترل حیوانات وحشی نظیر گراز از سوی موسسه جهاد نصر در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده است.

حسن پور اظهار کرد: سال ۹۳ با اندک اعتبار جذب شده در بخش باغبانی توانستیم چندین هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر را بازسازی کنیم.

حسن پور، حمایت بخش خصوصی از باغداران را ضروری دانست و گفت: به طور حتم حمایت بخش خصوصی از باغداران به لحاظ وجود زنجیره تولید مهم است.

خرما به مدارس و سبد مصرف خانوارها بازگردد

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش، ترویج مصرف خرما در مدارس را ضروری دانست و گفت: با شهرداری تهران نیز برای ترویج مصرف خرما در بین شهروندان مذاکراتی انجام شده است.

جشنواره شکرانه خرما با حضور مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، محلی و جمعی از تولید کنندگان و کشاورزان استان های سیستان و بلچستان، خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

در پایان این جشنواره از ۴۰ تولیدکننده و کشاورز نمونه و تنی چند از مسئولان دست اندرکار برگزاری جشنواره تقدیر شد.

این جشنواره در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج