۳۹۷۷۹۳
۵۱۰۲
۵۱۰۲
پ

بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

نگاهی خواهیم داشت به بدترین بازیکن های تاریخ باشگاه یوونتوس

وبسایت نود: باشگاه یوونتوس در طول تاریخ پُر افتخار خویش، همواره ستاره های بزرگ دنیای فوتبال را در اختیار داشته است. از میشل پلاتینی و زین الدین زیدان گرفته تا گتانو شیره آ و جیجی بوفون. اما بیانکونری نیز همچون بسیاری از تیم ها، بازیکن هایی در حد فاجعه نیز داشته است. نگاهی خواهیم داشت به بدترین بازیکن های تاریخ باشگاه یوونتوس

* گفتنی است که انتخاب این لیست، بر اساس سلیقه یکی از ستون نویس های squawka بوده و می توان بازیکن های متفاوت تری را نیز بر اساس سلایق مختلف، در این لیست گنجانید.

پیراهن شماره ۱۰ یوونتوس یکی از پُر طرفدار ترین پیراهن ها بین بازیکن های تاریخ این باشگاه محسوب می شود زیرا پیراهن ۱۰ یوونتوس بر تن بازیکن های بزرگی همچون عمر سیووری، روبرتو باجو، لایام بریدی، میشل پلاتینی و الساندرو دل پیرو نشسته است. اما در اینجا، ما به دنبال بهترین ها نیستیم! می خواهیم به سراغ بدترین بازیکن های تاریخ باشگاه یوونتوس رفته و از آنها یک تیم منتخب بسازیم ولی با ذکر این نکته که حضور این بازیکن ها در لیست بدترین های یووه، به معنای انکار توانایی ها و کیفیت این بازیکن ها نیست. بسیاری از آنها، اگر چه در یوونتوس ناموفق بودند ولی عملکرد درخشانی در سایر تیم ها داشتند. به عنوان مثال، تیری هانری به عنوان پدیده فوتبال فرانسه به تورین رفت اما دورانی مملو از ناکامی را در دل آلپی سپری کرد. البته همان طور که می دانید، این مرد فرانسوی پس از انتقال به آرسنال، تبدیل به یکی از اسطوره های تاریخ این باشگاه شد در حالی که فقط ۱۹ بازی برای یوونتوس انجام داد!


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

دروازه بان

بسیاری از علاقه مندهای فوتبال، دوران حضور ادوین فان درسار در آژاکس و منچستر یونایتد را به خاطر می آورند. این دروازه بان بزرگ هلندی، با هر دو تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. حتی برخی دیگر از عاشقان فوتبال، دوران حضور کوتاه مدت وی در فولام را نیز در خاطر خویش دارند ولی شاید کمتر کسی به حضور فان درسار یوونتوس اشاره ای بکند یا در ذکر سابقه اش، وی را دروازه بان اسبق یوونتوس بنامد. فان درسار در سال ۱۹۹۹ و پس از انتقال ناگهانی مارچلو لیپی از یوونتوس به اینتر، راهی تورین شد تا تحت نظر سرمربی جدید بیانکونری یعنی کارلو آنچلوتی به دوران ورزشی اش، حیات تازه ای ببخشد. در آن روزها، آنجلو پروتزی از یوونتوس جدا شده و این تیم یک خلأ بزرگ را درون دروازه احساس می کرد.

ستاره هایی همچون ادگار داویدز، الکس دل پیرو، زین الدین زیدان و تیری هانری در آن تیم یوونتوس حضور داشتند ولی «بانوی پیر» تنها به نایب قهرمانی سری آ بسنده کرد و ادوین فان درسار یک فصل بد و پُر اشتباه را به پایان رساند. اشتباه بزرگ این دروازه بان بزرگ هلندی در بازی مقابل لاتزیو، باعث از دست رفتن قهرمانی برای بیانکونری شد و در نهایت پس از دو فصل ناکامی، وی از تورین رفت. البته ناکامی و جدایی فان درسار در یوونتوس، چندان هم برای یوونتوس بد نبود زیرا آنها به فکر یافتن گزینه ای مطمئن برای حفاظت از دروازه خود شدند و در نهایت، تصمیم گرفتند که دروازه بان جوان پارما را استخدام کنند. آقای جان لوئیجی بوفون!


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

خط دفاعی

یوونتوس همیشه یکی از بهترین خطوط دفاعی را در فوتبال اروپا داشته است. بزرگ مردانی همچون لیلیان تورام، گتانو شیره آ، لئوناردو بونوچی و جورجو کیلینی تنها برخی از این مدافعان کم نظیر این تیم در طول تاریخ باشگاه محسوب می شوند اما چند بازیکن در حد فاجعه نیز در خط دفاعی یوونتوس بازی می کردند. جاناتان زبینا مدافع راست فرانسوی در سال ۲۰۰۴ به درخواست فابیو کاپلو و طی یک قرارداد آزاد، از رم به یووه پیوست. او ۶ سال در یوونتوس بازی کرد و ۹۸ بار پیراهن بیانکونری را پوشید. اشتباه های فراوان زبینا و سیلی زدن به یک فیلمبردار حین خروج از زمین پس از دریافت کارت قرمز، حاصل دوران ناموفق حضور وی در یوونتوس بود.


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

یک بازیکن فرانسوی دیگر یعنی ژان آلن بومسونگ پس از سقوط بیانکونری به سری ب در سال ۲۰۰۶، از نیوکاسل یونایتد به یوونتوس ملحق شد. او در نخستین بازی با پیراهن یوونتوس، یک اشتباه بزرگ را انجام داد تا دروازه یوونتوس مقابل ریمینی باز شود و پس از بازگشت بانوی پیر به سری آ، از تیم کنار گذاشته شد. ژرژ آندراده، داریو کنژویچ و لئاندرو رینادو نیز سه مدافع دیگری هستند که به راحتی در این لیست جای می گیرند.

البته یوونتوس ۱۰ میلیون یورو بابت ژرژ آندراده در سال ۲۰۰۷ خرج کرد ولی نمایش مفتضحانه این بازیکن پرتغالی باعث شد که مسئولان باشگاه بعدها، به سراغ دو مدافع قرضی یعنی کنژویچ و رینادو بروند که از قضا، آنها هم ناکام ماندند. مصدومیت زانو عامل اصلی ناکامی آندراده در تورین بود و او با انجام فقط ۵ بازی، از یوونتوس جدا شد. در بین بدترین مدافعان چپ تاریخ باشگاه یوونتوس، نام کریستین مولینارو به چشم می خورد. بازیکن پُر اشتباهی که ۸۱ بازی برای یوونتوس انجام داد ولی هرگز از کیفیت لازم برای پوشیدن پیراهن این تیم برخوردار نبود. وی هم اکنون در تیم رقیب یعنی تورینو نیز جایگاه ثابت و مستحکمی ندارد.


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

خط هافبک

فیلیپه ملو، کریستین پولسن و تیاگو مندس سه هافبکی بودند که دوران بسیار ضعیفی را در یوونتوس سپری کردند البته با تقدیر از دیگو برزیلی که او هم در تورین ناموفق بود. این سه بازیکن علاوه بر این که ضعیف بودند، جای کلودیو مارکیزیو را هم در خط میانی تنگ کرده و از سرعت پیشرفت این بازیکن مستعد کاستند. فیلیپه ملو که در حتی در ارسال پاس هم عاجز بود و به جز خطا، کار دیگری برای بیانکونری انجام نمی داد. جدایی او از یوونتوس، بهترین خبر برای هوادارهای باشگاه بود. پولسن و مندس بسیار با استعداد تر از ملو هستند ولی نتوانستند دوران موفقی را در تورین سپری کنند. شاید هم حضور فیلیپه ملو باعث شده بود که کیفیت کار تیاگو مندس کاهش یابد. وقتی که جیووانی کوبولی جیلی رئیس باشگاه یوونتوس در پنجره نقل و انتقالات اصرار می کرد که تیاگو باید به موناکو یا اورتون ملحق شود، این بازیکن پرتغالی طی یک اقدام عجیب، رئیس باشگاه را در حمام حبس کرده و الکس دل پیرو دقایقی بعد، وی را نجات داد!!!


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

خط حمله

وقتی که آنچلوتی از تیری هانری در جناح چپ استفاده می کرد، بدین معنا بود که به سختی یک جا برای وی در ترکیب اصلی یوونتوس پیدا کرده است. خوان ادواردو اسنایدر مهاجم آرژانتینی که در سال ۱۹۹۹ با تصمیم لوچانو موجی به یوونتوس پیوست، نفر بعدی در این لیست محسوب می شود. او در ازای ۴،۵ میلیون پوند، پیراهن سفید و مشکی را بر تن کرد، فقط ۱۶ بازی انجام داد و حتی یک گل هم نزد!

خورخه مارتینز ستاره اروگوئه ای پس از درخششی خیره کننده در کاتانیا، با مبلغ ۱۲ میلیون یورو در سال ۲۰۱۰ راهی تورین شد و تنها ۲۰ بازی برای بیانکونری انجام داد. یکی دیگر از خریدهای ناکام یوونتوس، فابین اونیل بود که به عنوان جانشین زیدان به این تیم پیوست ولی هرگز انتظارات را برآورده نکرد. مارسلو سالاس ستاره بزرگ تیم ملی شیلی پس از درخشش در آن تیم رؤیایی لاتزیو طی دوران مربیگری اسون گوران اریکسون، توسط باشگاه یوونتوس در سال ۲۰۰۱ با سر و صدای فراوان استخدام شد ولی در لیست خریدهای بزرگ ناموفق این باشگاه قرار گرفت.


بدترین های تاریخ یوونتوس؛ از فان در سار تا هانری!

سالاس پس از فتح ۶ جام در لاتزیو طی ۳ سال، به یوونتوس پیوست ولی دچار کابوس مصدومیت شد. ۱۴ بازی و فقط ۲ گل برای سالاس در یوونتوس، چیزی فرا تر از فاجعه است. هنوز هم هوادارهای یووه صحنه پنالتی سالاس به تورینو را از یاد نبرده اند، صحنه ای که ضربه پنالتی او به آسمان رفت! خریدهای ناکام یوونتوس در خط حمله در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد هنگامی که آمائوری به ازای ۲۲،۸ میلیون یورو به بیانکونری پیوست و تنها ۱۷ گل را طی دوران حضورش در این تیم به ثمر رساند.

تیم منتخب بدترین های تاریخ یوونتوس با سیستم ۱-۳-۲-۴ به شرح ذیل است:

فان درسار- زبینا- بومسونگ- آندراده- مولینارو- ملو- تیاگو- مارتینز- اونیل- سالاس- آمائوری (هانری)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج