۳۹۸۲۹۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بهترین کفش برای دانش‌ آموزان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در همدان گفت: دانش‌آموزان کفش‌های چسبی را به کفش‌های بندی ترجیح دهند.

خبرگزاری ایسنا: متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در همدان گفت: دانش‌آموزان کفش‌های چسبی را به کفش‌های بندی ترجیح دهند.
دکتر محمدرضا نیکو اظهار کرد: از آنجا که پوشیدن و خارج کردن کفش‌های چسبی از نوع بندی آن راحت‌تر است بنابراین به دانش‌آموزان به ویژه پایه ابتدایی توصیه می‌شود از کفش‌های چسبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ساعات زیادی از روز را مجبور به پوشیدن کفش هستند بنابراین انتخاب یک کفش مناسب برای حفظ سلامتی پاهای آنها ضروریست.

نیکو با بیان اینکه کفش علاوه بر اینکه از پا مراقبت می‌کند، باید به گونه‌ای انتخاب شود که به پا فشار نیاورد و آن را پوشش و انحنا دهد، خاطرنشان کرد: افرادی که کف پای صاف و یا گود دارند، باید از کفش‌های طبی و یا کفی‌های ویژه استفاده کنند.

رئیس مرکز توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: زمانی‌که فرد دارای پای نرمال است باید از کفش جنس چرم استفاده کند چرا که این نوع کفش عرق پا را به خود جذب کرده و شکل پا را به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از کفش‌های پلاستیکی توصیه نمی‌شود چرا که این نوع کفش‌ها عرق کرده و منجر به ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود، تأکید کرد: کفش خوب کفشی است که دارای سه ویژگی جنس خوب، قالب کفش و پنجه کفش باشد.

صبح‌ها کفش نخرید

نیکو با بیان اینکه در زمان صبح اقدام به خرید کفش نکنید، اظهار کرد: در صبح ممکن است سایز پا کمی کوچک شود و شما در انتخاب سایز کفش دچار مشکل شوید.

وی افزود: بهترین زمان خرید کفش در هنگام عصر است که سایز پا به حداکثر خود می‌رسد و دیگر کفش خریداری شده به علت کوچک بودن، پا را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

در مغازه کفش‌فروشی کمی راه بروید

نیکو گفت: راحتی کفش را با کمی راه رفتن می‌توان مورد ارزیابی قرار داد بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید کفش کمی با آن در مغازه راه بروید تا بدانید پای شما را مورد فشار قرار می‌دهد یا خیر.

وی تصریح کرد: کفش راحت و مناسب کفشی است که به راحتی به داخل پا برود و خارج شود همچنین باید انگشت شست پا با انتهای کفش یک انگشت فاصله داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان به عباراتی مانند «کمی کفش را بپوشید طی دو تا سه روز جا باز می‌کند و اندازه پای شما می‌شود» اشاره کرد و گفت: این گونه سخنان گاهی از فروشندگان کفش به گوش می‌رسد اما نباید به حرف آنها اعتماد کرد چرا که کفش کوچک با چند روز پوشیدن بزرگ نمی‌شود.

پاشنه سه سانتی پاشنه مناسب است

وی درباره پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند اظهار کرد: پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما کفش‌های بدون پاشنه نیز مناسب نیستند بلکه کفش‌های پاشنه دو یا سه سانتی کفش‌های مناسبی هستند.

وی در پایان بر پوشیدن کفش‌های بنددار به جای چسبی برای بزرگسالان تأکید و خاطرنشان کرد: کفش‌های بنددار موجب تنظیم سایز پا خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود بزرگسالان از کفش‌های بنددار استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج