۳۹۸۴۴۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نان برای سلامتی بهتر از گوشت است

محققان استرالیایی پی برده‌اند بر خلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد، شاید یک رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات، برای افزایش طول عمر و مبارزه با چاقی مفیدتر باشد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: محققان استرالیایی پی برده‌اند بر خلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد، شاید یک رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات، برای افزایش طول عمر و مبارزه با چاقی مفیدتر باشد.
نان برای سلامتی بهتر از گوشت است

مقاله آنها که در ژورنال علمی Cell Metabolism منتشر شده، تصویر واضحی را از نقش هورمونی به نام Fibroblast Growth Factor ۲۱ (FGF۲۱) توصیف می‌کند. این هورمون اصطلاحا به آبشار جوانی شناخته شده و عمدتا در کبد تولید می‌شود.

مطالعات قبلی پی نشان داده‌اند که هورمون FGF۲۱ در کاهش اشتها، متعادل کردن سوخت و ساز بدن، تقویت دستگاه ایمنی و افزایش طول عمر نقش مهمی دارد. همچنین این هورمون کاربرد درمانی برای دیابت هم دارد. اما درباره اینکه این هورمون در بدن ما چگونه ترشح و آزاد می‌شود، اطلاعات کمی داریم.

حالا محققان دانشگاه سیدنی پی برده‌اند که رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات و کم پروتئین بهترین روش برای افزایش سطح FGF۲۱ در موش‌ها هستند.

«سامانتا سولون»، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «علیرغم محبوبیت رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، تحقیقات ما نشان می‌دهد که با افزایش سن، دقیقا برعکس آن برای ما مفید است. یعنی رژیم غذایی کم پروتئین و پر کربوهیدرات برای سلامتی ما در سنین بالاتر و افزایش طول عمر بیشترین سود را دارد.»

«افزایش میزان هورمون FGF۲۱ به تعادل میان پروتئین و کربوهیدرات بستگی دارد و این تعادل هم برای کنترل میزان اشتها نسبت به پروتئین اهمیت دارد.»

این یافته‌های جدید محققان را یک قدم به نحوه ساز و کار FGF۲۱ نزدیک‌تر می‌کند و نحوه استفاده از آن به افراد کمک می‌کند که بیشتر عمر کنند و زندگی سالم‌تری داشته باشند.

در این تحقیق ۲۵ رژیم غذایی با میزان پروتئین، کربوهیدرات، چربی و محتوای انرژی متفاوت روی موش‌ها آزمایش شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      سلام نان خوب هستش نه نانهای ایرانی که همه بی کیفیت هستند یا خمیرند یا جوش شیرین میریزند ویا نان سنگکی که پخت میکنند بدونه سبوس هستش عینه لواش سفیده و کسی هم سبوس دار میخواد باید پول اضافه بدیم و مسولین هیچ نظارتی در نانواییها ندارند به خصوص شهرستانها از جمله مازندران

    • بدون نام

      این هم از اون شعارهای مخصوص طبقه متوسط و پایینه ... اگر اینطور بود در کشورهای پیشرفته غرب و شرق گوشت نمی خوردند .!!! که اونقدر نان های متفاوت با کیفیت دارن !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج