۳۹۸۵۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترزا می: اتحادیه اروپا را ترک می کنیم

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در سخنانی در آغاز کنفرانس سراسری حزب محافظه کار در بیرمنگام ضمن تاکید بر عزم دولتش برای فعال کردن ماه ۵۰ پیمان لیسبون و شروع مذاکرات برگزیت تا پایان ماه مارس، تصریح کرد: برگزیت یعنی برگزیت و ما برای بهتر انجام شدن آن تلاش می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در سخنانی در آغاز کنفرانس سراسری حزب محافظه کار در بیرمنگام ضمن تاکید بر عزم دولتش برای فعال کردن ماه ۵۰ پیمان لیسبون و شروع مذاکرات برگزیت تا پایان ماه مارس، تصریح کرد: برگزیت یعنی برگزیت و ما برای بهتر انجام شدن آن تلاش می کنیم.
«ترزا می» رهبر حزب محافظه کار گفت: برخی از سیاستمداران بر این باورند که می توانیم همه پرسی را انکار کنیم. اما برگزیت یعنی برگزیت و ما برای بهتر انجام شدن آن تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از منتقدین برگزیت، دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس را بابت برگزاری همه پرسی 23 ژوئن مورد نکوهش قرار می دهند، افزود: اما به همه آنهایی که می گویند برگزاری همه پرسی یک اشتباه بود، عرض می کنم که او به مردم انگلیس اعتماد کرد.
نخست وزیر انگلیس در ادامه به بیان هدف گذاری دولتش برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت و بیان داشت که قصد ندارد بلافاصله از اتحادیه اروپا خارج شود اما هرگونه بروز تاخیر در برگزیت را نیز رد کرد.

وی با بیان اینکه دولتش زمانی که آمادگی خروج از اتحادیه اروپا را داشته باشد ماده 50 پیمان لیسبون را فعال خواهد کرد، افزود: این اتفاق دیرتر از پایان ماه مارس سال آتی میلادی رخ نخواهد داد.

'ترزا می' با این حال تصریح کرد که مسئولیت فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون بر عهده پارلمان نیست بلکه دولت در این رابطه تصمیم می گیرد.

وی گفت: زمانی که دولت تصمیم گرفت که همه پرسی برگزار کند، به مردم فرصت داد تا درباره ماندن یا نماندن کشورشان در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

نخست وزیر انگلیس افزود: اما آنهایی که در پارلمان می خواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند طرفدار دمکراسی نیستند بلکه می خواهند آن را تحریف کنند.

رهبر حزب محافظه کار تصریح کرد که دولت انگلیس حرف آخر را در جریان مذاکرات با اتحادیه اروپا خواهد زد.

«می» ضمن رد این نظریه که دولت بایستی بین 'خروج نرم' و 'خروج سخت ' یکی را انتخاب کند گفت : آنهایی که این گونه فکر می کنند متعلق به گذشته هستند. ما اتحادیه اروپا را ترک خواهیم کرد و کشوری مستقل خواهیم بود.

وی گفت که انگلیس مدل نروژ و یا سوئیس را برای خروج از اتحادیه انتخاب نخوهد کرد و به عنوان یک کشور مستقل با اتحادیه اروپا توافق خواهد کرد.

'ترزا می ' با بیان اینکه «برخی ادعا می کنند که انگلیس بایستی برای دسترسی به بازار آزاد اروپا و حق گردش آزاد نیروی کار میان انگلیس و اتحادیه اروپا به بستان کند» افزود: اما من این ادعا را قبول ندارم. وی تصریح کرد که انگلیس آنچه به نفع اش است را صورت خواهد داد.

وی در ادامه به «لایحه لغو بزرگ» اشاره کرد و بیان داشت که این لایحه سبب می شود تا قوانین انگلیس در این کشور و نه در بروکسل به تصویب برسد و استیلای قوانین اروپایی بر قوانین انگلیسی به پایان رسد.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حقوق نیروی کار تا زمانی که او نخست وزیر باقی بماند پا برجا خواهد ماند، گفت: هرگونه تغییری در این خصوص در پارلمان به بحث گذاشته خواهد شد.

وی همچنین با رد احتمال برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی گفت: انتخابات عمومی دیگر تا قبل از سال 2020 میلادی در انگلیس برگزار نخواهد شد.

** انگلیس خواهان فروپاشی اتحادیه اروپا نیست

'دیوید دیویس' وزیر برگزیت نیز در سخنانی در این کنفرانس چهار روزه، اظهار داشت که انگلیس نمی خواهد اتحادیه اروپا از هم فرو بپاشد.

وی که از حامیان سرسخت برگزیت است، گفت: اتحادیه اروپای ضعیف و بی جان به نفع انگلیس نیست.

دیویس در همین حال به رهبران اروپایی هشدار داد که چنانچه خواهان توافق خوبی با انگلیس هستند بایستی در مذاکرات پیش رو حسن نیت نشان دهند.

وزیر برگزیت با بیان اینکه بهتر است طرفین از تهدید یکدیگر در مذاکرات پرهیز کنند، گفت: هرچه قوانین تجارت راحت تر باشد، به نفع دو طرف خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج