۳۹۸۸۵۱
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

درمان «HIV» نزدیک است

یک مرد انگلیسی احتمالا نخستین فرد در جهان است که ویروس اچ‌.آی‌.وی با استفاده از یک درمان جدید توسط دانشمندان پنج دانشگاه انگلیس در بدن وی درمان شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک مرد انگلیسی احتمالا نخستین فرد در جهان است که ویروس اچ‌.آی‌.وی با استفاده از یک درمان جدید توسط دانشمندان پنج دانشگاه انگلیس در بدن وی درمان شده است.

این مرد ۴۴ ساله از یک درمان تجربی جدید استفاده می‌کند که باعث شده ویروس بطور کامل در خون وی از بین برود.

تیم دانشمندان اکنون در حال اجرای کارآزمایی‌هایی بر روی ۵۰ نفر هستند. به گفته دانشمندان، این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما پیشرفت آن قابل توجه بوده است.

درمان «HIV» نزدیک است

پیشتر درمانهای آنتی رترو ویروسی می‌توانستند سلول‌های T فعال را که به اچ‌.آی‌.وی مبتلا شده‌اند، هدف قرار بدهند، اما نمی‌توانستند سلول‌های T خفته را درمان کنند. این بدان معنی است که بدن بیماران به تولید مجدد ویروس ادامه می‌دهد. اما درمان جدید بطور خاص برای پاکسازی بدن از کل ویروس‌های اچ‌.آی‌.وی از جمله انواع خفته آن طراحی شده است.

این درمان که در دو مرحله عمل می‌کند، شامل یک واکسن برای کمک به بدن در شناسایی همه سلول‌های آلوده به اچ‌.آی‌.وی و همچنین دارویی موسوم به "وورینوستات" (Vorinostat) است که سلول‌های خفته را فعال می‌کند. این روش می‌تواند ابزار مورد نیاز سیستم ایمنی بدن بیماران را که به شدت به آن محتاج هستند، ارائه کند.

نام این مرد انگلیسی فاش نشده و تنها اطلاعاتی که در مورد وی ارائه شده این است که یکی از کارکنان مراقبت‌های اجتماعی در لندن است. وی باید چندین ماه آینده را مورد نظارت و مراقبت قرار داشته باشد تا از درمان قطعی بیماری اطمینان حاصل شود.

این دانشمندان قصد دارند طی پنج سال آینده به آزمایشات پزشکی ادامه بدهند. به گفته آن‌ها،‌ در حال حاضر این نتایج فاصله زیادی با درمان نهایی دارند و هنوز باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انسان موجود عجیبیه یکی بمب دست میکنه یکی داروی ایدز

    • ندا

      امیدوارم روزی به نتیجه برسن و زندگی آدم هایی که به خاطر این بیماری مختل شده رو به راه بشه

    • بدون نام

      کاندوم بی کاندوم

    • مصطفی

      انگلیس خودش ایدز رو ساخت و خودش هم دنبال واکسن و درمانشه....هر چندبه احتمال زیاد دارن و رو نمیکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرفترین ایده.......................

    • حمیدرضا

      .... تا چیزی میشه به انگلیس و آمریکا ربط میدین یکم تحقیق کن بعد بگو خودشون ساختن ویروسHIVیه ویروسه که میگن به احتمال زیاد از میمون ها به انسان منتقل شده و هیچ ربطی به انگلیس و آمریکا نداره که بگیم اونا ساختن

    • بدون نام

      ۰+-گروه بین الملل / حوزه آمریکا، اروپا۹۱/۰۳/۲۷ :: ۰۰:۰۵ مرکزی که ویروس ایدز را تولید کرد بهتر بشناسیم
      خبرگزاری فارس: روزنامه واشنگتن پست در سال 2009 میلادی گزارشی درباره آزمایشگاه فورت دیتریک منتشر و در آن تاکید کرد که این آزمایشگاه مرکز اصلی دفاع بیولوژیک ارتش آمریکاست.
      به گزارش فارس، ازمایشگاه سری "فورت دیتریک" آمریکا، مقری برای تولید سلاح‌های بیولوژیک است. این مرکز که قرار است تا اواخر 2015 مجهزتر و گسترده تر شود، ازمایشگاهی که محل تولد ویروس ایدز بوده و میلیارد ها ویروس و باکتری را در خود جای داده حتی نمیتواند امنیت خود را تامین کند، به حدی که 9 هزار ظرف مخصوص نگهداری ویروس و باکتری که حاوی پاتوژن‌های خطرناک بوده، در این آزمایشگاه گم شده است.

      تاکنون مطالب زیادی در عرصه بین‌المللی درباره سلاح‌های بیولوژیک آمریکا منتشر شده و بسیاری از کشورهای جهان از این سلاح‌ها به عنوان وحشتناک‌ترین و کشنده‌ترین سلاح‌ها یاد می‌کنند، اما آمریکا این سلاح‌ها را در کجا و چگونه تولید می‌کند؟ آیا نام آزمایشگاه سری "فورت دیتریک" را شنیده‌اید؟ در این آزمایشگاه چه فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد؟ چند آزمایشگاه دیگر بسان این آزمایشگاه وجود دارد؟ آیا مردم آمریکا از وجود چنین آزمایشگاه‌هایی مطلع هستند؟ مطلب زیر تلاش می‌کند،‌ پاسخگوی سوالات فوق باشد.




      نمایی از یکی از ساختمان‌های فورت دیتریک
      * فرودگاه اضطراری کوچکی که به مرکز تولید سلاح تبدیل شد

      ماجرا از آنجا آغاز شد که منطقه " فردریک" در ایالت مریلند آمریکا در سال 1929 شاهد افتتاح فرودگاه کوچکی دورن خود بود، اما از این فرودگاه تا سال 1938 به عنوان یک فرودگاه اضطراری استفاده می‌شد و نام "فردریک" به افتخار سرگرد "فردریک اف دیتریک" بر آن نهاده شد که در جنگ جهانی اول در فرانسه خدمت می کرد. وی جزو اولین گروه از نظامیان آمریکا بود که طی جنگ جهانی اول وارد فرانسه شد و به همراه گروهش در آنجا اردو زد تا به مرور زمان در این منطقه اردوگاه نظامی شبه دائمی احداث شود که نظامیان آمریکایی در آن حضور داشتند.

      فعالیت این اردوگاه تا زمان ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم همچنان ادامه داشت،‌ در این زمان این پایگاه به مرکز آموزش‌های هوایی تبدیل شده بود و دیگر یک اردوگاه ساده نظامیان آمریکایی به شمار نمی‌آمد.

      روند پیشرفت این اردوگاه همچنان و تا سال 1942 ادامه داشت و در این سال این اردوگاه به یک مرکز کامل هوایی ارتش تبدیل شده بود.

      در 1943 دولت آمریکا زمین‌های اطراف این اردوگاه را خریداری کرد تا به این وسیله اردوگاه "فورت دیتریک" را توسعه دهد. همزمان با توسعه اردوگاه فورت دیتریک آزمایشگاه‌های سلاح‌های بیولوژیک ارتش آمریکا نیز در این اردوگاه با بودجه‌ای بیش از یک میلیون دلار افتتاح شد.

      تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی در سال 1945 آزمایشگاه‌های پایگاه فورت دیتریک تحقیقات و آزمایش‌های خود بر روی عوامل بیماری‌زای فراوانی را آغاز کرده بودند.

      * ویروس ایدز در "فورت دیتریک" متولد شد

      پس از جنگ جهانی دوم تحقیقات و آزمایش‌های پایگاه فورت دیتریک با بودجه‌های کلانی که دولت آمریکا به طور مستمر به آن اختصاص می‌داد، هر روز گسترده‌تر و خطرناک‌تر می‌شد و همزمان با آزمایش بر انواع حیوانات، آزمایش بر روی انسان‌ها نیز آغاز شد.

      با آغاز آزمایش بر روی انسان‌ها توسط آزمایشگاه فورت دیتریک، محققان این ازمایشگاه ویروس‌ها و باکتری‌های مختلفی را روی انسان‌هایی آزمایش کردند که بسیاری از آنها حتی اطلاعی از موضوع نداشتند.

      ویروس "ایدز" یکی از ده‌ها نتایج فعالیت آزمایشگاه مخوف فورت دیتریک است که در حال حاضر میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا و میلیون‌ها نفر دیگر را به هلاکت رسانده است.

    • بدون نام

      اتفاقا درست میگن که ویروس ایدز توسط انسان ساخته شده..در آمریکا در آزمایشگاه سلاح های بیولوژیک ساخته شده.کی گفته از میمون؟؟

    • بدون نام

      اتفاقا درست ترین و عاقلانه ترین ایده

    • سمیه

      احسنت

    • سلطان زاده

      میگن نزدیکه منظورشان برای 10 سال و شاید هم بیشتر باشه این بیماری نه ارثی هست ونه از تغذیه و یا ناشناخته فقط رعایت بهداشت و روابط جنسی سالم و میتونه از ابتلا به این مریضی جلوگیری بکنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج